A Nomád, a Játékos és az Üzletkötő

2017. október 07. szombat - 12:06 / piacesprofit.hu
  •    

Három globális trend van kialakulóban a fogyasztói magatartások terén – az Oracle legfrissebb felmérése szerint. A kutatás több mint 15 ezer fogyasztó vásárlási szokásait vizsgálta a mobil fizetési megoldások, az áruvisszaküldés és az új technológiák elfogadása körében.

A Biztosítási Szemlében megjelent felmérés szerint vannak fogyasztók, akik minden csatornát igénybe vesznek, és kihasználják mind a digitális, mind pedig a fizikai kapcsolati pontok előnyeit. Azután a leleményes vásárlók, akik nyitottak az új, innovatív technológiára alapuló fogyasztói élményekre. A harmadik típusú fogyasztók ártudatosan keresik a kedvezményes ajánlatokat, és mindig a legjobb ár-érték arányt részesítik előnyben.

 

nem tudni merre fordulnak a fogyasztók

Kép: Tudatos Vásárlók Egyesülete

Az Oracle jelentése nevet is ad a három kategóriába sorolt vásárlói típusnak:

  • a nomád vásárló, aki nem ragaszkodik egy adott márkához vagy csatornához, hanem inkább feltérképezi a lehetőségeket a vásárlás előtt.
  • a játékos technológiai megoldásokra alapozza vásárlási élményét, illetve olyan márkákat keres, amelyek újragondolt szolgáltatási rendszert nyújtanak.
  • az üzletkötő imád alkudozni, és a kedvezményekre vadászik vásárlás közben

Mindezek mellett a kutatás olyan lehetőségekre is kitért, amelyek révén a kereskedők megismerhetik a személyes ajánlatok, mobil fizetési rendszerek, automatikus utánrendelés és a virtuális valóság vásárlói élményre gyakorolt hatásait. A felmérés eredményei szerint a fogyasztók világszerte és minden csatornára vonatkozóan szilárd elképzelésekkel rendelkeznek a házhoz szállítással, az áruvisszaküldéssel és az önkiszolgálással kapcsolatban az e-kereskedelem terén.

„E viselkedési trendek kiaknázásához és az efféle fogyasztók megnyeréséhez a vállalatoknak meg kell ismerniük a fogyasztókat, és készen kell állniuk az innovációra” – mondta az Oracle egyik alelnöke.

A fent említett jelentés szerint a fogyasztók egyértelmű szerepet osztottak a technológiának a kiskereskedelmi szektor új globális standardjainak megállapítása terén. Ennek megfelelően valamennyi fogyasztó hasonló elvárásokat támaszt az áruk kiszállításával és visszaküldésével kapcsolatban, illetve önkiszolgáló mobil fizetési rendszereket és személyre szabási lehetőségeket szeretne.

„Ahogy a fogyasztók alátámasztják a trendeket vásárlási szokásaik révén, a felhőalapú infrastruktúrák egyre nagyobb szerepet fognak játszani az innovációk gyors elterjesztésében, és segíteni fogják a kiskereskedelmi szektort abban, hogy lépést tartson az elvárásokkal, és a kívánt élményeket biztosíthassa” – tette hozzá az alelnök. Az elvárások eközben továbbra is nőnek, és egyre jobban várható a csatornaspektrum egészét átfogó vásárlási élmény kialakulása. A kiskereskedőknek így haladéktalanul át kell állniuk a felhőalapú megoldásokra, hogy egységes képet kaphassanak az offline és online üzletekben tanúsított fogyasztói magatartásokról – olvasható a felmérésben.

Így lesz hatékonyabb a Facebook-marketinged
A Facebook-marketing során az egyik legnagyobb kérdés, hogy milyen célzással kezdjünk neki a kampányok beállításának. De mi van akkor, ha rátalálsz egy szűkebb szegmensre, melyből csak úgy dőlnek a konverziók az elején, azonban a célcsoportodat kezded kimaxolni, és a hirdetések megjelenési gyakorisága lassan az egy tucatot súrolja? Ebben az esetben a konverziók száma csökken, az ügyfélszerzés költsége emelkedik, az elérés pedig drágul.

A személyre szabott ajánlatok és az adatvédelem

Míg a fogyasztók 67 százaléka nem szeretne e-kereskedelmi fiókot beállítani, 57 százalékuk azonnal, egyetlen kattintással leadná rendeléseit, amihez fizetési profil létrehozása szükséges. A vásárlók egyharmada „ijesztően tolakodónak” találja a közösségi médiumokra alapuló ajánlatokat, alig több mint a fele egyéni ajánlatokat szeretne kapni a bolti böngészés közben adott személyes adatok alapján

Automatikus utánrendelés
A fogyasztók közel fele szerint az automatikus utánrendelés fontos vásárlási szemponttá válhat a jövőben, harmaduk „ijesztően tolakodónak” tartaná, ha a szupermarketek vásárlási, közösségi és környezeti adatok alapján automatikusan szállítanának élelmiszereket, 40 százalék szerint pedig egyszerűen „fantasztikus” lenne, ha a szupermarketek a technológia segítségével bevásárlólistákat javasolnának a rajta szereplő termékek árának automatikus felszámítása nélkül.

 

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor