A vevőgyilkos webszövegek átka

Ha egy weboldal nem hozza a tőle várt eredményeket, a legrosszabb, amit tehetünk, ha nem teszünk semmit. Kis változtatásokkal és javításokkal a legtöbb oldal fejleszthető, így növelhetjük a webes értékesítés arányát.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

Az ingyenes Google Analytics segítségével gyerekjáték tesztelni weboldalunkat. A legtöbb kisvállalkozó ma már egyre ügyesebben használja ki ezt az egyszerű lehetőséget, amivel javíthatja az oldal látogatottságát és hatásfokát egyaránt.

Az első lépés: nagytakarítás

A legegyszerűbb és nagyon gyakran hatásos változtatás az oldalon, ha eltávolítjuk a figyelemelterelő tényezőket. Szerencsére a flash animációk kora már leáldozóban van, de még mindig  rengeteg weboldalon lehet takarítani. A rendrakás során minden felesleges kacatnak mennie kell. Ilyen lehet például egy túl nagy ábra, vagy egy vontatott, monoton szövegrész, ami elaltatja a figyelmet. Törölni kell azokat a felesleges gondolatokat is, melyek kizökkentik az érdeklődőt a reklámszöveg olvasásából.

A honlapon elhelyezett webszöveg akkor jó, ha olyan, mint egy csúszda. Egyenesen, zökkenőmentesen viszi az olvasókat a célig, és egy pillanatra sem állítja meg őket. Itt olvashatja tippjeinket a sikeres szövegíráshoz!

Fekete pálya: olvassuk fel hangosan az aloldalak szövegeit! (Vigyázat, ez sokkoló hatással járhat!) Minden mondatnak, ami homlokráncolást okoz, mennie kell!

Milyen tesztet használjunk?

Ha több variációt akarunk összehasonlítani, a teszt praktikus megoldás lehet. A Google Analytics-szel több szempontból is ellenőrizhetjük a reklámszövegünk eredményességét, és megtudhatjuk, hogy melyik verzió működik a legjobban.

3 dolog, amire különösen figyeljünk a reklámszövegben:
Az ajánlat Az értékesítési folyamat A címsor
Ha kigyomláltuk a vizuálisan zavaró elemeket, mint a nagy képeket és villogó, mozgó bannereket, akkor már készen áll minden, hogy magára a szövegre koncentráljunk.

Ha a statisztika azt mutatja, hogy a webszöveg kevés vásárlót vonz, három dolgot tehetünk:

  • Az egyik, hogy a legjobb vevőinket végighívjuk telefonon, és megkérdezzük a véleményüket az ajánlatunkról.
  • A másik, hogy egy folyamatábrán lemodellezzük az értékesítési folyamatunkat, és ahol logikai bukfenc van, azt újraírjuk.
  • A harmadik, hogy teleírunk egy fehér papírt jobbnál jobb címsorokkal, és ezeket szoftverekkel leteszteljük.
A rossz cím piros lámpa

Amennyire vonzó tényező lehet a jól eltalált cím, annyira el is riaszthatjuk az érdeklődőket egy gyengével. Ha a cím alapján úgy döntenek, nem olvasnak tovább, akkor – sajnos – nem számít, milyen jó a webszöveg vagy a termékünk.

A címsor ereje

A gondosan megfogalmazott cím elengedhetetlen fontosságú, hiszen ezzel ragadjuk meg az olvasó figyelmét. Nagyon gyakori, hogy nem sikerül elsőre elég jól a cím, és ez a tesztelés során derül csak ki. Ilyenkor még mindig változtathatunk. Lehet, hogy csak egy szót kell kicserélni, és az is előfordul, hogy más szempontból kell megközelíteni a témát. A jó hír, hogy már önmagában ezzel a kis változtatással is megduplázhatjuk az eladást.

Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo