A Facebook zéró hatása a hirdetésekre

Bár sokaknak az jött le, hogy az új hírfolyam algoritmus a céges Facebook oldalak ellen van, ez nem igaz. A változtatás célja az aktívabb Facebook használat, ami a közösségi hálózat kutatásai szerint azt jelenti, hogy többet beszélgetnek egymással a felhasználók. Éppen ezért azokat a bejegyzéseket fogják előresorolni, amik beszélgetéseket indítanak el. Ha egy oldal ezt jól csinálja, ha egy cég képes beszélgetéseket generálni, akkor még nyerhet is a változással.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Facebook szerint maga a hírfolyam frissítés a hirdetések rangsorolását csak kevésbé érinti, hiszen a hirdetési rendszer független a hírfolyam agoritmustól - írja Lévai Richárd, Közösségi marketing specialista.

Facebook zéró: indul a harc a kommentekért
Az értelmes párbeszédek terepe lesz a Facebook, legalábbis az alapító tervei szerint. Hogy ismét az informális kapcsolatok kerüljenek a középpontba, ezért megváltoztatják azt az algoritmust, ami eldönti mit tartalmaz a hírfolyamunk. Eddig is voltak persze változtatások, de ez most egy új kiindulópont lesz. A Facebook Zero.
Drágább lesz hirdetni?

De összességében drágább hirdetésekre számítunk, hiszen a Facebook szerint csökkenhet az oldalon eltöltött idő, ez pedig elvileg azt jelenti, hogy kevesebb hirdetési hely lesz a hírfolyamban. Ráadásul a csökkenő organikus eléréseket is hirdetésekkel próbálják majd sokan pótolni, így a várhatónál jobban fog emelkedni a hirdetési költség valószínűleg.

Mi a megoldás?

  1. Ne változtass hirtelen! Sok újdonság jön, ne kapkodj! Csak azért, mert most bejelent a Facebook valamit, nem kell lekapcsolni a régi megoldásokat. Figyelni kell az eredményeket, hiszen, ami jól működik, lehet, hogy nem változik. Vagy csak lassan.
  2. Kísérletezz! Próbálj ki olyan új módszereket, amiket eddig még nem. A meglevő, bevált formátumok mellett kísérletezz új licitálással, új remarketing listákkal, és hasonlítsd össze az eredményeket.
  3. Építs saját adatbázist! Függetlendj a Facebooktól, ebben segítenek azok a hirdetési módszerek (pl. a Lead hirdetés / Érdeklődőkeresési hirdetés) amiben saját adatbázist tudsz építeni.
  4. Keresd az új felületeket! Függetlenedj a hírfolyamtól! Instagram képfolyam, Instagram sztorik, videó ajánlók, audience network… sok olyan felület van, amit nem érint az algoritmus változás.
  5. A saját adataidnak higyj! Minden héten kijön egy új kutatás, ami megmondja a tutit, mikor, hol, hogyan kell hirdetni, kommunikálni, stb. Ezeket kezeld fenntartással. Olvasd el, meríts ötletet, de ne vedd készpénznek!
  6. Használj speciális kampányokat! Például indíts olyan kampányt, ami arról szól, hogy kapcsolják be minél többen a “See first” funkciót. Építs egyéni célközönségeket a rajongókból, az aktív rajongókból, ezek kombinációjával szólítsd meg az embereket, és vedd rá őket, hogy állítsák be az oldaladnál azt, hogy elsőként jelenjenek meg a posztjaid!
 

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo