Amikor az ügyfél többet árt, mint használ

2017. szeptember 13. szerda - 06:06 / kfarkas
  •    

Az elégedett ügyfelek minden vállalkozás fennmaradásának létfontosságú elemei. Azonban azzal is tisztában kell lennünk, hogy nem lehetséges minden ügyfelet teljes körűen kiszolgálni, márpedig a mérges ügyfél többet árt, mint használ. Mutatunk most három riasztó jelet, ami azt jelzi, hogy az ügyfelünkből előbb-utóbb ellenség lesz.

Nem tudjuk nyújtani a kívánt szolgáltatást

Nem szívesen engedünk el egy jól fizető ügyfelet, még akkor is, ha egyébként az általa kívánt szolgáltatás nem illeszkedik be a profilunkba. Nyilván nem arról a kirívó esetről van szó, amikor a vásárló a virágboltban hamburgert kíván, ám egy X-generációs vásárlók igényeire szakosodott márka egyszerűen nem tud megfelelő szolgáltatást nyújtani Y-generációs ügyfeleinek. Ebben az esetben jobban járunk, ha fogcsikorgatva akár, de inkább lemondunk az ügyfélről. Tippünk: alakítsunk ki együttműködést olyan vállalkozással, amely viszont éppen az ő generációjukra szakosodott. Így a hozzánk beérkező, számunkra nem profilba vágó ügyfeleket átirányíthatjuk hozzájuk, ők pedig a mi ügyfélprofilunknak megfelelő megkereséseket hozzánk.

a panaszossal is jóban kell lenni

Kép: Freedigitalphotos/jesadaphorn

Egy ügyfél több időbe és energiába kerül, mint az összes többi

Van ilyen: amikor semmi sem jó, semmi sem teszi elégedetté, vasárnap délben is képes felhívni és több időbe és energiába kerül, mint az összes többi ügyfelünk. (Itt olvashatsz nyolc tippet, hogyan tarthatod féken az ilyen nehéz ügyfeleket!) Ez az ügyféltípus a „TaKa” azaz „Tüske a Köröm alatt”. Különös ismertetőjegye, hogy elsősorban amikor fizetésre kerülne sor, hozakodik elő a legtöbb, gyakran mondvacsinált problémájával. Tippünk: számolj nyugodtan utána, mibe kerül neked ez az ügyfél és mennyit ér meg neked, hogy megtartsd. Ha nem éri meg, szabadulj meg tőle amilyen gyorsan csak lehet.

Rövidtávon gondolkodik

Ha üzletet indítasz, akkor – bár érdemes bekalkulálnod a bukást, – arra számítasz, hogy sikeres leszel, szép bevételeket generálsz és idővel megalapozod békés, nyugodt nyugdíjas éveidet is. Ha az ügyfeleiddel, partnereiddel dolgozol, és ez a gondolkodásmód közös bennetek, akkor a kapcsolatotok mindkettőtöket erősíti, hiszen közös az értékrendetek és hosszú távon számíthattok is egymásra. Ellenben ha azt tapasztalod, hogy egy ügyfeled csak rövidtávon gondolkodik, jobb, ha távolságot tartasz tőle, mert ha a cége bukik, akkor a kifizetetlen tartozásai miatt te is követheted. Tippünk: az ilyen típusú cégeknek, ügyfeleknek szállítói hitelezést ne, vagy csak rövid határidővel végezzünk.

Ügyfélélmény a 21. században
A bevételek ötödét is veszítheti a cég egy év alatt, ha nem kiemelten kezeli az ügyfeleit, ha minden munkatársa, a szervezet egésze nincs átitatva az ügyfelek szolgálatával, az ügyfél elégedettségére törekvéssel. A technológia rohamos fejlődése, a fogyasztók tudatosodása és a piaci verseny élesedése miatt elsődleges stratégiai feladattá vált az ügyfélélmény folyamatos fejlesztése. Hogyan fokozzuk folyamatosan ügyfeleink élményszintjét, hogyan érjük el hűségüket, elégedettségüket ma a 21. században? A Piac & Profit konferenciáján szakemberek osztják meg velünk a leghasznosabb módszereket!
Időpont: 2017. október 05.
Budapest, Gundel Étterem, 1146 Gundel K. út 4.
Cégvezetés & irányítás
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor