Kövesd a vevőt! - hajsza több eszközön át

Hallotta már ezt a panaszt, hogy a látogatók manapság csak nyomkodnak összevissza és érthetetlennek tűnik, miért hagyják el az oldalt, ahelyett hogy vennének? A sikeres interernetes kereskedelemben létszükséglet, hogy ismerjük és megértsük a vevő szokásait, igényeit és jó élményt is adjunk a számára.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sokan magukból indulnak ki és ugyanezt a viselkedésmódot feltételezik a vevőikről is, pedig a szokásaink az utóbbi pár évben gyökeres változásokon mentek át, így a tartalommarketing stratégia egyre nagyobb szerepet kap. Nézzük meg mi is történik: Hat-nyolc évvel ezelőtt az asztali gépekről érkezett látogatások hozták a vásárlások 100 százalékát. A változás akkor következett be, amikor egyre többen kezdtek mobil internetet használni, és a telefonok is okosak lettek. Először ez a trend a 30 év alatti célközönségnél volt először érezhető, de évről évre emelkedett a mobilos felhasználók aránya, jelenleg átlag 60-70 százalék körül mozog, de ez célcsoport és területfüggő, már most is van olyan terület, ahol a mobil kizárólagos lett. A klasszikus tölcsér formájú sales folyamat ma már egyre inkább egy ciklikus, körforgás szerű képet mutat, ami azt jelenti, hogy a vevő több impulzust, több információt igényel bizonyos esetekben. Minél bonyolultabb, minél személyesebb a termék, vagy a szolgáltatás, annál inkább így van ez. Két érdekes dolog történt: egyfelől megnőtt a vásárlási folyamat hossza, másfelől viszont drámaian lerövidült.

Kép:Pexels
Hol lett rövidebb a folyamat? Ott, ahol nem személyhez kötött, hanem helyzethez, vagy időhöz, gyorsasághoz. Ilyen tipikusan pl. az autómentés, duguláselhárítás, zárnyitás téma, mert éjjel lerobbant az országúton, vagy épp nem jut be a lakásába. Ilyen esetekben a tartalom már maga az adwords hirdetés, vagy az oldal keresőcímébe beírt azonnal hívható telefonszám. A látogatóból úgy lesz vevő, hogy sok esetben magát az oldalt nem is látta. Jöjjön bárki, csak gyorsan és olcsón…Itt egy eszköz vesz részt a vásárlásban, a mobil, mert az van éppen a kezében. A tartalomnak a helyzethez kell igazodnia, kulcsszerepet játszik a közérthető, egyértelmű, gyorsan  befogadható üzenet és kapcsolatfelvétel lehetősége. Hiba lenne ilyenkor félrebeszélni, vagy a problématudatát építgetni. A rövid folyamat kategóriájába tartozik még az impulzusvásárló, akit egy sürgető akciós ajánlattal, azonnal vevővé lehet tenni.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo