Az együttműködés tényleg működik!

Hogyan lett egy sikeres ipari formatervezéssel foglalkozó kaliforniai cégből designgondolkodás-alapú tanácsadó világcég? Az IDEO innovatív termékek létrehozására használt módszerét, gondolkodási logikájukat, ma már számtalan területen az üzleti folyamatok átszervezésére is használják a pénzügyi, de az egészségügy területén is. Ma a végzős közgazdászhallgatók már nem a Coca Colánál, a Microsoftnál, hanem az IDEO-ban szeretnének dolgozni! Mi a titkuk? Mitől ilyen vonzók és sikeresek? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szerintük az innováció egy olyan designgondolkodás (design thinking) eredménye, amely három terület átfedéséből jön létre, mégpedig: az emberi igények és szükségletek, vágyak; ezek technikai megvalósíthatósága; és üzleti kivitelezhetősége. Ők csak olyan termékeket terveztek, amelyek ezt a három követelményt egyszerre kielégítették, s az üzleti – ma már társadalmi —a folyamatok tervezésénél is ez a logikájuk.

A céget nem véletlenül Kaliforniában, Palo Altoban alapították, ahol a pezsgő innovatív gondolkodás volt körülöttük a jellemző, s az sem véletlen, hogy az Apple első egerét is ők tervezték, s nemcsak a közös székhely miatt. Az IDEO klienslistáján a legnagyobb világcégek, légitársaságok, bankok, kórházak, az USA és néhány más ország kormányhivatalai, minisztériumai is szerepelnek.

A dizájn, mint versenyelőny
A dizájn sokkal több, mint formatervezés. Nem egy termék feldíszítése, inkább mindent átható, versenyelőnyt jelentő újfajta filozófia. Nem „csicsás csomagolás”, hanem olyan, az üzletmenetbe szervesen beépülő részelem, amelynek köszönhetően egy termék piacra dobási költségének teljes megtérülési ideje átlagosan a felére csökken.
Az eredetileg Roger Martin által leírt dizájngondolkodást magukévá tevő cégeknél kutatási tapasztalatok szerint rendszeresek lesznek az áttörő újítások, így jelentősen nő a hozzáadott érték és a termelékenység, gyorsul a problémamegoldás folyamata, míg a költség csökken.
A Harvard Business Review 2014. január-februári számában megjelent, két éves tudományos kutatás eredményét publikáló cikk arra ad választ, hogy mi az IDEO sikerének az oka. A válasz a cég belső hangulata, a kollégák együttműködése, a segítőkészség, a hierarchiát nélkülöző együttműködésben rejlik. Egy-egy probléma megoldásában a legkülönbözőbb szakemberek működnek együtt, egymást segítve, inspirálva, kijavítva, ösztönözve, támogatva. A megoldás előkészítése nem brainstorminggal kezdődik, hanem azzal, hogy adatot gyűjtenek és maguk is megfigyelik azt a jelenséget, terméket, szervezetet használat, működés közben, amit fejleszteni akarnak. A kreatív szakembereknek időt hagynak arra, hogy ötleteikkel mások projektjeibe is besegítsenek, s a cégvezetés támogatja a segítségkérés és segítségnyújtás kultúráját. Segítő és segítségkérő bárki lehet, a sokirányú tapasztalat bevonása termékenyen hat a kreatív megoldások kidolgozására.

Egy TV-műsortól az üzletekben használt bevásárlókocsi megreformálását kapták feladatnak, úgy, hogy öt nap állt rendelkezésükre a működő és esztétikus prototípus elkészítéséig! Érdemes megnézni az erről készült videót, ahol nyomon követhető a munkafolyamat, a kollégák együttműködése, a hatalmas nyomás mentén, lehetetlenül rövid idő alatt, mégis jó hangulatban elvégzett munka. A bevásárlókocsi szép, esztétikus, két gyereknek kényelmes, biztonságos ülése van benne. A vásárláshoz vonalkód/chip leolvasóval rendelkezik, rögtön látjuk az árakat, az addigi vásárlások összegét, ugyanezzel, mint egy telefonnal, szóbeli tájékoztatót kérhetünk a termékről, akciókról, mert mikrofon és hangszóró is bele van építve, nem kell a sorok között eladóra vadásznunk, aki úgysem tud felvilágosítást adni.

A kocsi nem egy hatalmas kosár, amibe mindent össze-vissza belerámolunk – amit majd otthon újra kemény munkával szétpakolhatunk –, hanem kisebb kosarakból áll, amelyek kivehetők, azokkal egy-egy gondolához odamehettünk, nem kell a nagy kocsival manővereznünk. Nem keveredik a hús-árú a kenyérrel, a tisztítószer a gyümölccsel. A kasszánál ezeket külön-külön zacskókba rakhatjuk, amiket az autónkig a kocsi kampóira akaszthatunk, mert a kosarak az üzletben maradnak. Így kint a parkolóban nem lesz nagy felülete, amibe a szél belekapaszkodhat. Mértek már 35 km/óra sebességgel száguldó, elszabadul bevásárlókocsit is. Könnyebb a hosszú kocsisort az üzletbe visszatolni, s az üres vázat nem érdemes ellopni sem, mert úgy nem használható. S mindez öt nap alatt, igaz volt benne éjszaka is!

Itt olvashat tovább, ha bővebben érdekli a téma.

Lengyel Emőke Üzleti Coach http://www.tudaskurator.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo