Csokivállalkozó kisiskolások

Hogyan futtat fel egy csokiűrlények gyártásával foglalkozó vállalkozást egy csapat kisdiák? Lehet, hogy ügyesebben, mint sok náluk idősebb vállalkozó.

Március utolsó hétvégéjén 5 csoport prezentálta üzleti elképzeléseit. A kisiskolásokból álló GPA „vállalat” igazgatóságának átlagéletkora például éppen elérte a 10 évet. A cég csokis űrlények gyártására és forgalmazására szakosodott. A prototípushoz reklámfilmet készítettek, a terméknek csomagolást, logot és szlogent is terveztek. A vállalkozásnak már CSR politikája is van, a Galaxis őrzőit támogatják a termékeladásból. Elmondásuk szerint a magyar piacra koncentrálnak, bár kérdéses, hogy az űrlények és a magyarok közös halmaza mekkora lehet. A termék sikerét és piacképességét jól mutatta, hogy a pár perces üzleti terv prezentáció után Szamos Gabriella rögtön a termék másodgyártásának jogdíjai felől érdeklődött…

Kép: Bridge Bizniscool

A Bridge Bizniscool a Bridge Budapest és a Logiscool közös projektje. Célja, hogy a hat alkalmas kurzusokon a 8-12 éves korosztály játékos formában megismerkedjen a vállalkozások működésével, különböző területeivel interaktív játékok és készségfejlesztő gyakorlatok segítségével. „Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk. A mi feladatunk az, hogy a képességeiket ébresszük fel, és önálló gondolkodásra ösztönözzük őket.” – jellemzi a koncepció lényegét Barta Nikolett, a Bridge Bizniscool projektvezetője.

A márciusban lezárult kurzus összesen hat hétig tartott. Ezúttal a kurzus témája a csokoládés vállalkozás felfuttatása volt a termékfejlesztéstől az árképzésen át akár az eladáshelyi marketingig. A kurzus zárásaként a gyermekeknek lehetősége volt bemutatni a projektjeiket a szülőknek, valamint a zsűrinek egyaránt. Lévén, édesipari vállalkozás indítása volt a téma, Szamos Gabriella és Kelényi-Kovács Zsuzsanna, a Szamos Marcipán tulajdonosai örömmel vállalták a felkérést, hozzájuk csatlakozott Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője.

Kép: Bridge Bizniscool

A hat hét során a gyermekek megismerkedhettek a termékfejlesztés lépéseivel, az üzleti és marketing terv készítésével, alapvető gazdasági fogalmakkal. Bepillantást nyerhettek a vállalkozás egy-egy területébe: hogy mi a piac és piackutatás, terméktesztelés és fejlesztés, marketing és kommunikáció, az ár, a pénz, a bevétel, a profit, illetve a mérethatékonyság fogalma. A foglalkozásokon a gyermekek nemcsak az elméleti tudásukat bővítették, hanem olyan szociális készségeiket is fejlesztették, mint például a csapatmunka, az együttműködés, melyek szintén nélkülözhetetlenek egy sikeres vállalkozás működtetéséhez. Megtudhatták, miért fontos, hogy a cég dolgozói elégedettek legyenek a munkájukkal, hogyan tudnak tőlük visszajelzéseket gyűjteni és ezeket értékelni. A rendezvénysorozat zárásaként a Bridge Bizniscool képletesen vállalkozóvá avatta mind az öt csapat tagjait.

Kép: Bridge Bizniscool

Aki kedvet kapott a játékkészítő vállalkozás létrehozásáról szóló áprilisi kurzusra, az április 1-ig még jelentkezhet. A nyár tíz hete során pedig a Logiscool országos hálózatának köszönhetően több, mint húsz helyszínen lesz Bridge Bizniscool egyhetes tábor és már 120-nál is több turnus közül választhatnak a szülők, a lista folyamatosan bővül. A költségtérítéses helyek mellett közintézményi és vállalati támogatók révén már több száz támogatott helyre is pályázhatnak a hátrányos helyzetű családok.

Bővebb információ és jelentkezés.

 

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo