2012. szeptember 18. 17:10 | kfarkas

Marketing

Csúzlival lövünk elefántra és ágyúval verébre

Gyökeresen átalakult a kis- és közepes vállalkozások marketing eszköztára: a rádió eltűnt a tíz leggyakrabban alkalmazott eszközök közül, a Facebook és az Adwords az első öt legnépszerűbb közé került – derül ki a Marketing Commando legfrissebb felmérésből.

A szeptemberben végzett online felmérés több mint 1700 fő kis- és közepes vállalkozó válasza alapján készült. A kutatás eredménye általánosságban azt igazolja, hogy a válaszadók körében a legnépszerűbb marketing eszközök a honlap, melyet a válaszadók 76 százaléka használ.  A második legnépszerűbb eszköz a Facebook oldal, melyet a válaszadók 52 százaléka alkalmaz, harmadik az ajánlás 50 százalékkal. A negyedik és ötödik legnépszerűbb eszköz a szórólap 35 és az Adwords hirdetés 32 százalékkal.

Az eredményeket összevetve az Ipsos és a Marketing Commando 2009-ben publikált kutatásának adataival megállapítható az online marketing eszközök térnyerése: öt új eszköz került a tíz legnépszerűbb közé, kiszorítva például a rádiót.

Forrás: Marketing Commando

Demokratizálták a marketinget az online marketing eszközök

„Érthető az online marketing eszközök térnyerése, mert olcsó és mérhető, mindamellett hatékony” – világítja meg az eredmények hátterét Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértől, a felmérést végző Marketing Commando vezető tanácsadója.

Hozzátette: lényegében az online marketing eszközök széles körben elérhetővé tették, demokratizálták a marketinget a kisvállalkozások számára. Ma már egy kisvállalat is képes minimális befektetéssel hatékony kampányokat folytatni, reklámügynökség segítsége nélkül is.

Változatos eszköztár

Az induló vállalkozások kevesebb marketing eszközt alkalmaznak. A honlap (76%) mellett a Facebook oldal (55%), ajánlás (50%), szórólap (34%), Adwords  (PPC) hirdetés(31%) alkalmazása  jellemző.

A fejlődő stádiumban lévő cégek némileg több marketing eszközt használnak, mint a kezdő cégek. Az átlaghoz képest többen szórólapoznak (38%), többen alkalmaznak keresőoptimalizálást (31%), értékesítőket (23%) és viszonteladókat (24%). Valamint lényegesen többen akcióznak (38%) mint a kezdő cégek.

A piacvezető cégek alkalmazzák a legszélesebb marketingeszköz skálát. A honlap használata magas (81%), de kiemelkedő a PPC hirdetések (39%), árakciók (44%), keresőoptimalizálás (37%) és  sajtóhirdetések (37%) alkalmazása. Ugyancsak jelentős az értékesítők (43%), viszonteladók (32%) és az értékesítési célú rendezvények (31%) használata. E szegmensben jelentős a tömegmarketing eszközök használata, mint a rádió- (12%), TV reklám (9%), a DM (122%), eDM (19%) és az óriásplakát (14%), használata.

„Kis pénz kis marketing”

A cégek forgalma alapján szembetűnő, hogy a bevétel nagyságával egyenes arányban növekszik az alkalmazott marketingeszközök száma. A legkisebb bevételt realizáló cégek csak a mindenki által leggyakrabban használt eszközöket, a honlapot, a Facebook oldalt, ajánlásokat és a szórólapot alkalmazzák. Az egymilliárd forint felett forgalmazó cégek által alkalmazott eszközök skálája viszont nagyon széles.

Érdekességek

A felmérés számos érdekességgel is szolgált. A profil alapján lényeges különbségek mutatkoznak az alkalmazott marketing eszközökben. A lakosságnak értékesítő cégek 59%-a használ Facebook oldalt, míg a céges piacon lévő vállalkozások esetében ez az arány 42%. Ezzel szemben ajánlást a céges piacon lévő vállalkozások 58%-a használ, míg a lakossági piacon ez az arány 46%.

Blogot a kezdő cégek használnak a legnagyobb arányban, 24% míg a stabil cégek esetében ez az arány mindössze 14%.  A szolgáltatók 22%-a blogol, míg a terméket forgalmazók 16%-a.

Csúzlival lőnek elefántra, ágyúval verébre

„Észrevehetően terjed a marketing szemlélet a kisvállalatok körében, amit megkönnyít, hogy ma már sok elérhető marketing eszköz áll rendelkezésre. A sokféle eszköz megkönnyíti a piacra lépést, azonban megnehezíti a választást. Sokan csábulnak el az éppen divatos eszközöknek és nem a fejlettségüknek és iparáguknak megfelelő megoldásokat használják: csúzlival lőnek elefántra, ágyúval verébre” – adott hangot véleményének Wolf Gábor.


 
Cikk nyomtatása
Megosztás:

$Norbert$
2012-09-24 - 19:23

Top 10-be nem fért bele az e-mail, mint marketing eszköz? Ezt nehezen tudom elhinni…. Nem hiszem el, hogy többen Adwords-öznek, mint e-mail marketingeznek kkv szektorban.


 

Piac és marketing

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

A kártyás fizetés szolgáltatója:A kártyás fizetés szolgáltatója: