Díjazni fogja a gyorsabb weboldalakat a Facebook algoritmus mobilon

2017. augusztus 10. csütörtök - 15:22 / piacesprofit.hu
  •    

A mottó: az élet túl rövid ahhoz, hogy három másodpercet várjunk egy weboldal betöltődésére.

A Facebook ezt tapasztalta a felhasználók 40%-ánál, ezért felvette a harcot a weboldalakkal – írja Lévai Richárd, közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások bejegyzésében.

megéri hirdetni

Kép: Pixabay

Nemsokára Facebook sem díjazza (a Google-höz hasonlóan) a lassan betöltődő weboldalakat, főleg akkor, ha valaki lassú sávszélességgel, vagy lassabb eszközökön van éppen.

Itt az ideje tehát minden weboldal-tulajdonosnak fejleszteni, ha nem akar csökkenő forgalmat tapasztalni a Facebookról. Persze csak akkor, ha nem tette meg eddig.

Mit tehetünk konkrétan?
1. ellenőrizzük a sebességet!
Ebben öt eszközt ajánl a Facebook, köztük a Google (!) sebességellenőrzőjével:

  • Page Speed
  • YSlow
  • WebPagetest
  • PageSpeed Insights
  • Dotcom-monitor

2. optimalizáljuk az oldalt, amihez a következő 10-es listát állította össze a Facebook:

  • Minimalizáljuk az érkező oldal átirányításait, linkrövidítőket, plugineket
  • Tömörítsük a fájlokat
  • Fejlesszük a szerver válaszidejét úgy, hogy több régióban is bérlünk tárhelyet
  • Távolítsuk el a render blocking javascripteket
  • Használjunk magas minőségű tartalomelosztó hálózatokat (content delivery network), amiken keresztül eljutunk a célcsoporthoz
  • Távolítsuk el a redundáns adatokat
  • Optimalizáljuk a képeket, hogy azonos minőségben, de kisebb fájlmérettel rendelkezzenek
  • Csökkentsük a hajtás fölötti tartalom méretét
  • Használjunk asszinkron scripteket az oldal felépítési idő gyorsítása érdekében
  • Kezeljük dinamikusan a tartalmat annak érdekében, hogy a lassabb eszközökön is használható legyen a weboldal

Elég általános tanácsok, inkább csak az irányokat mutatják, érdemes végignézni a fenti weboldal ellenőrző megoldásokat, azok konkrét, az adott weboldalra vonatkozó javaslatokat is tesznek, amik segítenek a fejlesztésben.

A gyorsabb weboldalak linkjei magasabban fognak megjelenni a mobil appban található hírfolyamban, így több forgalmat fogadhatnak, azok a linkek, amik lassabb weboldra vinnék a felhasználókat, lejjebb kerülnek, így kevesebb forgalomra számíthatnak.

Szóval ha még nem optimalizáltad a weboldalad sebességét mobilra, akkor itt az ideje!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista

Vége a Facebookos variálásnak
Megszüntette a Facebook az egyik, sok adminisztrátor által kedvelt, és gyakran használt funkciót, a linkek előnézetének szerkeszthetőségét. A Power Editorban már hetekkel ezelőtt, a posztolásoknál szépen lassan, de mára teljesen eltüntette ezt a lehetőséget. Hogy ebben a helyzetben mi a teendő, azzal kapcsolatban közösségi marketing szakértőnk, Práger Kitti ad tanácsokat.
Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor