Drágábban repülünk, amióta a csomagot külön számolják

Rekord összeget, mintegy 7 milliárd dollárt szedtek be tavaly az utasoktól a légitársaságok a feladott kézipoggyász elszállításáért és a jegyek átfoglalásáért – egy amerikai felmérés szerint, amit az airportal.hu tett közzé.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A légiközlekedési cégek azzal érvelnek, hogy a magasabb kiegészítő díjakat a szolgáltatásba forgatják vissza: új gépeket vesznek és jobb kollektív szerződéseket kötnek a szakszervezetekkel. A tanulmány szerzői kimutatták, hogy azoknak, akik legalább egy feladott kézipoggyász után fizettek, többe került a jegy és a poggyász feladása, mint amikor ez a szolgáltatást még a jegy ára tartalmazta.

Kép: airportal.hu

A USA Today kiemelte, hogy amikor a légitársaságok bevezették a csomagfeladási díjat, akkor az átlagos jegyárat kisebb mértékben csökkentették, mint az átlagos poggyászfeladási díj mértéke, így aki ezek után is a csomagtérben vitette a csomagját, annak többe, míg a kézipoggyásszal utazóknak kevesebbe került a jegy, mint előtte.

Nem vacsorát, hanem nethozzáférést akarnak a légiutasok
Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést, derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. Az internetkapcsolat utasonként kicsivel több mint ezer forinttal (4 euró) növelhetné a légitársaságok bevételeit, ám a megfelelően működő szolgáltatás kifejlesztéséhez a társaságoknak együtt kell működniük a lehetőséget kiépítő technológiai cégekkel.
Az Airportal idézi a fogyasztóvédők álláspontját is, amely szerint – bár a kiegészítő szolgáltatásokért beszedett árak jóval átláthatóbbak – az utasok így sem mindig tudják, pontosan miért fizetnek. Azt szeretnék elérni, hogy a társaságok minden plusz díjról tájékoztassák az utasokat függetlenül attól, hogy ügynökön keresztül, vagy a légitársaságnál keresnek jegyet.

A jogvédők arra is panaszkodtak, hogy ezek a szolgáltatási díjak sokáig rejtve maradnak, ezért összehasonlítani is eléggé nehézkes őket, és egyébként is csak arra jók, hogy a nyereséget maximalizálják, nem pedig a szolgáltatás bekerülési árát akarják fedezni belőle.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo