Drágábban repülünk, amióta a csomagot külön számolják

Rekord összeget, mintegy 7 milliárd dollárt szedtek be tavaly az utasoktól a légitársaságok a feladott kézipoggyász elszállításáért és a jegyek átfoglalásáért – egy amerikai felmérés szerint, amit az airportal.hu tett közzé.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

 

A légiközlekedési cégek azzal érvelnek, hogy a magasabb kiegészítő díjakat a szolgáltatásba forgatják vissza: új gépeket vesznek és jobb kollektív szerződéseket kötnek a szakszervezetekkel. A tanulmány szerzői kimutatták, hogy azoknak, akik legalább egy feladott kézipoggyász után fizettek, többe került a jegy és a poggyász feladása, mint amikor ez a szolgáltatást még a jegy ára tartalmazta.

Kép: airportal.hu

A USA Today kiemelte, hogy amikor a légitársaságok bevezették a csomagfeladási díjat, akkor az átlagos jegyárat kisebb mértékben csökkentették, mint az átlagos poggyászfeladási díj mértéke, így aki ezek után is a csomagtérben vitette a csomagját, annak többe, míg a kézipoggyásszal utazóknak kevesebbe került a jegy, mint előtte.

Nem vacsorát, hanem nethozzáférést akarnak a légiutasok
Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést, derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. Az internetkapcsolat utasonként kicsivel több mint ezer forinttal (4 euró) növelhetné a légitársaságok bevételeit, ám a megfelelően működő szolgáltatás kifejlesztéséhez a társaságoknak együtt kell működniük a lehetőséget kiépítő technológiai cégekkel.
Az Airportal idézi a fogyasztóvédők álláspontját is, amely szerint – bár a kiegészítő szolgáltatásokért beszedett árak jóval átláthatóbbak – az utasok így sem mindig tudják, pontosan miért fizetnek. Azt szeretnék elérni, hogy a társaságok minden plusz díjról tájékoztassák az utasokat függetlenül attól, hogy ügynökön keresztül, vagy a légitársaságnál keresnek jegyet.

A jogvédők arra is panaszkodtak, hogy ezek a szolgáltatási díjak sokáig rejtve maradnak, ezért összehasonlítani is eléggé nehézkes őket, és egyébként is csak arra jók, hogy a nyereséget maximalizálják, nem pedig a szolgáltatás bekerülési árát akarják fedezni belőle.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo