Ebből jöhet rá, ki a legérdekesebb személy egy szakmai rendezvényen

2017. augusztus 11. péntek - 07:30 / Kriston László
  •    

Minden fogadáson, partin, vagy konferenciaszünetben való networking során vannak alakok, akik között nagy a nyüzsgés. Több jel is utal rá, hogy ki körül forró a levegő.

Az erőviszonyok minden társas szituációban hamar kirajzolódnak. Ki a hangadó alak, ki a háttérbe húzódó megfigyelő, ki az, aki erőközpontról erőközpontra jár, begyűjtve mindenhonnan az impressziókat, közléseket, s ki az, aki lehorgonyzik egy helyen és hagyja, hogy hozzá jöjjenek. Csupa apró dolog, ami befolyásolja, mennyire tudunk infókat beszedni, megmutatkozni, értelmes diskurzust folytatni, vagyis networkingelni. Mindenkinek van energiája, aurája, kisugárzása, s ez befolyásolja, hogy a többiek hogyan viszonyulnak hozzá egy ilyen társas eseményen.

Jon Levy arról ismert, hogy a lakásában rendszeresen ismert szakembereket, véleményformálókat hoz össze partikra. Nemcsak azért, hogy iszogassanak és súlytalan dolgokról csevegjenek, hanem hogy megosszák gondolataikat, felfedezéseiket és prezentációkat is tartsanak egymásnak.

Levy The 2AM Principle (A hajnali kettes szabály) című könyvében több tippet ad arra, hogyan állapítsuk meg, ki a legérdekesebb személy bármilyen összeverődött társaságban.

Emberek örülnek

Kép:Fotolia

1. Melyik csoport röhög a legtöbbet? Van olyan kis kupaktanács, amely láthatóan baromi jól érzi magát? Talán érdemes megnézni, miért. Hátha rád is átragadhat a jókedvük.

2. Ki az a személy, aki felé mindenki lopott pillantásokat intéz, miközben valaki mással beszélget, de nyíltan nem mer ránézni? Talán egy híresség? Ezért stíröli mindenki? Vagy “csak” egy névtelen személy, aki vonzza magára a tekinteteket? Nézzük meg jól a tömeget. Ha valakire sokan meregetik így a szemüket, az vagy rossz okból kelt érdeklődést (kirívó az öltözete, harsány a viselkedése) vagy azért, mert tényleg van benne valami plusz, amitől a társaság középpontja tud lenni, anélkül hogy tenne valamit.

3. Ki van a legjobban felöltözve? Nem feltétlenül szexisen vagy az alkalomhoz illően, hanem eredetien és közben úgy, hogy az egyes ruhadarabok és kiegészítők remekül illenek egymáshoz? Lehet, hogy a stílusa nem a Te ízlésed szerint való. De a jó érzékkel összeállított ruházata arra utalhat, hogy nagyon akar érvényesülni, vagy egyszerűen csak ő a legkúlabb ember itt.

4. Amikor egy beszélgető társaság kört formál, nézzük meg, ki felé néz a legtöbb személy lábfeje. Mert aki felé irányulnak, az a legérdekesebb ember a társaságban. Feléje áramlik az energia.

5. Kinek a legkirívóbb a ruházata? Talán nem az alkalomhoz megfelelően öltözött fel? Lehet, hogy épp a legnagyobb őrültet szúrtuk ki a tömegből. Ez is segítség lehet ahhoz, merrefele (ne) gravitáljunk a társaságban.

(Forrás: Business Insider)

Karrier-receptek: minden sikeres üzletembernek más a titka
Ismerjük a neveiket. Branson, Zuckerberg, Huffington, Buffett, Jobs, Rowling. Márkanevek, húzónevek. Céges sikersztorijaik révén. Hogyan lettek sikeresek? Milyen módszereket alkalmaztak a vagyon és hírnév felé vezető úton, hogy elérjék a kitűzött céljaikat? Mindenki másra esküszik.
Cégvezetés & irányítás
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor