Egy sikeres vállalkozás 4 alappillére

2017. július 22. szombat - 07:30 / odora
  •    

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba. Ez általában minden cég indulásánál megvan. Akkor mégis mitől lesz az egyik sikeres a másik pedig rogyadozó, majd idejekorán befulladt? Íme a négy alappillér, amire stabilan lehet támaszkodni. Ha ezek tényleg kőkeményen állnak a helyükön egy cégben, sorban jönnek az eredmények.

Ha ez a négy alappillér megvan a cégükben, és időt szánunk arra, hogy időről időre felülvizsgáljuk a meglétüket, korrigálunk, ha szükséges, a sikerek nem maradnak el.

Életképes ötlet

Persze, mindenki úgy véli, hogy az ő ötlete zseniális. De vajon tényleg az? Megvan a piaci rés, amit megcéloztunk? Stabilan alátámasztottuk egy kis piackutatással, kielemeztük a konkurenciát? Az egyik legfontosabb lépés a startpisztoly eldördülése előtt, hogy tájékozódjunk az aktuális trendekről az iparágban, amelynek belépünk a kapuján. Nézzük meg, hogy a tervezett régióban mennyi és milyen a konkurencia. Ezt követően erősen határoljuk el a mi termékünket, szolgáltatásunkat, legyen hangsúlyos, hogy mi miben, hogyan vagyunk jobbak vagy újszerűek. Indulás előtt addig finomítsuk, alakítsuk az ötletünket, míg valójában nem lesz egyedi és különleges, amire szüksége van a piacnak, a leendő vevőinknek. (Ha nem megy az ötletelés, próbálkozzunk csak nyugodtan tovább!)

emelkedő grafikon hátán vidám emberek utaznak

Kép:MiniCRM

Jó vezető

A vállalkozások legtöbbje a tulajdonos szárnyai, irányítása alatt növekszik. Az elején ezzel még nincs is nagy gond, egy kézben tartani mindent roppant praktikus, a vezető ismeri a kezdeti gondokat, gyorsan lereagálja az adódó kritikus helyzeteket. Ám egy idő után az irányítása alatt álló területeken megszaporodnak a feladatok, hiszen ha minden jól megy, pörög a biznisz. Ilyenkor kell tudatosan és átgondoltan behatárolni, hogy mi az, amit mi, mint cégtulajdonosok szakmailag kifogástalanul el tudunk látni, és az időnk be is maximálisan belefér, és melyek azok a területek ahová jól képzett kolléga kerüljön. Ha a pénzügyekkel jól zsonglőrködünk, de a marketinget csak fapadosan ismerjük, vegyünk fel egy friss tudással rendelkező marketingest. De például egy dörzsölt HR-es kolléga is kihúzhat a nehéz helyzetből, ha egyre több alkalmazottunk van. Egy-egy terület, részleg élére a legmegfelelőbb ember üljön, nem akarjunk mindent egy kézben tartani. (Ezek a tulajdonságok teszik a modern kor jó cégvezetőjét!)

Négy akadály a siker útjában
Hosszú és kanyargós út vezet a sikerhez, és ezen haladva gyakran kerülhetünk előre nem látott helyzetekbe. Vannak, amik segítenek gyorsabban haladni a célunk felé, ám vannak, amik akadályoznak. Megmutatjuk ezeket!

Lojális kollégák

A termékünk piacképes, a vezetés helyén van, ám legalább ennyit nyom a latba, ha a megfelelő és elkötelezett kollégákat tudhatjuk magunk mellett. Amennyiben speciális szakmai tudásra van szükség, vállaljuk be a magasabb bérek kifizetését, de szerezzünk hosszútávra jól képzett kollégákat. A csapatösszetétel, a csapatépítés legyen a cég életében kiemelten fontos, figyeljünk arra, hogy a munkatársaink jól érezzék magukat. A lojalitás kialakulásának egyik feltétele, hogy működik a kölcsönösség a cég tulajdonosai, a vezetés, és a munkatársak között. (Fontos tudni, hogy a munkavállalók nem a munkahelyüket, hanem a főnöküket hagyják ott!)

Erős sales

A termékünk, szolgáltatásunk profi a maga módján, a legképzettebb kollégák vesznek körül, mégis döcög az üzlet. A negyedik, de sokak szerint a legfontosabb pillér egy sikeres vállalkozás életében a jó sales munkatárs, vagy részleg. Hiszen lehet bármennyire jó a termék, ha nincs aki hidat képezzen közte és a potenciális vevőink, partnereink között. Aki úgy tör előre, hogy az új érdeklődők felkutatása mellett a meglévő ügyfelekkel is fenntartja a jó viszonyt, finomítja a termékeket, folyamatosan figyeli a vevői igényeket. Motivált, motiváljuk, és úgy halad előre, mint egy gőzmozdony.

A kezdő vállalkozók 9 alaphibája
Ha az ember vállalkozó, időről időre előfordul, hogy valami nagyon nem a tervek szerint alakul. Ez a normál üzletmenet része. De nem minden hiba a véletlenek csúnya összjátékának következménye.
Cégvezetés & irányítás
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor