El kell mozdulni az értelmezés irányába

2017. szeptember 04. hétfő - 13:30 / Szeicz András
  •    

Ma már nem kell senkinek bemutatni a LogMeIn-t. Az 1998-ban alapított cég Budapestről indult, de azóta már nemzetközi vizeken evez, idén pedig beléptek a mesterséges intelligencia és a chatbotok piacára. Ennek okairól és a jövő ügyfélszolgálatáról beszélgettünk Bisztrai Dáviddal, a LogMeIn fejlesztési igazgatójával, a budapesti Machine Learning csapat vezetőjével.

Piac&Profit: Tíz év alatt ismert, nemzetközi céggé váltatok. Mik voltak az idevezető út kulcsmomentumai?

Bisztrai Dávid: Első sorban, ahogy a legtöbb hasonlóan gyors növekedésű cégnél, a megfelelő alapot itt is a tehetséges, egymásra nyitott emberek közös munkája szolgáltatta, akik jó időben és jó helyen vették észre a kezdeti ötletekben rejlő potenciált. Az eredményes nemzetközi terjeszkedéshez pedig elengedhetetlen volt, hogy a budapesti és a bostoni iroda párhuzamosan, egymás igényeit kiszolgálva nőtt, és máig tökéletes rendszerben működik. Míg Budapest a kezdetektől a fejlesztési központ szerepét tölti be, addig Bostonban az üzletfejlesztésre és az értékesítésre koncentrálnak.

mesterséges intelligencia

Kép: Pixabay

PP.: Közleményben jelentettétek be, hogy a mesterséges intelligencia és a chatbotok piacán terjeszkedtek tovább. Ennek egyik lépéseként 45 millió dollárért megvásároltátok az említett technológiákkal foglalkozó Nanorep nevű vállalatot. Mi vezetett ehhez a lépéshez?

B. D.: Az ezredforduló környékén születettek világszerte megjelentek a tudatos vásárlói rétegben, a belépésükkel pedig a kommunikáció is gyökeresen megváltozott. A telefonhívás helyett az egyre inkább elterjedő chat platformok kerültek előtérbe. A négy legnagyobb üzenő platform felhasználóinak száma már meghaladta a négy legnagyobb közösségi média site aktív tagjainak számát.

A chatbotok piacán terjeszkedik a LogMeIn
A mesterséges intelligenciák és chatbotok (beszélgető robotok) piacán terjeszkedik a Magyarországon alapított, de 10 év alatt nemzetközi nagyvállalattá nőtt LogMeIn, amely felvásárolta a digitális önkiszolgáló szolgáltatásokat és virtuális asszisztenseket fejlesztő Nanorepet.

Az ügyfélkörünk irányából érkező nyomás mellett egy általános piaci zsongást is éreztünk az Oracle legutóbbi jelentéséhez hasonló piackutatásoknak köszönhetően. Ebből a beszámolóból például láthatjuk, hogy az Egyesült Államok kiskereskedelmi szektorának 76 százaléka már használja vagy 2020-ig tervezi chatbot bevezetését.

Legalább ilyen fontos, hogy egy új termékünk, a Bold360 víziójának eléréséhez fantasztikus lehetőséget láttunk a Nanorep kompetenciáiban, akár a termékportfólió szélesítéséről, akár az integrálható gépi tanulást alkalmazó technológia beépítéséről legyen szó.

PP.: Milyen formában épül be a Nanorep a LogMeInbe? Megmarad külön brandként a Nanorep? Integráljátok a megvásárolt cég munkatársait a LogMeIn csapatába vagy pusztán a fejlesztésekre tartottatok igényt?

B. D.: A közeljövőben biztosan elérhető lesz mint külön termék, de ahogy említettem is, egyúttal a Bold360 portfólió részévé is válik. A Nanorep technológiáját felhasználva szeretnénk, ha az összes LogMeIn termék profitálna ebből a fúzióból. A csapatot pedig alapvetően az általános integrálási folyamatunkat követve szeretnénk lazán, a Budapest–Tel-Aviv tengelyt megtartva bevonni a termék továbbfejlesztésébe, amihez természetesen a biztos hátteret a LogMeIn nyújtja majd.

A teljes interjú a Piac & Profit szeptemberi számában olvasható!

A Piac & Profit szeptember 7-i Social Media 2017 konferenciáján hasznos tudnivalókat tudhat meg a chatbotok működéséről!

Cégvezetés & irányítás
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor