Eladna? Ezt ne mondja soha!

A sikeres értékesítés olykor néhány mondaton, vagy szón is múlhat. Egy gondosan felépített eladási folyamatot is tönkre tehetünk, ha meggondolatlanul kommunikálunk. Lássunk hat olyan mondatot, amit örökre el kell felejtenünk a sikeres értékesítéshez.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha valakivel nézeteltérésünk támad, biztos, hogy nem fogunk tudni eladni neki semmit. Egyszer sem, nemhogy abban bízhatnánk, hogy visszatérő vevőnkké válik. Az egyetértés a sikeres értékesítés első és legfontosabb alapja. Persze egyáltalán nem arról van szó, hogy félre kéne vezetni a fogyasztót, mindössze arról, hogy vannak bizonyos „nemek”, amiket el kell felejtenünk örökre.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/imagerymajestic

1. „Nem én tehetek róla”

Ha azt akarjuk, hogy a vásárlóink, partnereink bízzanak bennünk, elengedhetetlenül fontos, hogy vállaljuk a felelősséget mindenért, ami a cégünk és a vevő közötti kapcsolatban történik. Ne hibáztassuk a gazdaságot, a kollégákat (soha!!), de senki mást sem. Oldjuk meg a felmerülő problémákat, az ügyfél szempontjából ugyanis teljesen mindegy, hogy ki hibázott – ő megoldást akar. (Itt talál öt jellemző tévhitet az ügyfélpanaszokról, amikkel ideje leszámolni.) Ha sokra akarjuk vinni, vállaljuk a felelősséget nem csak akkor, ha éppen jól sikerül valami, de akkor is, ha hiba csúszott a folyamatba. Megéri.

2. „Bízhat bennem”

A vevők alapvetően nem bíznak meg az értékesítőkben – hogy miért, az egy külön cikket is megérne. Minden esetre el kell fogadnunk, hogy a folyamat kezdetén nem fog ránk partnerként tekinteni. A sikeres eladáshoz ki kell építenünk a bizalmat, ez azonban nem megy egyik pillanatról a másikra. Biztosak lehetünk benne, hogy kevés lesz hozzá egy általános mondat. Az emberek nem hiszik el, amit hallanak, de a saját tapasztalataikban megbíznak. Ha tehát az értékesítési folyamat minden pontján megbízhatóan és kiszámíthatóan viselkedünk, szép lassan elnyerhetjük azt a bizalmat, ami a vásárlás előfeltétele.

6 technika a bizalom kiépítéséhez
A bizalom kialakítása az értékesítés legfontosabb része, a folyamat beindítója. Alapvető minden értékesítés során. A Piac&Profit szakértője hat módszert mutat, ami segíthet elérni a célt.
Hogy felgyorsítsuk ezt a folyamatot, használhatunk mindenféle kimutatásokat, harmadik féltől származó anyagokat, amik alátámasztják a mondanivalónkat. A szakemberek szerint ezeket érdemes mindig írásos formában a vevő rendelkezésére bocsátani – ahogy az is nagyon sokat számít, ha mindent, de tényleg mindent írásba foglalunk amit ígértünk, ajánlottunk, javasoltunk az értékesítési folyamat során.

3. „Én nem használom”

Soha semmit nem fogunk tudni eladni, aminek az értékeiben mi magunk nem hiszünk. Ki vásárolna egy olyan autókereskedőtől, aki maga egy másik márkát használ, mint amit el akar adni?

Az eladás csak akkor lesz sikeres, ha erősebben bízunk a saját termékünkben, szolgáltatásunkban, ajánlatunkban, mint amekkora a vevő kételkedése vele szemben. Amíg magunkat nem tudjuk tökéletesen meggyőzni arról, hogy a terméket érdemes megvásárolni, addig mást sem fogunk tudni.

4. „Ezt nem szoktuk”

Ezt soha senki nem akarja hallani – ha mélyen magunkba nézünk, minket is idegesít, ha valaki valahol ezzel a kifogással próbál kibújni egy kérés alól. Senkit nem érdekel a cég szabályzata, vagy, hogy mit hogyan „szokott” csinálni. A vevő számára az a fontos, hogy a szolgáltatás az ő saját igényeinek megfeleljen. Tehát ez egyáltalán nem kifogás arra nézve, ha valamit nem akarunk megtenni egy vevőért.

Ha van olyan szabály, vagy céges policy ami szembe megy a vevő kényelmével, azon azonnal változtatni kell. Nem szoktunk valamit amit szeretne a vevő? Itt az alkalom, hogy jobbá tegyük a szolgáltatásunkat!

Ha pedig tényleg van valami, amit nem tudunk megtenni, találjunk elfogadható indokot – és kínáljunk azonnal más megoldást is. Ha például valaki számla nélkül akarja visszakapni a pénzt, mert meggondolta magát a vásárlás után, javasolhatjuk a termék cserét – így mindenki elégedett lesz.

Így készítsünk visszautasíthatatlan árajánlatot
Sokszor nehéz eldönteni, milyen ajánlat lenne az, amire a vevő nem tud nemet mondani. A tartalom és a forma is számít! Íme néhány hasznos tipp árajánlat készítéséhez.
5. „Ez Önnek túl drága”

Bárki, aki azt gondolja magáról, hogy képes előre megítélni, hogy egy adott vásárló mennyit fog költeni (amikor először látja), vagyonokat veszít.  Mindig megéri a vásárlók hiúságára építeni abban az értelemben, hogy a tapasztalat azt mutatja, hogy ha az értékesítő úgy kezeli az ügyfelet, mint aki képes (elég tehetős és elég kompetens) döntést hozni bármilyen magas szinten, sokkal eredményesebb az eladás.

Tehát bármit is mond a vevő – nem akar annyit költeni, nem ő a döntéshozó stb. – mindig kezeljük úgy, mintha képes lenne vásárolni. Aztán majd eldönti, mit akar.

6. „Ma nem dolgozom”

Az értékesítés kemény dolog, mindig készen kell állni az üzletre. Senki nem akar elszalasztani egy (talán igazán nagy) lehetőséget azért, mert a vevő meggondolja magát az automatikus válaszüzenettől, miszerint „legközelebb egy hét múlva leszek elérhető”. Persze, mindenkinek van magánélete és szüksége van szabadságra, de nagyon fontos, hogy ezt ne úgy kommunikáljuk, amit a vevő elutasításnak érezhet! Ha éppen nem dolgozunk, legyen meg, hogy ki az, aki átveszi helyettünk a folyó ügyeket – és ő készüljön is fel megfelelően, hogy tényleg ne kelljen elölről kezdeni az egész folyamatot. Egy automatikus válasz e-mailben is fogalmazhatunk úgy: köszönöm, hogy megkeresett, a lehető leghamarabb válaszolni fogok. Azt pedig tudomásul kell vennünk, hogy ha tényleg az értékesítés az életünk, akkor igenis rá kell nézni rendszeresen az üzenetekre – legalább annyi időre, hogy továbbítsuk a teendőket a kollégának, aki kezeli azokat a szabadságunk alatt.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo