Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért

2018. február 13. kedd - 18:01 / piacesprofit.hu
  •    

A Facebook hatalmasat nőtt az elmúlt években, nemcsak felhasználók számában, de az árbevétel tekintetében is, ám még mindig van mit behoznia a keresőóriással szemben.

Három év alatt szinte megnégyszerezte bevételeit a Facebook. Szép szám mondhatnánk, de még mindig eltörpül a Google bevételeihez képest, hiszen a Google 2017 utolsó negyedévében 32 milliárd dollárt keresett, a Facebook viszont “csak” 13-at – hívta fel a figyelmet legfrissebb bejegyzésében Lévai Richárd közösségi média szakértő.

De nézzük csak meg ezt a grafikont!

facebook1

Mindkét cég nagyot ment, hiszen a Google is majdnem duplázta a negyedéves bevételeit három év alatt, de az olló egyre jobban összezár. Míg a 2015-ös első negyedévben majdnem 5-szörös volt a különbség, ez 2017 utolsó negyedévére 2,5-szeresre olvadt. A Facebook mágnesként tudja (tudta eddig) magához tapasztani az embereket, akik egyre több időt töltenek (töltöttek eddig) a rendszerben, és egyre több hirdetést néztek.

Nem véletlen, hogy a Google mindent megtesz annak érdekében, hogy olyan közösségi platformokat találjon ki, amikkel meg tudja tartani az elsőségét. De lehet, hogy a megoldás (a Google számára) a Facebooktól jön, hiszen az új hírfolyam algoritmus változások várhatólag negatívan fognak hatni az oldalon töltött időre, ez pedig a bevételi oldalon is jelentkezhet.

Milliárdokat fizethet be a magyar költségvetésbe a Facebook
A Facebook december 12-én bejelentette, hogy helyi értékesítési struktúrát vezet be, bevételeit ezentúl ott könyveli, így az adókat is ott fogja megfizetni ezentúl, ahol bevételei keletkeznek.
Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor