Ez kell egy sikeres webáruház kialakításához

Egy sikeres webshop elindításához szükség van a megfelelő technikai feltételekre, kellő hozzáértésre, elegendő pénzre és időre. Ahhoz, hogy sikeres legyen elengedhetetlen a jó üzleti modell, a márkánk ismertsége és hogy visszatérő vásárlóink legyenek. De hogyan érhetjük mindezt el? Milyen eszközök, módszerek segítségével készíthetünk profitábilis webáruházat?

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/Bplanet

1. Bérelt vagy saját?

A legelső és a továbbiakban szinte mindent meghatározó kérdés a webáruház indítással kapcsolatban, hogy bérelt vagy saját részünkre fejlesztett megoldást választunk. Minden megoldás életképes és indokolható és mindkettőre lehet sikeres üzletet építeni, a fontos az, hogy mi magunk tudatosan döntsünk egyik vagy másik mellett - magyarázta a szakember. Bár a saját webáruház kezdeti bekerülési költsége nagyobb és nagyobb az esély arra is, hogy esetleg valamilyen szakmai trükk kihasználásáról lemaradunk, magunknak kell gondoskodnunk a fejlesztésekről is, viszont cserébe a végeredmény a miénk lesz. Ha mi találunk ki egy nyerő újítást, azzal valódi sikert érhetünk el. Megpróbálhatunk egyedi megoldásokat kidolgozni, amivel kitűnhetünk a webáruházak tömegéből és attól sem kell tartanunk, hogy a webáruházat üzemeltető cég valamilyen változtatása miatt kerülünk gondba. A bérlés mellett szól az olcsóbb indulási költség és az, hogy a mi webáruházunk is részesül azokból az újításokból és technikai fejlődésből, amit a központ eszközöl. Nagyon fontos figyelni arra, hogy a választott megoldáshoz járjon támogatás, hiszen biztos, hogy szükség lesz rá, mindig adódhatnak gondok - mondta el Bernáth Lajos, a Trendency Zrt. sales managere a Piac&Profit konferenciáján.

2. Személyre szabott árképzés

Jelentős versenyelőnyt jelenthet, ha olyat tudunk, amit a konkurencia nem:

a. adott vevőre vonatkoztatott cikkenkénti árakat tartalmazó úgynevezett IFS árlistát készítünk

b. a rendelési érték függvényében sávosan változó mennyiségi kedvezményt tudunk biztosítani vevőinknek

c. globálisan, vevőnként, esetenként vevőcsoportonként határozzuk meg a mennyiségi kedvezmény mértékét

Egy profi webáruházi rendszer minderre képes úgy, hogy ehhez nincsen szükség emberi beavatkozása, a rendszer teljesen automatikusan "intézi" a speciális árakat a beállított feltételeknek megfelelően. Ha valaki 100-150 terméknél többet kínál a webáruházában, már érdemes lehet ezzel a megoldással foglalkozni a szakember szerint, hozzátette azonban, ez már a "csillagromboló" szint a kategórián belül.

Már megint a Google?
Külföldön több országban már elérhető és nem kérdés, hogy előbb-utóbb Magyarországon is megjelenik a Google Shopping - hívta fel a figyelmet több szakértői is a konferencián. A Google új szolgáltatása teljesen átrendezheti a piacot. Egy új "fül" jelenik meg a keresőben, ahol egykeresőszó beírására a szerződött partner cégek ajánlatai jelennek meg hirdetés-szerű formában, képpel, árral. A termékek a fő találati listában is előkelő helyet, az oldal felső harmadát foglalják majd el. Ideje felkészülni!
3. Keresőbarát webáruház

A legtöbb webáruház persze nem használja ki még részben sem a keresőoptimalizáció nyújtotta lehetőséget, holott egy webáruház rengeteg marketing kiadást megspórolhat rajta, nem is beszélve a magasabb látogatottságról. Fontos, hogy weboldalunk egy adott kulcsszóra (vagy szókombinációra) rákeresve a keresőkben (elsősorban Google-ban) előkelő helyen szerepeljen. Ehhez  webáruházunk minden egyes oldalának keresőoptimalizáltnak kell lennie, méghozzá mindegyiknek arra a termékre vagy kategóriára, amiről szól. Jó, ha tudjuk, egy hatékony webáruház mindezt teljesen automatikusan csinálja, csak fel kell vinni a kategóriákat és termékeket, megadni a nevüket, és utána a rendszer magától úgy alakítja ki az adott termék/kategória oldalát, hogy az keresés szempontjából optimális legyen az adott kulcsszóra.

Néhány konkrét változtatással jelentősen javíthatunk a találati helyezésen

a. A termék neve szerepel az URL-ben

b. A termék neve szerepel az oldal TITLE-jében (a címsorban, a böngésző legtetején)

c. A termék neve szerepel H1 tagban (azaz header tagban, címben – ezt csak a forráskódban lehet megnézni, kívülről nem látszódik)

d. A termék neve szerepel az oldal meta tagjában (ez sem látszik kívülről).

5 konverziónövelő tipp webshopoknak
Van az úgynevezett három másodperces teszt: képzeljük magunkat a vevő helyébe, és nézzünk rá a webshopunkra. Kiderül három másodperc alatt, hogy mit árulunk? Odaadnánk a saját hitelkártyánkat ismeretlenül az oldal alapján? Ha őszintén bármelyik kérdésre nemmel válaszolunk, van teendőnk. Mutatjuk!
4. Folyamatos újítás

Sajnos a webáruház is egy olyan terület, hogy elkészültünk, működik az áruház, fent vannak a termékek, akkor sem ülhetünk nyugodtan a babérjainkon, várva, hogy kattintsanak a vevők. A felmérések szerint a webáruházak jelentős részének az első években is jelentős változtatásokat kellett eszközölnie, hogy minden az elvárásoknak megfelelően működjön. Fel kell készülnünk arra, hogy követnünk kell a trendeket, elemezni a rendszerből érkező adatokat, hogy mindig akár apró, akár nagyobb mértékben alakíthassunk az áruházon az aktuális elvárásoknak és eredményeknek megfelelően.

5. Jól megtervezett marketing

Nagyon fontos, hogy az első 1 éves költségvetésünknek legalább a fele marketing költség legyen - a webáruház elkészítésével, feltöltésével és üzemeltetésével járó egyéb költségek maximum ezen büdzsé felét tegyék ki. Az egyik legsúlyosabb hiba amit elkövethetünk, hogy minden erőforrásunkat az áruház kialakításába tesszük, és nem marad pénz marketingre. Ha pedig így van, láthatatlanná válunk a netes kereskedések tömegében és hiába kínáljuk a lehető legjobb termékeket a legjobb áron, erről senki nem fog értesülni.

A webshopon regisztrált felhasználók által megadott adatok közül, az email cím stratégiai jelentőséggel bír az online marketingben. Egy jól megszerkesztett hírlevél vagy jól kitalált akció, a már meglévő saját email adatbázisra alapozva, komoly vásárlásösztönző eszköz lehet. A webshop számára a jó email alapú marketing tevékenység létfontosságú lehet. (Természetesen nagyon fontos, hogy ezt jogszerűen használjuk.)

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo