Ezért kapnak büntetést a sofőrök

Idén, 2016. július 1-jén lesz 3 éve, hogy bevezették Magyarországon az e-útdíjat a 3,5 tonna feletti járművek esetében. Az egyik hazai bevallási közreműködő segítségével összeállítottuk azoknak a hibáknak a listáját, amelyek miatt a leggyakrabban kapnak büntetést a fuvarozók.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: MTI

A Webeye tapasztalatai szerint a leggyakoribb problémát a HU-GO folyószámla fedezethiánya jelenti. Ezekben az esetekben bár az úthasználat bevallása (az adatszolgáltatás) megtörténik, mivel nincs elegendő összeg a megadott számlán, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) visszautasítja a Bevallási Közreműködő által szolgáltatott adat befogadását. Ez pedig büntetést vonhat maga után. Azok az úthasználók, akiknél egy folyószámlához több jármű is van rendelve, különösen érdekeltek lehetnek az egyenlegük rendszeres ellenőrzésében, mivel egy lefogyott egyenleg az egyidejűleg úton lévő összes járművénél fog jogosulatlan úthasználatot eredményezni.

„Az úthasználók interneten és telefonon is lekérdezhetik az aktuális egyenlegüket a NÚSZ-on keresztül, de lehetőségük van egy megállapított minimum összeg rögzítésére is a számlájukhoz. Amennyiben elérik ezt a határt, a rendszer automatikus értesítést küld számukra az alacsony egyenlegről. Ez alap esetben nincs beállítva, viszont egy olyan ellenőrzési pontot ad, ami segít elkerülni a túl alacsony egyenlegből fakadó esetleges büntetést.” – mondja Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

Megfigyelhető, visszatérő probléma még a nem megfelelő jármű és vontatmány tengelyszám-beállítás. Ennek a beállításnak az ellenőrzésére is érdemes figyelni, mivel 24 órán belül akár 3 darab, egyenként 140 000 forintos bírságot is elkerülhetnek vele a fuvarozók egy általánosnak tekinthető 4 tengelyes jármű esetében.  A harmadik leggyakoribb eset a szivargyújtóról működtetett, úgynevezett OBU egységek nem megfelelő installálásához köthető.

Ki nem találná, mire lehet hitelt felvenni
Hitelkonstrukció készült a fuvarozó vállalkozások számára, amely segít áthidalni az útdíjfizetés okozta nehézségeket. Az egyéves futamidejű forgóeszközhitelt a KAVOSZ, a VOSZ irodáiban és a kamaráknál igényelhetik a vállalkozások.
„Ha megvizsgáljuk a beérkezett adatokat, azt látjuk, hogy indokolt  fixre szerelt fedélzeti eszközzel közlekedni. Ez lehet rejtetten – műszerfal alá – szerelt megoldás, vagy a járművezető-fülkében szabadon elhelyezett fedélzeti eszköz „fixre” kötése is. Utóbbi megvalósítható a szivargyújtóról üzemeltethető OBU-ként vásárolt eszközök esetében is. A fedélzeti eszköz installálását mindenképp javasoljuk szakemberrel elvégeztetni. Legjobb, ha azt az eszköz gyártója, forgalmazója, vagy azok valamely partnerszervize végzi el.” – teszi hozzá Deszpot Károly.

Egyes úthasználóknak újdonság lehet továbbá, hogy április 4-től a NÚSZ külön nyilvántartásban rögzíti az érvénytelenített fedélzeti eszközöket. Az erre vonatkozó email értesítésre érdemes odafigyelniük a fuvarozóknak, mivel az itt regisztrált egységekkel – mindaddig, amíg a listán szerepelnek – nem tudják teljesíteni az Útdíjtörvény alapján őket terhelő úthasználati bevallási kötelezettségüket.

Idén július 1-jétől ráadásul ismét változások jönnek az útdíj rendszer működésében. A NÚSZ Zrt. már közzétette az ekkor hatályba lépő, bevallási közreműködőkre alkalmazott, módosított Általános Szerződési Feltételeit. A változások közül kiemelendő, hogy a fedélzeti eszközök folyamatos használata az úthasználat teljes ideje alatt kiemelt jelentőségűvé válik. Ez még nagyobb fegyelmezettséget kíván meg a szivargyújtóról üzemeltetett OBU-k használóitól.

Napi félmilliós büntetést lehet megspórolni a bírságriasztóval
A fuvarozók több mint tízezer, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben (HU-GO) regisztrált folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót július 15-e óta, de ez csak fogyasztók 15 százalékát jelenti, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo