Ezt a három hibát kerülje el idén!

A magyarokkal kapcsolatban sokszor ezeket a jó tulajdonságokat hallani: okosak, kreatívak és jó a humorérzékük. Igen ám, de ezek mellett vannak sajnos nem túl kedvező jellegzetességek is, amik ráadásul az üzleti sikereket veszélyeztetik. Melyek ezek?

Ne kövesse el ezeket a hibákat - Kép: Pixabay

Magyar (nem csak vállalkozói) népbetegség például a halogatás. A magyarok híres „Pató Pál urak”. Amellett, hogy szeretnek nagy lendülettel dolgokba belevágni, nem túl kitartók, és a befejezés sokszor elmarad. Az is tény, hogy a magyarok igazi ötletzsenik, ám ha kivitelezésről van szó, akkor sokszor nagy a csönd.

Az említett népbetegségek sajnos az üzleti életet sem kímélik. Egy vállalkozó számára például a halogatás igazából a marketing tevékenység legfőbb ellensége és kéziféke is egyben. Hiszen, ha folyton halogatjuk a marketingezést, vagy mindig csak belekezdünk a kampányokba, de nem visszük végig, vagy éppen mindig csak ötletelésig jutunk, de a kivitelezésig már nem, akkor ne csodálkozzunk, ha a konkurensek elhúznak mellettünk. Ráadásul vannak területek, ahol a megállás egyelő a lemaradással is. Ilyen például az online marketing.

1. Halogatás

Véleményem szerint a marketing hasonlóan például a nyelvtanuláshoz, az egyik leginkább halogatottabb dolgok egyike. Pedig a marketing a vetés-aratás törvényszerűsége alapján működik. Ha ma nem vetünk, akkor nem kell meglepődni, hogy később nem lesz mit aratni. Óvakodjunk a halogatástól 2014-ben, és beindul a cég!

2. Kezdésben nagy, befejezésben kicsi

A magyar mentalitás egyik kellemetlen vonása, hogy nagy lelkesedéssel elkezdünk valamit, de sokszor félúton abbahagyjuk. Ez igaz a tanulásra, sportra, munkára egyaránt. Ha az edzőtermek, a tanfolyamok vagy  a félbehagyott vállalkozások beszélni tudnának! Legyünk kitartók 2014-ben, és garantáltan nem marad el a siker!

3. Túl sok ötlet mellett elvész a kivitelezés!

A magyarok kreatívak, nem vitás. A vállalkozóknak rengeteg sok jó ötletük van, de a túl sok ötlet között elmarad a megvalósítás. A sikerhez elég lenne egy-két ötlet, ha az megvalósításra is kerülne. Ne csak ötleteljünk 2014-ben, kezdjünk el megvalósítani is, és végre profitot hoz a marketing is!

Szilágyi Tímea marketingszakértő www.mikromarketing.hu

Szakértőnk korábbi cikkei
Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen.
Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketingszakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.
Egyesek sajnálják, mások örülnek az uborkaszezonnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk ilyen időszakban.
Az arculat és az imázs gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és nincsenek tisztában e szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget!

Karácsonyi marketingmese

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két karácsonyfaárus. Az egyik sok fenyőt eladott, míg a másik csak hébe-hóba egyet-egyet. Eladástechnikájukban volt egy óriási különbség. Ez a különbség az, amin áll vagy bukik a marketingkommunikáció sikere. Olvassa el szakértőnk karácsonyi meséjét, és tesztelje, hogy az Ön marketingtevékenysége mennyire eredményes.

 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo