Fejlesztene idén a cégek fele

A harmadik negyedévben elért mélypontot követően megugrott a vállalkozások beruházási hajlandósága, idén a cégek közel fele tervez valamilyen fejlesztést – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból. A célokat tekintve újra az informatikai beruházások vannak az élen. Leginkább az ipari, építőipari szektorban, valamint a kis- és középvállalkozásoknál számíthatunk fejlesztésekre idén.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az eredmények azt mutatják, hogy az előző negyedévi mélypontot követően visszakorrigált a kkv-k beruházási hajlandósága, idén a cégek közel fele (48%) készül valamilyen fejlesztésre. „A javulás mindenképpen örvendetes, azonban azt is látni kell, hogy a beruházási hajlandóság három éve elindult lassú, de biztos növekedése 2014. év elején megállt, és azóta gyakorlatilag egy csökkenő trend figyelhető meg.

Ez feltehetően összefüggésben van azzal, hogy az NHP első szakaszában az új hiteleken belül az új beruházási hitelek voltak túlsúlyban, a második szakaszában pedig már 61% volt az ilyen célú hitelek aránya, így amelyik cég akart, már belevágott a fejlesztésbe. (Mivel az NHP harmadik szakaszában elérhető hitelkonstrukció feltételei csak az év utolsó heteiben derültek ki, így sokan még az év végén elérhető kedvezményes forrásból valósították meg vagy indították el beruházásaikat.)

Emellett pedig a kkv-knak szóló uniós pályázatok tömeges megjelenése egyelőre még várat magára” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. „A vállalkozások legnagyobb arányban informatikai fejlesztésekre készülnek (22%). Ezt követi a gépek, berendezések, valamint a gépjárműpark frissítése, bővítése szinte azonos arányban (16% és 15%)” – részletezte az eredményeket a szakértő.

A beruházási szándékot nagymértékben befolyásolja a vállalkozás fő tevékenysége. Leginkább az ipari, építőipari szektorban számíthatunk idén fejlesztésekre (59%). Közel azonos arányban készülnek bővíteni a mezőgazdasági és a kereskedelmi cégek (53% és 47%), míg a szolgáltató szektorban ez az arány már csak 43%. Az agráriumban kiemelkedő a gépek, berendezések beszerzésére fókuszáló vállalkozások aránya (42%), míg az informatikai eszközök korszerűsítésére alig készülnek a többi ágazathoz képest (8%).

Nagyobb cég, több beruházás

A tevékenységi kör mellett a cég mérete is meghatározó, ugyanis minél nagyobb a vállalkozás, annál nagyobb arányban tervez valamilyen fejlesztést. Míg a mikrovállalkozások kevesebb, mint fele (42%) készül beruházni, addig a kis- és középvállalkozásoknál ez az arány már 55% és 56%. Az azonban mérettől függetlenül egységesen jellemző, hogy leginkább informatikai fejlesztéseket terveznek a cégek.

 

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo