Felkészülni, vigyázz… nyakunkon a karácsony!

2016. október 26. szerda - 07:30 / odora
  •    

Bármilyen messzinek tűnik is, most vagyunk épp időben, hogy elkezdjük készülni a karácsonyi szezonra! Most kell kitalálni, hogy milyen promóciókat tervezünk, hogyan akarjuk becsalogatni a vásárlókat és mivel teremtünk karácsonyi hangulatot.

Nem őrültünk meg, már két hónap sincs, és mindenki békésen falatozza a bejglit a fa alatt. A privát bevásárló listával még egy cseppet ráérünk, ám ha nagyot akarunk húzni a karácsonyi szezonon, az üzletet ideje elkezdeni felkészíteni. Az Országos Kereskedelmi Szövetség a karácsonyi szezonra, az eddigi kiskereskedelmi forgalmi adatok alapján, érdemes már most készülni a rohamra. Sokat tehetünk azért, hogy a rádióból szóló agyonhallgatott karácsonyi zene mellett más módon is hangulatba hozzuk a vásárlóinkat, ami a vásárlási hajlandóságra is jótékonyan hat. Az utolsó pillanatos átgondolatlan kapkodás helyett november közepétől vágjunk bele intenzíven a karácsonyi szezonba!

karácsonyi csomagolóanyagok

Kép:Pexels

Ahogy az otthonunkat is, a vállalkozásunkat is öltöztessük ünnepi díszbe! Ha üzletünk van, november közepén már finoman el lehet kezdeni dekorálni. Nem szükséges, hogy az utolsó lámpaburáról is Mikulás lógjon, itt is áll az alapigazság: a kevesebb, több. Adjunk esélyt arra, hogy a dekor mellett azért az árukészletünk is látható maradjon. A céges weboldalt, webáruházat is érdemes kissé kidekorálni. Az ízléses karácsonyi hangulatba öltöztetett oldalon tovább maradnak az ügyfelek, vásárlók, de csak akkor, ha a látvány nem megy a használat rovására, vagyis továbbra is mindent roppant egyszerűen megtalálnak – a készleteket, keresőfelületet, szűrőket, szállítási információkat és a többit. Választhatjuk azt a megoldást, hogy szép lassan, fokozatosan öltöztetjük ünneplőbe az oldalunkat, de működhet az is, hogy egyszerre, nagyobb durranással váltunk a karácsonyi szezonra. Hogy melyik mellett döntsünk, abban szerepet játszhat az időnk és a rendelkezésre álló fejlesztési keret is. Azért is érdemes előre gondolkodni, mert ha a nagyüzem kellős közepén keressük meg sürgős megbízással a programozót vagy a dekoratőrt, vagy kompromisszumokra és csúszásokra, vagy a néhány hónappal korábbinál jóval borsosabb árakra kell számítanunk. A lényeg, hogy mindenképpen érezhető legyen a készülődés nálunk is. A logók, a fejlécek és a háttérképek mellett egyéb hasznos kis ünnepi apróságot is beépíthetünk az oldalra, például egyre népszerűbb a visszaszámláló, ami karácsony napjáig jelzi, hogy mennyit kell még várnunk az ünnepre.

Emellett bevethetünk néhány speciálisan karácsonyra szabott apróságot is, ami naponta vagy hetente visszacsalogatja hozzánk a vásárlókat, érdeklődőket.

Adventi naptár

Az adventi naptárunk képzeletbeli ablakaiba naponta tehetünk egy-egy csak aznapra szóló akciós ajánlatot, fókuszterméket, de tippeket, ötleteket, recepteket is. Adhatunk ajándékötleteket, csomagolási tippeket, de oszthatunk meg érdekességeket is, a lényeg, hogy minden az ünnep körül forogjon. A napi ablaknyitogatás legyen izgalmat ígérő, érdekes, mókás, keltsük fel a vásárló kíváncsiságát, hogy másnap is visszatérjen.

Így nyerjünk nyereményjátékon karácsony előtt
A nyereményjáték kiválóan felpörgetheti a forgalmat. De csak akkor nyerünk rajta, ha jogilag sem lesz bukta a vége. Szakértőnk segíti, mire kell figyelni!

Kuponok, akciók, nyereményjátékok

Hirdessünk csak az ünnepre vonatkozó akciókat, nyereményjátékot az oldalunkra látogatóknak, de nem fontos naponta új, kihagyhatatlan ajánlattal bombázni az amúgy is a szezon miatt információval elárasztott ügyfeleket. Heti egy ajánlat, egy játék (sőt, ez akár a teljes ünnepi szezonra elég egy nagyobb) bőven elegendő lehet. Adhatunk kupont például a Facebook oldalunk közönségének, vagy a visszatérő vásárlóinknak, de ha vásárolnak valamit, a kiegészítő terméket is kínálhatjuk engedménnyel. Az ingyenes házhoz szállítás ugyancsak kedvező ajánlat lehet, karácsony alkalmából például engedjük lejjebb a határt, például 10 000 forintos vásárlás helyett már 5000 forintnál is vállaljuk át ezt a költséget. A nyereményjátékok garantáltan népszerűek lesznek, mert ajándékot kapni mindenki szeret, a nagy karácsonyi őrületben pedig jól esik egy égből pottyant nyeremény. Amire feltétlenül ügyeljünk, az akciók és promóciók lezárási időpontja. Mivel ajándékvásárlásról van szó, mindenképpen úgy időzítsünk, hogy a promóció az ünnepek előtt lezáruljon úgy, hogy a nyertesek még az ünnep előtt kézhez kapják a csomagot.

Szeretet és reklám – ez már összefügg
Kár is lenne tagadni, hogy a karácsony manapság az ajándékokról (is) szól sokak számára. A karácsonyi reklámok tehát mára egy egészen külön “kasztot” képviselnek a marketingen belül.

Facebook posztok

Amit legeslegelőször fogadjunk meg, hogy nem árasztjuk el az oldalunk kedvelőit naponta többször giccses, erőltetett karácsonyi képekkel, üzenetekkel. Garantáltan megunják. Persze, a posztjainkat érdemes egyszer-egyszer hangulatos ünnepre hajazó bejegyzésekkel tarkítani, de ömlesszünk a nyakukba számolatlanul ilyen tartalmat, mert ezzel az ellenkező hatást érhetjük el. Ami itt is beválik, az az apró ajándékok. Facebook követőinket lepjük meg apró figyelmességekkel, speciális kuponokkal, akciókkal. De komoly sikereket érhetünk el azzal is, ha a saját szakterületünkhöz kapcsolódó karácsonyi tippeket osztunk meg. Ajándékötletek, vásárlási tippek, biztonsági tanácsok – csak egy kis kreativitás kell. Ráadásul ezeket a posztokat jó előre legyárthatjuk és időzíthetjük, így magunknak is egy kicsit több szabad időt teremthetünk az ünnepi rohanásban.

A karácsonyi időszak minden elemét készítsük elő és ütemezzük! Ne ad hoc módon próbálkozzunk, legyen konkrét tervünk a karácsonyi akciókra, kedvezményekre, Facebook aktivitásokra. Így kisebb lesz az „őrület” és sokkal nagyobb a hatékonyság.

 

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor