Flottaparancsnok

2017. december 03. vasárnap - 07:30 / Demcsák Gergely
  •    

A Ford a végére hagyta a legizgalmasabbat: megérkezett a Mondeo ST-Line, a középkategóriás típus sportos hangvételű csúcsmodellje, mely csakis a potensebb erőforrásokkal kapható, mi a 210 lovas biturbó dízellel hajtottuk. Egy eszményi utazóautó, ideális felszereltséggel; a céges flotta ékköve lehet.

Az új Ford Mondeo ST-Line megrendelhető négy- és ötajtós, valamint kombi karosszériával, amelyek megjelenését a Ford Performance részlege által ihletett stíluselemek dobják fel: feketére fényezett, méhsejt-mintázatú felső és alsó hűtőrács, fényvezető elemként kialakított LED nappali menetfény és szögletes formavilágú ködfényszórók, toldat az első lökhárítón, oldalsó szoknyák a karosszéria színére fényezve, sportos hátsó lökhárító feketére fényezett diffúzor-betéttel, továbbá ezüstszínű kipufogóvég-keretek. Emellett a kombi és az ötajtós modell is nagyméretű hátsó tetőlégterelővel gazdagodott. A feketére fényezett tesztautón mindezek a kiegészítők kevésbé tűntek fel, a könnyűfém felnik 18-as méretükkel sem számítottak kirívónak. A Mondeo ST-Line sokakat megvezetett, akik azt gondolták, hogy van esélyük egy zöld lámpás gyorsulásnál.

Nagy hely utazáshoz is

A Mondeo ST-Line utasterében még kevesebb utalást kapunk arra, hogy éppen a sportos dízel csúcsmodellben ülünk. A részleges bőrborítású ülések vörös díszvarrást viselnek elöl-hátul, a kormánykeréken perforált bőrbetétek láthatók, a küszöbdíszléceken pedig ST-Line felirat látszik. Az alapvetően sötét színek által meghatározott utastér azonban nem különösebben lelkesítő, és nem is elegáns vagy luxuskivitelű. Tipikus Mondeo-belső, korrekt összeszereléssel és nem kirívóan jó anyagokkal. Hely azonban van bőven, elöl és hátul egyaránt. Nagyok és oldalirányban is jól tartanak a motorosan állítható első ülések, s a hátsó pad is nagyvonalúan méretezett. Ezt láthatóan két személyre formázták, itt az ülőlapok is hosszabbak, de a középső helyen utazást is ki lehet bírni. A láb- és a fejtér is bőséges, a csomagtartó óriási és egyszerűen bővíthető, a gumírozott szőnyeg ráadásul ilyenkor végigfektethető a padlón.

Minden elérhető

A sofőr a Ford új, informatív és a messzemenőkig konfigurálható digitális műszerpultját látja maga előtt, gombokkal teleszórt kormánykereket forgathat, melyről a kocsi minden fontos rendszere, valamint a tempomat és a rádió is irányítható. A középkonzolt a javított grafikájú érintőképernyő és a rádió/klíma kezelőpanelje foglalja el, melyen a legfontosabb dolgok szabályozására meghagytak néhány nyomógombot. A sajátos logikájú infotainment rendszer kezelése egyébként senkinek sem okozhat gondot. Nagy előnye például, hogy a főbb menüpontokat a képernyő sarkában mindig megtalálhatjuk. A kezeléséhez viszont minden esetben oda kell nyúlni, ami vezetés közben nem feltétlenül biztonságos.

Adatok
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4867/1852/1501/2850 mm
Hengerűrtartalom: 1997 cm3
Teljesítmény: 154 kW/210 LE 3750 ford./percnél
Nyomaték: 450 Nm 2000–2500 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 8,1 mp
Csúcssebesség: 228 km/óra
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,8/4,5/5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km
Üzemanyag: 62 liter
Csomagtér: 525/1630 liter
Saját tömeg: 1619 kg
Alapár: 11 355 000 forint
Tesztautó ára: 13 825 000 forint

Erőgépet takar a becsapós külső

A testes Mondeo nagyon jól megy a paletta legerősebb, dupla turbós dízelmotorjával, amely 210 lóerőt és 450 newtonméter nyomatékot kínál. Fölényesen, magabiztosan oldja meg a közlekedési szituációkat, nem kell tartani az előzésektől. A gázpedál mélyebb lenyomására a kocsi elemi erővel veti előre magát. Akár sportolni is lehet vele, hiszen 8,1 másodperc alatt gyorsít százra, a végsebessége pedig 228 kilométer/óra, s ebben a normál kombi modellhez képest 10 milliméterrel megültetett futóműve is partner. A gyorsulás csupán egytized másodperccel marad el a 240 lovas csúcsbenzines értékétől, miközben a nyomatéka tetemesebb, és persze ritkábban kényszerülünk vele a benzinkutat is látogatni. Aki tehát abban a helyzetben van, hogy a benzines és a dízel csúcsváltozat közül választhat, nem árt, ha mérlegeli ezeket a dolgokat.

Az aggregáthoz egyedüliként kapcsolt hatfokozatú, dupla kuplungos Powershift automata váltó nem a legsebesebben kapcsoló szerkezet a piacon, de kényelmessé teszi a vezetést, hosszú végső áttétele pedig segít takarékoskodni. 130-as tempónál például csupán 2100-at forog a főtengely. A biturbó dízel Mondeo ST-Line városon kívül, legfőképpen autópályán van elemében. Kulturált, csendes utazóautó, kifinomult futóművel és kormányművel, no és számtalan jól működő vezetői asszisztensrendszerrel, amelyek megkönnyítik a sofőr dolgát. A LED-fényszórók is remekbe szabottak, éjszaka messzire bevilágítják az utat, és automata üzemmódban csak a fénykéve azon részét takarják ki, ahol másik járművet észlelnek.

A Mondeo 620 ezer forinttal drágább ST-Line kivitelben, mint a nagyon népszerű Titanium felszereltséggel, kombi karosszériával így 9,9 millió forinttól szerezhető be. A csúcsdízellel és automata váltóval az érte kért összeg 11,36 millió forintra ugrik fel, melyet még számos extrával lehet megfejelni. Okosan konfigurálva és komolyabb flottakedvezménnyel azonban a csúcs Mondeo 10 millió forint körül elhozható, ami már igazán jó ajánlat érte.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor