Győzött az online a TV felett

2017. december 06. szerda - 14:40 / kfarkas
  •    

A globális médiapiacon immár legyőzte az online a televíziót, méghozzá a jelek szerint véglegesen - legalábbis ha a reklámköltéseket nézzük. A trend pedig folytatódhat, öt év múlva a digitális reklámköltés a duplája lehet a tévés bevételeknek.

2017 elhozta a fordulópontot a globális reklámpiacon: az online hirdetések volumene végre meghaladta a televíziós költéseket. A Magna Global kutatócég adatai szerint ebben az évben az online reklámköltések összege meghaladta 209 milliárd dollárt, szemben a 178 milliárdos televíziós költéssel.

A digitális reklámpiac az 1999-es 4,8 milliárdos mértékről töretlenül növekedett, a költéseket a válság sem fogta vissza – és ez még csak a folyamat eleje. A Magna előrejelzése szerint a globális digitális reklámköltések 2022-re meghaladják 348 milliárd dollárt.

Infographic: Digital (Finally) Killed the TV Star | Statista

Magyarország, a social media nagyhatalom
Régiós összevetésben is kiemelkedő eredményeket mutat fel a magyar reklámpiac. Egyre többet költenek el a vállalatok a digitális platformokon, lassan minden második magyar ember elérhető a közösségi médiában, és a tévés reklámbüdzsék sem csökkenek.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor