Hagyomány, innováció és hűtőszekrény

Csaknem negyed százada működik az egyik legjobb hírű budapesti fagylaltozó, a Csaba utcai Artigiana Gelati. A siker titkáról faggattuk a tulajdonost - amit megtudtunk, minden vállalkozónak hasznára válhat!

Bán Júlia, az Artigiana Gelati tulajdonosa
Kép:PP/Hatlaczki Balázs

Az eredeti olasz receptek alapján, kézműves módszerekkel készült fagyikat árusító cukrászda tulajdonosa szerint a sikerük titka a jó fagylaltalapokban, a gondos elkészítésben és a vevők tiszteletében rejlik.

– 24 éve, 1990. július 28-án nyitottunk meg, azóta töretlenül működünk. Ennyi idő alatt felnőtt egy generáció, az első vevőink már a saját gyermekeiket, unokáikat hozzák el hozzánk – mondja Bán Júlia, a fagylaltozó tulajdonosa. – A fagylaltrecepteket az olaszországi Bergamóban élő barátainktól kaptuk, ahol még mindig az eredeti kézműves fagylaltok hagyományai szerint dolgoznak. Mi is hűek maradtunk ehhez, és azóta is törekszünk arra, hogy ha új fagyit fejlesztünk, akkor is ragaszkodjunk a kézműves hagyományokhoz – hangsúlyozza Júlia, aki szerint a sikerük titka négy egyszerű dologban keresendő. Az első és legfontosabb az alapok elkészítése. – Ha jól készítjük el a fagylaltok alapját, akkor már közepesnél rosszabb minőséget nem kaphatunk.

Szinte ugyanilyen fontosak az érzelmek. Szívvel lélekkel kell vezetni a vállalkozást. Bán Júlia azt állítja: ha egyszer úgy menne dolgozni, hogy azt tehernek érezné, eladná a cégét. A harmadik titok, hogy figyelni kell a vevők igényeire. – Az ízlés folyton változik, így most már nemcsak a hagyományos ízeket keresik, hanem a különlegességeket is, így például az angol zellerből vagy a biocéklából készült fagylaltot. Az extrák mellett azonban a bevett ízeknek is kiváló minőségűnek kell lenniük. Hiába adunk mindenféle speciális fagyit, ha a csoki, a vanília nem jó.

Negyedszer pedig minden egyes vevőt meg kell becsülni, tisztelni kell, akár vásárol, akár csak nézelődik. – Amikor átlépi egy vevő a küszöböt, már hálás vagyok neki.

Az viszont csak egy városi legenda, hogy a Csaba utcai fagyizóban mindig ugyanannyiba kerül egy gombóc, mint az éppen aktuális BKK-jegyek. Ez csak véletlen, még akkor is, ha a fagylaltárak a hatvanas évek óta követik a budapesti közlekedési cég jegyeinek árait. Most 350 forint egy gombóc, míg 24 évvel ezelőtt 13 forint volt.

Mit csinál nyáron a Mikulás?
Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni. Vannak tippjeink, hogy működhet jól!
– Évek óta nem emeltünk árat, ennek ellenére nyereségesen működünk. Bár rózsadombi villát sosem fogok venni a bevételből, azért megéri dolgozni.

Ahogyan egy igazi szezonális bizniszhez illik, a fagyizó december 15-én bezár, és március 15-én nyit ki újra. A tulajdonos a telet pihenéssel tölti, tavasszal pedig újult erővel indul a fagyibiznisz. – Minden évben jó érzés hallani a vevőktől, hogy már nagyon várták a nyitást – teszi hozzá Júlia.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo