Hamis vagy valódi? A mesterséges intelligencia eldönti

2017. október 30. hétfő - 17:01 / piacesprofit.hu
  •    

Egy New York-i székhelyű startup találmánya képes arra, hogy a luxustermékhez érintve pár perc alatt kielemezze, valódi-e vagy hamisítvány. Az eszköz mesterséges intelligencia segítségével, hatalmas adatbázisból dolgozik. Az algoritmus több száz anyagot, mintát, stílusjegyet ismer fel, többek közt a vásznat, bőrt fémet, fát.

 

Az Entrupy nevű kütyü egy tenyérben elférő scanner, ami bizonyos jegyeket felismerő algoritmusokkal dolgozik. A 8 fős feltaláló csapat négy szabadalmat tudhat a háta mögött, valamint több ezernyi munka-, és kutatásra fordított órát.

Az algoritmus több száz anyagot, mintát, stílusjegyet ismer fel, többek közt a vásznat, bőrt fémet, fát. A scanner mikroszkopikus fotókat készít az egyes részterületekről, amiket egy adatbázison futtat keresztül, az egyezőségeket és különbségeket keresve.

Kép: entrupy.com

Kép: entrupy.com

Jelenleg 96,4%-os pontossággal ismeri fel a hamis és igazi termékeket. Balenciaga, Burberry, Céline, Fendi, Dior, Goyard, Hermés és több más nagy márka táskáival „kompatibilis” az Entrupy.

Belépési vagy regisztrációs díj megfizetését követően az applikációt telepíthetjük a mobilunkra, ezután havi vagy éves díjért használhatjuk a szolgáltatást. Felmerülhet a kérdés, ki fog egy kisebb defibrillátorral emlékeztető kütyüvel besétálni például az Andrássy úti Burberry-be vagy Gucciba? Nos, aki hajlandó kisebb vagyont fizetni egy dizájner táskáért, annak érdemes beruházni.

A magyarok szigorúbban büntetnék a hamisítókat
Tavaly óta enyhén emelkedett a hamisított termékek iránti kereslet a magyar lakosság körében, a legnépszerűbb csoportot továbbra is a ruhatermékek jelentik a hamis termékek vásárlása kapcsán, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a Tárki legfrissebb közös kutatásából. A felmérés arra is rámutatott, hogy leginkább a férfiak, illetve a Budapesten élők vásároltak a nagyobb arányban hamis terméket az elmúlt évben.

Az Entrupy főként azoknak adhat még segítséget, akik másodkézből vásárolnak ilyen nagy értékű divatcikkeket. Több, mint 30.000 táskáról van részletes fotó az adatbázisban, amikkel az egyezőségi százalék alapján a szoftver valószínűsíti, hogy a vizsgált táska eredeti-e vagy hamis.

Ne botránkozzon meg senki, ez nem új keletű dolog: pár éve a Gucci elindította szigorúan ellenőrzött „pre-owned” webshopját, ahol az egyes kollekciókat megrögzötten gyűjtő vásárlók utólag beszerezhették a kollekcióból kimaradt egy-egy darabot. A webshop azóta megszűnt, de az ötlet más fórumokon működik.
(Forrás: Lauren blog)

Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor