Harcolni kell a fogyasztók figyelméért

2018. január 22. hétfő - 15:07 / piacesprofit.hu
  •    

Egyre inkább meg kell küzdeniük a márkáknak a fogyasztói figyelemért, de nem mindegy, hogy azt milyen eszközökkel teszik. Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications közös iparági felmérést készített, melyből kirajzolódik: a brandinget és a performance marketinget ötvöző kampányok értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet hozhatnak.

A legfrissebb kutatások szerint még egy aranyhal is hosszabb több ideig figyel, mint egy mai reklámfogyasztó, aki mindössze 8 másodpercig képes koncentrálni. Emiatt új eszközöket és a korábbiaktól eltérő megközelítést kell a vállalatoknak alkalmaznia ahhoz, hogy eljuttassák az emberekhez az üzeneteiket. A marketingvezetők 82 százaléka szerint a fogyasztók megfelelő elérése, 79 százaléka szerint a kampányok működtetése, míg 77 százaléka szerint a kampány hatékonyságának bizonyítása a legnagyobb kihívás ma a marketingben.

marketing

Kép: Pixabay

Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications „Brandformance” című közös iparági elemzésében 11 szektor 36 szakemberét kérdezték meg arról, hogy hogyan látják a marketingkommunikáció jövőjét.

Ma átlagosan 6,7 millió magyar fogyasztó néz tévét, ebből 6,3 millió lát reklámot. Egy fogyasztó naponta átlagosan 282 percet tévézik, amiből 31 percet tesznek ki a reklámok. Azaz az egy főre jutó reklámnézési idő a teljes tévénézési idő 11 százaléka, ami átlagosan napi 108 reklámot jelent. Ugyanakkor a legfiatalabb generációk reklámkerülése, a hirdetésblokkolók, a kábeles TV-csatornák alternatívájaként felbukkanó műsorszolgáltatók (Netflix, HBO) is mind komoly közönséget vonnak el: az 540 milliárdos globális reklámpiac várhatóan 1/5-ét elveszíti 2025-re. Drámai a változás a digitális eszközhasználatban is: hódít a mobil. A mobil reklámpiacon egyes becslések szerint a következő három évben 128 százalékos növekedés várható. Ez azt jelenti, hogy az új reklámbefektetések 92 százaléka mobileszközökön realizálódik majd.

Mi a baja a kkv-knak a Facebookkal?
Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban.

Az IPA kutatása szerint a profiton a márkaépítő kampányok önmagukban 20%-ot, a sales fókuszú kampányok 15-20%-ot képesek emelni a profiton, míg a kettő együtt akár 25%-nál is magasabb növekedést érhet el.

A branding szerepe tehát átalakulóban van: a megváltozott technológiai, kommunikációs környezetben a személyes, egyéni ügyfélút alatt küldött információk, üzenetek érnek csak célba. A cél tehát a két terület megfelelő arányú integrációja, ahol mind a hagyományos, mind az innovatív, digitális eszközök szerepet kapnak. Az iparági elemzést készítő két ügynökség – az ADDICT Interactive és  MITTE Communications – ezért elkötelezettje a minél korábbi fázisú brand- és performance célú kampánytervezésnek, amit együtt közösen brandformance tervezésnek hívnak.  Az ilyen szemléletű kampányok – amelyek elérés, értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet garantálnak – alapjában változtathatják meg a következő évek marketingkommunikációját.

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor