Hogy dönt vezetőként az online marketingről?

Rengeteg cikk foglakozik online marketinggel, de keveset tudunk arról, hogy a hazai vállalkozások vezetői mi alapján hozzák meg marketing-döntéseiket. Szeretné tudni, hogy versenytársainál hogyan működnek ezek a dolgok? Vegyen részt kutatásunkban!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi 16 évben, a Piac & Profit ezen oldalain, közel ezer darab az online marketing témakörével kapcsolatos írás jelent meg. Némelyek – ezekre hivatkozni is fogunk – megkísérelték bemutatni a hazai kis- és középvállalkozások helyzetét, az általuk használt eszközöket, és a vezetőik által elsajátított tudást - tekintettel az internet által gyökeresen megváltozott piaci helyzetre. Közülük sok az új elméleti modellekről, a folyamatosan változó online eszközök által nyújtotta lehetőségekről, és különféle szakmai dilemmákról szólt.

Ez az írás, miután bemutatja a témával kapcsolatban elérhető információkat, egy további javaslattal próbál élni, hogy hogyan is térképezhetnénk fel azt, hogy milyen tudással rendelkeznek, milyen eszközöket használnak, illetve milyen adatokkal alátámasztott döntési helyzetben vannak a cégvezetők, amikor online marketingről beszélünk? Mennyiben határozza meg döntéseiket az online kommunikáció során megszerzett információ? Vagy éppen mennyire ódzkodnak a hatalmas információtengertől, melyet az online kommunikációs rendszerek, mérőeszközök szolgáltatnak?

Hogyan tanulunk, és hogyan használjuk a tudást?

Az Ipsos és a Marketing Commando közösen - 559 fő megkérdezésével - készített felméréséből több érdekesség is kitűnik a marketing tevékenységekkel kapcsolatosan:

A kutatási minta 82,5%-ánál a marketing tevékenység koordinálása vagy elvégzése a cégvezető feladata. Ilyen módon a marketing nagyrészt a cégvezetők kezében összpontosul, amelyet egyéb bokros teendőik mellett végeznek, valószínűsíthetően nem teljes figyelemmel.

A mikro-, kis- és közepes vállalkozások 7%-ában jelenik meg a külön a marketing feladatokra alkalmazott marketing menedzser. Az esetek 57%-ában mindössze egy fő végzi a marketinggel kapcsolatos feladatokat, szintén egyéb kötelezettségek mellett.

Vajon van-e bárminemű információnk arról, hogyan ölt testet ez a rejtett, vezetői tudás, amikor éppen vállalatuk értékesítési folyamatait támogató marketing aktivitásokról, azok pénzügyi hátteréről, elvárt céljairól, konkrét adatokról akarnak dönteni? A kis- és középvállalkozások közel egyharmada (33%) gyakorlati tapasztalatokra, egynegyed része önképzésre épít. 22% esetében a marketing feladatok végzése ez irányú tapasztalat és képzettség nélkül megy végbe. A kkv-k mindössze 7%-a vesz igénybe marketing tanácsadói segítséget külső forrásból. A hazai kis- és középvállalkozások 47%-a könyvekből, 17%-a hazai online tanácsadók termékeiből kísérli meg megszerezni a tevékenységek elvégzéséhez szükséges marketing tudásanyagot.

A mikro-, kis- és közepes vállalkozások vezetői szerint több forrás lenne szükséges ahhoz, hogy hiányzó marketing feladataikat el tudják látni. A költséges marketing tévhite tehát még mindig tartja magát a vezetői rétegnél is. Egészen megdöbbentő az a mindössze 14%-ot kitevő arány, akik úgy nyilatkoztak, hogy 2015. évi marketing tevékenységük “sikeres lett” a Swatmerkating adatai szerint.

A TOP-10 marketingeszköz a magyarországi kis- és középvállalkozások körében
  1. Weboldal
  2. Facebook-hirdetés
  3. Kuponkedvezmény
  4. eDM / hírlevél
  5. Facebook céges oldal
  6. SEO (keresőoptimalizálás)
  7. Google Adwords
  8. Upsell, termékkapcsolás
  9. Céges blog
  10. PR-cikk
(Forrás: marketing112.hu – 2016)

A Facebook töretlenül vezető helyet tölt be a kis- és középvállalkozások online marketing eszközei között: a kkv-k 63%-a használja a Facebookot, 51% alkalmaz e-mail marketinget, 59% pedig weboldalon keresztüli kommunikációt eszközöl. A networking, - amely nem más, mint a személyes módon történő kapcsolattartás - valamint az irányított üzleti kapcsolatok építése a kkv-k 54%-ánál bevett eszköz a marketing 112 kutatása szerint.

Miért van szükség egy hazai átfogó kutatásra?

Látható, hogy sok, a témával kapcsolatos értékes információ már rendelkezésünkre áll, ugyanakkor számos kérdésre még mindig keressük a választ. Honnan szerzik meg a kkv-k a marketing tevékenységükhöz szükséges tudásanyagot? Hogyan integrálják a már megszerzett információkat, technikákat rendszerükbe? Milyen marketing eszközöket használnak, és az ezekből kinyerhető adatokat hogyan hasznosítják a döntéshozatal során? Mérik-e marketing eszközeik hatékonyságát, és amennyiben igen, a mérési adatok hatással vannak-e az adott kommunikációs csatorna használatára?

Többek között e kérdésekre szeretnénk megtudni a választ, ezért is kezdeményeztünk egy erre irányuló kutatást.

Szeretné tudni, hogy versenytársainál hogyan működnek ezek a dolgok? Vegyen részt kutatásunkban, az eredmények alapján pedig behatárolhatja magát, hogy cége a többi kkv-hoz képest pontosan hol helyezkedik el a különböző összefüggésekben! Az eredmények alapján betekintést nyerhet, hogy melyek azok a területek, ahol Ön hatékonyan veheti fel a versenyt a kkv-szektorban. Amennyiben Ön egy vállalkozás vezetője vagy a marketing területén döntéshozó, kérjük, válaszoljon kérdéseinkre, és ezzel járuljon hozzá országos felmérésünk sikeréhez! A kérdőív kitöltése hozzávetőlegesen 5 percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit elolvashatja majd itt a Piac és Profit oldalain.

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

 

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo