Hogy fogjuk meg a fiatalokat? Megmondják ők maguk!

A munkáltatóknak egyre fontosabb, hogy sikeresen tudják megszólítani az Y generáció képviselőit is, de sokszor már az álláshirdetésük sem megfelelő. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Manapság a versenyképesség egyik legfontosabb eszköze az innovativitás, a megújulásra való képesség és hajlandóság. A legtöbb munkáltató már felfedezte a fiatalokban rejlő lehetőségeket, akik friss lendületükkel, az iskolapadokból robbannak be a munka világába, várják és keresik a kihívásokat, és próbálják bontogatni a szárnyaikat.

Már bemutattuk, hogy a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi karán 2016-ban megrendezett Tímár László Tanulmányi Emlékverseny és Esettanulmányi Megoldó Versenyen (itt olvashat róla) részt vett hallgatók szerint milyen módszerekkel lehet leginkább felkelteni egy fiatal jelölt érdeklődését, de ez nem minden. A versenyző fiatalok nagy része úgy gondolta, hogy a kreatív reklámokon túl arra is szükség van, hogy maga a hirdetés is egyedi legyen. Lehet humoros, játékos, frappáns, morbid, akármilyen. A lényeg az, hogy tűnjön ki a többi közül. Ezekre is hoztunk néhány példát.

Muszáj innovatívnak lenniük a cégeknek is, a Google-nél például már jelentkezni sem feltétlenül kell ahhoz, hogy valaki bekerüljön a felvételi eljárásba.

Forrás: Pinterest

A hirdetés

Az alábbiakban néhány jó megoldást mutatunk be álláshirdetésekre, ami a fiatalok szerint beválna, felkeltené a figyelmüket.

Manapság az embereket folyamatosan különböző ingerek érik, és ha megpróbálnának az összessel foglalkozni, biztosan rövid időn belül belebolondulnának a sok információba, ezért kénytelenek  szelektálni. Pontosan ezért van szükség a különböző figyelemfelkeltő, kreatív hirdetésekre. Azon túl, hogy ezek nagyobb valószínűséggel jutnak át a szűrőkön, azt is sugallják, hogy ez a vállalat mer más lenni, mer újítani, és ez szimpatikussá teszi az Y-ok számára.

Forrás:Pinterest

A pályázók szűrése

A pályázók közötti válogatásra is találtak kreatív megoldást a csapatok. Véleményük szerint mind a munkáltató, mind a munkavállaló szempontjából előnyös opció lehet a többfordulós felvételi eljárás, melynek első lépése lehet egy játékos fejtörő, ami már alapból megszűri a jelentkezőket, hiszen időt kell szánniuk a megoldás megadására, nem szimplán elküldeniük az önéletrajzukat egy megadott címre. Egy ilyen feladat megfejtése ugyan nem tart sokáig, a komolytalan jelentkezőket mégis eltántorítja, így a munkáltató is időt spórolhat.

Maga az interjú is lehet játékosabb, tesztjellegű, ahol azokat a készségeket és képességeket tesztelheti a munkáltató, ami az adott munkakörhöz előnyös vagy akár elengedhetetlen. Ez is egy olyan szűrési lehetőség, amivel olyan információkat kaphatunk a jelöltekről, amik egy rutinbeszélgetés során nem feltétlenül derülnének ki. Láthatjuk mennyire rátermettek, kreatívak, és hogy teljesítenek feszült helyzetekben.

Szerző: Gyenei Orsolya, az Esettanulmány Verseny egyik versenyzője

Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel
A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo