Hogyan hódítsunk meg egy robotot?

Elég körülnézni a hazai weboldalakon ahhoz, hogy rájöjjünk: sajnos a keresőoptimalizálás sokak számára még mindig a kulcsszó babonás hajtogatását jelenti. De ami rossz a konkurenciának, az jó nekünk, mert ennek köszönhetően óriásit léphetünk előre ezen a területen, szakértőnk új Google-algoritmusokon alapuló tippjeivel.

Kávézacc, kristálygömb, tenyérjóslás. Nem, nem ezek a hatékony módszerek ahhoz, hogy megállapítsa: egyáltalán milyen kulcsszóra lenne érdemes szövegeket írnia (vagy íratnia) a weboldalára. Ám a pénzt hozó kulcsszót nem lehet csak úgy megálmodni egy teliholdas éjszakán. Azt meg kell kérdezni, le kell kutatni. Méghozzá nem csak 5-10 kedvenc ügyfelétől. (Habár vannak esetek, amikben már ez is előrelépés lenne.) Szeretné felfuttatni a weblapodat? Ennek első és elhanyagolhatatlan lépése az, hogy kiderítse, mik a kincset érő kulcsszavak. De nem Ön szerint. Hanem a minimum többezres célközönsége szerint.

A magyar piacon átlagosan kb. 50-100 ezer Ft közötti összegért már igazán profi kulcsszóelemzést végeznek. Ennek során speciális szoftverekkel lekutatják a területével kapcsolatos kifejezésekre vonatkozó havi keresések számát. A végeredménye? Pontosan tisztában lesz azzal, hogy mely kifejezésekre érdemes optimalizálnia a weboldalát. Sokkal jobban működik, mint a hasraütés.

Kép:PP archív

Fókuszált szövegírás, avagy mit imádnak a Google-robotok?

Most, a második lépésben jöhet a szövegírás. Nem akármilyen, hanem az Ön top kulcsszava(i)ra összpontosító. Milyen legyen ahhoz, hogy szeresse a keresőmotor? A mi Google barátunknak az a jó, ha minél jobb minőségű találatokkal tudja kiszolgálni a rajta keresőket. Mert így ő maradhat a világ első számú keresőmotorja és egyáltalán: a Föld nevű bolygó legértékesebb márkája, ami a tavaly is volt.

Segítse őt ebben, és akkor cserébe segíteni fog Önnek. Négy villámgyors tipp ahhoz, hogy milyen jótettet kell végrehajtania ahhoz, hogy a helyébe jót várjon:

Legyen hasznos! Segítse a felhasználót!

Tisztázzuk: a keresőoptimalizálás és a kulcsszóra optimalizálás nem teljesen ugyanaz. Hiába hajtogatuk orrvérzésig a kulcsszót, mint egy mantrát. Eredményt az hoz, ha minőségi szöveget ír vagy írat. Ebben a megfelelő pontokon persze szerepelni fog a kulcsszó is. De a lényeg az, hogy a célközönségének a problémája megoldásához értékes infót vagy az optimális vásárlói döntéshez megbízható szempontokat adó szövegei legyenek fent a neten.

A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
A sikeres marketinghez olyan tervet kell kidolgozni, mely egyedi, fenntartható, hosszabb távra meghatározza az ismertség növeléséhez, bizalom építéséhez szükséges teendőket. Ilyenkor a marketing és a design kéz a kézben járnak.
Link hátán link. Hivatkozzon – akár magára is!

Nem csak az egyetemi professzorok kedvelt szempontja, hogy mennyi lábjegyzet van egy dolgozatban. Újabban a Google is nagyon figyeli. Gondoljon kicsit úgy is az értékesítési szövegedre, mint egy Wikipédia-szócikkre! A hivatkozás, a források használata megbízhatóságot sugall. Ezért egy kis túlzással azt lehetne mondani, ma már nem is annyira kulcsszavakkal, mint inkább linkekkel érdemes megszórnia a szöveget. Vigyázat! Megszórni – mint csípős fűszerrel. Nem pedig megtölteni. És még egy szempont. Mivel az a célunk, hogy az olvasó az Ön oldalán maradjon, nyugodtan hivatkozhat néha magára, korábban közzétett anyagaira is.

Használjon szinonimákat is!

Vagyis más szóval rokon értelmű szavakat, egyenértékű kifejezéseket, hasonló megfogalmazásokat. Na de nem mind egy mondatban, mint ez az előbbi ellenpélda. Hasonló ez a lecke az 1. ponthoz. Nem a papagáj módszerrel érhető el az igazán profi keresőoptimalizálás, hanem az értelemre figyelve.

Végül pedig a legfontosabb tanács:

Közöljön rendszeresen minőségi tartalmakat a honlapján!

Ha egy mondatban kellene összefoglalni a szakmai tudás legjavát a keresőoptimalizálás témájában, akkor ez a mondat lenne az. A legfontosabb tanulság. Amivel egyben példáztuk is a meghökkentő szabályt, amit szem előtt kell tartania ahhoz, hogy minőségi tartalmat közöljön. „Keresse meg, mi a legértékesebb terméke, és adja oda ingyen!”

Eszményi esetben azt a hatást kell elérned a heti egyszeri honlapfrissítéssel, hogy így kiáltson fel az érdeklődő: „Te jó ég! Ha ez az ember így szórja mindkét kézzel a hasznos infót ingyen, hát akkor milyen értékes lehet nála az, amiért még pénzt is kér?!” Mert akkor tuti vásárolni fog.

Érdemes rácsodálkozni, milyen paradox ez, ahogyan eljutottunk a kulcsszókutatástól a keresőoptimalizálás céljához. Ha belegondol, mi derült ki közben? Pontosan ismernie kell a varázsszavakat, hogy egy kicsit el is tudja engedni őket, és az értékes tartalomra figyelhessen a szövegír(at)áskor. Van humor a dolgokban, nem igaz?!

Szerző:

A Langmár Kommunikáció Csapata

langmar.hu

Pénz vagy határidő: melyik a jobb múzsa a marketinghez?
„A határidő a legjobb múzsa” – Kosztolányitól származik az idézet. Csakhogy ő távolról sem a 21. századi üzleti kommunikáció területére célzott ezzel az időközben közhelyessé vált mondással. Hanem inkább szépíróként ironizált egyet ezzel az állítólag magasztos ihlet állapotára vonatkozó leleplezéssel. Más szóval tehát még a halogatók által sietve magukévá tett szállóigénk is azt mondja: ne várj arra, hogy megszálljon az ihlet! A határidő mellett másik múzsánk: a pénz. Ennek kedvéért pedig, hogy 2017-ben bőven legyen belőle, most érdemes stratégiai tervet kidolgozni cégünk online kommunikációjára.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo