Hogyan pozíconáljuk cégünket a piacon?

Tudnunk kell, hogy mi az a versenyelőny, ami miatt a reménybeli vevőink minket választanának versenytársainkkal szemben. Kkv-ként az árelőnnyel próbálkozni reménytelen, hiszen a nagyok úgyis jobb esélyekkel indulnak ebben a számban. Nem feltétlenül kell „feltalálni a spanyolviaszt”, vagyis teljesen mást kínálni, mint a versenytársak, ha megfelelően pozícionáltuk a céget, kiemelkedünk a mezőnyből. Tanácsaink alapján bármely cég megtalálhatja, hogy mi az, ami kiemeli őt a mezőnyből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha jól célzunk, találatot is szerzünk majd! Kép:PP/BartosGyula

1. Fókuszáljunk a lehetséges vevők egy csoportjára. Célszerű leszűkíteni a piacot, hogy a vásárló, akit megcéloztunk üzenetünkkel azt érezze, ez éppen neki szól. Sok cégvezető nem meri megtenni a piacszűkítés lépését a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva, pedig megéri!

Az egyik lehetőség a célpiac szűkítése. Koncentráljunk egy speciális igényű, kisebb csoport teljes körű kiszolgálására, és ennek kommunikálására. (Pl. ne általában kiváló motoros áruházként, hanem az ország legnagyobb TÚRAmotoros áruházaként hirdessük magunkat.)

A másik lehetőség a célcsoport szűkítése. Ez esetben határozzuk meg pontosan, hogy például az 1-5 vagy a 20-50 fős cégek, a fiatal vagy a középkorú nők-e a megcélzott csoport.

Természetesen nem kell teljesen lemondani a többi csoportról sem, ha van rá kapacitás, külön marketingkommunikációval egyenként megcélozhatók. A lényeg, hogy szeletekre szabdaljuk a piacot a kommunikációs tervezés során. Ez is eredményes, de sokkal munkásabb megoldás, mint a szűkítés.

Hogy csináljuk?

- Ha megvizsgáljuk, kik a legjobb vevőink és tevékenységünknek melyik az a szelete, amiben a legjobbnak érezzük magunkat, már meg is van a szűkítés. A Pareto elv alapján (a vevők 20%-a adja a forgalom 80%-át) valószínűleg jól döntünk. - Az igazi versenyelőny, ha a vevő vágyaira adunk választ. Hogy megtudd, mi ez, kérdezd meg a vevőidet: milyen az ideális termék/szolgáltatás, milyen az ideális cég számukra?

2. Építsünk bizalmat. A szakértő a számos lehetőség közül kifejezetten ajánlja a garancia bevezetését, mivel hosszú távon sokkal nagyobb előnyt jelent, mint ahányan visszaélnek vele. Csak két esetben nem működik: ha már minden versenytárs épp ezt kínálja, illetve, ha a termék vagy szolgáltatás maga nem megfelelő, ezért túlságosan sokan élnek vele.

Hogy csináljuk?

- Ahhoz, hogy megnyugtató legyen és így vásárlásra ösztönözzön, a garancia minél hosszabb időre szóljon. - Hogy elég figyelemfelkeltő legyen, legyünk kreatívak! Nem csak pénzvisszafizetés létezik, egy fodrász vállalhat például egy hetes igazítás garanciát.

3. Tudjuk meg, mit NEM akar a vevő. Minden iparágban vannak jellegzetesen idegesítő szokások. Mindenki tudja, hogy az asztalosok késnek a határidőkkel, vagy sok üzletben már a zárás előtt öt perccel „kiseprik” a vevőket a boltból. Legyünk ebben mások, mint a többiek, és ezt kommunikáljuk is!

Hogy csináljuk?

- Végezzünk egy kis közvélemény kutatást, hogy a mi területünkön mik a jellegzetesen idegesítő dolgok. Kérdezzük meg a vevőket, hogy mi az, amit mindenhol elvárna, de sehol nem kapja meg! - Tegyünk róla, hogy a mi cégünk legyen ebben más, és ezt kommunikáljuk!

Nyírő Réka, a Marketing Commandó tanácsadójának a Kkv Marketing Expón elmondott előadása alapján.

Nyírő Réka, a Marketing Commandó tanácsadójának a Kkv Marketing Expón elmondott előadása alapján.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo