A multik híznak a nyúlon

A fogyasztók egyre inkább a magas minőségű csokitojásokat keresik Húsvétkor a boltokban, a korábban piacvezető nugátok egyre veszítenek népszerűségükből. A forgalmat egyértelműen a hipermarketek fölözik le.

Kép:Pixabay

Húsvéti édességekből közel 4 milliárd forintért, mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti időszak három hónapja alatt. Értéket tekintve 2, mennyiség szempontjából 10 százalékkal csökkent a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak. A szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából a csokoládé nyúl piaci részesedése 41 százalék, a csokoládé tojás mutatója pedig 39 százalék maradt. Utánuk, szintén érték szempontjából a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következik, együttesen 10 százalékkal, ahogyan egy évvel korábban is.

Az egyéb csokoládé figurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el múlt évben is, azelőtt is. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok 3 százalékos részesedést értek el a legutóbbi két szezonban.

Tarol a minőség

Folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. (Hasonló folyamat megfigyelhető a csokimikulásoknál is.) Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 3 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt, 4-gyel pedig a 2013. évit. A korábban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: A 2012. évi ünnepi időszakban még 11, aztán 10, tavalyelőtt már csak 9, múlt évben pedig 6 százalékot ért el.

A többi alapanyag közül kiemelkedik az étcsokoládé 6 százalékos tavalyi mutatója, amely 1 százalékponttal nagyobb, az előző évinél. . Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes – értékben mért – forgalmából a hipermarket részaránya 3 százalékpontot emelkedett, és elérte az 50 százalékot, a legutóbbi húsvéti időszakban. A diszkont mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-ről 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék, míg a drogériákra 1 százalék jutott.

Szapora üzlet?
Svájci, német, belga és olasz asztalokon végzi a magyar nyúlhús 98 százaléka. A honi gasztronómiában nem terjedt el eléggé, pedig még támogatást is lehet kapni rá.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo