Idén is pályázhatnak a cégek a CSR Hungary Díjra

Magyarország vezető vállalati felelősségvállalás fórumának díjára több mint 180 magyar és külföldi érdekeltségű, nagy és kkv cég pályázott ez idáig. A ma már önkéntes védjegyhasználati programhoz kapcsolódó elismerésre 2017-ben is pályázhatnak az üzleti szektor képviselői.

„Ma már trend, hogy a cégek egyre többet és többet fektetnek a CSR-be (a vállalati felelősség és fenntarthatóság). Ezt erősíti a növekvő társadalmi aktivizmus is a jövőért. Saját létünk, saját jólétünk érdekében közös érdek a különböző szektorok (üzleti, civil, kormányzat) együttműködése a közös értékteremtés érdekében. Ezért is fontos a CSR-ben is a lokalitás, a vállalati felelősség hatása a helyi közösségben, hisz ez jelenti a mindennapok gyakorlatát, ami a CSR értelmét adja.

Kép: PP

S ebben a rendszerben az üzlet, a márka (a vállalkozás) olyan értéket képvisel, mely markánsan befolyásolja az emberek gondolkodásmódját a mindennapi életben.

Kicsikként is lehetünk filantrópok
Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.
Ezért sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az egyes cégek milyen alapelvek alapján működnek, milyen értékeket közvetítenek a külső környezetük felé, hogyan formálják szemléletünket. Amellett, hogy nemzeti erőforrásaink (zöld vagyon, emberi erőforrásaink...) hatékonyabb felhasználásához is erőteljesen hozzájárulhatnak.

Üzlet, pénz, piac. Más értelmezésben. A CSR (vállalati felelősség és fenntarthatóság) aspektusából – Csáth Magdolna közgazdász szavait idézve –, amikor az ember nem a gazdaságért van, hanem épp fordítva a gazdaság van az emberért!

A 2007-ben alapított Magyar Üzleti Felelősség díja ezt az alapelvet támogatja és ösztönzi Magyarországon, a helyi szinteken együttműködő partnereivel, a legnagyobb üzleti szervezetekkel, kamarákkal – nyilatkozta Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója, a CSR Hungary Díj Programjának alapítója.

Ma már a pályázati struktúra – a 2006-ban a CSR Hungary Díj Programjának részeként tervezett – önkéntes védjegyhasználati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősségmenedzsment-rendszerét. Arra ösztönözve, hogy a vállalati felelősség rendszere túlmutasson a filantrópián, az adományozáson. Ez nemcsak a nagyvállalatok, hanem a kis-és középvállalkozások pályázata is.

Ha már van egy sikeres CSR kezdeményezés, akkor tovább lehet lépni a CSR, mint "a vállalkozás DNS-e" (rendszerszemlélete) út felé.

A következő kategóriákban lehet pályázni:

  • Felelős és fenntartható vállalatért (kisvállalat, közép- és nagyvállalat is pályázhat)
  • Közös ügyek–közös felelősség (sport, esélyegyenlőség, oktatás, kultúra, egészség)
  • Környezet–Zöld Kiválóság
  • Junior
  • Felelős együttműködés
  • Belső CSR megoldások
Regisztrációs határidő: 2017. 07. 22, 24.00 óra Pályázati anyagok leadásának a határideje: 2017. 09. 15, 16.00 óra

Fővédnök:

Cseresnyés Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium Munkaerőpiacért és Foglalkoztatásért felelős államtitkár

Tavalyi nyertesek:

  • Budapest Airport
  • Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
  • Elmű Nyrt. – enHome üzletág
  • ETALON Zala Kft.
  • OGYEI/Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet
  • ROSSMANN Magyarország Kft.
  • Sanofi Aventis Zrt.
  • UPC Magyarország Kft.
  • Tesco-Globál Áruházak Zrt.
  • Telenor Magyarország Zrt.
  • Vodafone Magyarország
  • Wessling Hungary Kft.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo