Idén szép lesz a karácsony a kereskedőknek

2016. október 25. kedd - 15:08 / piacesprofit.hu
  •    

Minden eddiginél nagyobb forgalmat vár az Országos Kereskedelmi Szövetség a karácsonyi szezonra az eddigi kiskereskedelmi forgalmi adatok alapján. Érdemes már most készülni a rohamra. Az idei év egésze nagyon jól telt a kereskedőknek, az éves forgalomnövekedés meghaladja az öt százalékot a boltokban.

hifi hangfal lesz a legmenőbb a fa alatt

Kép: Pixabay

Kiemelkedő volt a kiskereskedelmi forgalom augusztusi bővülése, az adatok alapján az idei már a harmadik olyan év lesz, amikor elérte vagy túllépte az 5 százalékos növekedést az ágazat – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 5,8, naptárhatástól megtisztítva 4,3 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Augusztusban a forgalom élénkülést mutatott a júliusi ütemhez képest, amikor 2,9, naptárhatástól megtisztítva 3,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Így készítsünk eredményes karácsonyi kampányt
Sok vállalkozó számol be arról, hogy sosem az ötleten csúsznak el a marketinges dolgai, hanem inkább a gyakorlati megvalósításon. Leginkább a tudatos tervezés és a következetes kivitelezés az, ami gondot okoz. És így van ez a karácsonyi kampánynál is. Az alábbi, szakértőnk által készített karácsonyi kampány sablon segítségével idén kínlódás nélkül, idejében, összeszedett év végi kampányt lehet útjára indítani.

Már most készüljünk a rohamra

Vámos György szerint a növekedés nagyobb a várakozásoknál is, és az uniós átlagot is jóval meghaladja. A januártól augusztusig tartó időszak növekedése bizakodásra ad okot: 2016-ban is 5 százalék körüli növekedéssel lehet számolni, míg korábban még csak 3-4 százalékot vártak.A karácsonyi forgalom kiemelkedő lesz az idén, Vámos György szerint a decemberi költésen belül az élelmiszerek és iparcikkek forgalma 50 milliárd forinttal, 5-6 százalékkal nőhet decemberben az előző évhez képest. Ajándékokra a becslések szerint 80-90 milliárd forintot, és élelmiszerekre is nagyjából ugyanennyit költenek majd a családok, mindkettő néhány milliárd forinttal több a tavalyinál.

A karácsonyi szezon az egyik legfontosabb időszak sok vállalkozás életében, sok kereskedelemmel foglalkozó cég ilyenkor éves forgalma harmadát termeli meg, ezért nem mindegy, hogyan készülnek a vásárlók rohamára. Mire ügyeljünk, mire hajtsunk rá a marketingben? A B2C szolgáltatások (kozmetika, étterem, szállás stb.) számára az egyik legjobb megoldás ennek az időszaknak a marketingjére, ha bónuszokat ajánl fel kiegészítésként. Fontos tudni, hogy sokan nem csak az árengedményekre hajtanak ilyenkor, így nem kell feltétlenül rontania a profitot csak azért, mert „Karácsony van!”. Adjunk inkább ajándékot, extra szolgáltatásokat „Special Xmas Edition” kiadásban. Ha a cég szolgáltatásai, termékei semmilyen módon nem kapcsolhatóak az ünnepi vásárlási lázhoz, vagy a célcsoport üzleti kör (B2B), akkor érdemes azt kiemelni a december elejéig tartó időszakban, hogy még a nagy hajtás előtt segít elintézni az üzleti ügyeket, hogy az ünnep valóban meghitt és békés lehessen.

5 tipp a sikeres karácsonyi Facebook-kampányhoz
A rutinosak korán elkezdenek készülni az extra igényekre, de ezek a vállalkozások vannak kevesebben – derül ki az RG Stúdió vizsgálatából. Lévai Richárd közösségimarketing-specialista, az RG Stúdió marketingvezetője szerint még az ötlet sem elég! Időben neki kell állni a kivitelezésnek, például a Facebookon. Hogy hogyan, ahhoz ad cikkünkben 5 tippet.

Sok cég már hónapok óta gyúr a karácsonyra!

Használjuk ki a Black Friday körüli hírverést

Mikor kezdődik az ünnepi időszak? Itthon hagyományosan Advent első vasárnapját szokták az ünnepi szezon kezdetének tekinteni, míg a tengerentúlon az úgynevezett „Black Friday”-t, ami a hálaadást követő pénteket jelenti, idén november 25. Ezen a napon (és jellemzően az azt követő hétvégén) kiemelkedő kedvezményekkel várják a vásárlókat a mind a hagyományos boltok, mind az e-kereskedők. Bár korábban is voltak kezdeményezések, a Black Friday igazán csak tavaly gyűrűzött be a hazai kereskedelembe, ráadásul rögtön kétszer is (az eDigital és a Shopline egy héttel korábban tartotta a „fekete napját”), és a legnagyobb hazai webáruházaknak kiemelkedő sikereket hozott. A tavalyi sikerből kiindulva idén is várhatóan nagy felhajtás lesz a „Black Friday” körül, a nagyobb kereskedők minden bizonnyal reklámkampányokkal készülnek a napra. Bár árakban nehéz versenyezni a nagyokkal, nekik is ajánlott megtartaniuk a maguk „fekete péntekét”, már csak azért is, mert a nagyok hírverése egyfajta ingyen reklámot jelent számukra. Így valószínűleg a megszokottnál nagyobb látogatószámra számíthatunk ezen a napon, és ez kitűnő alkalom arra, hogy kedvezményeket adva (és a vásárláson elért profit egy részéről vagy akár egészéről való lemondással) olyan első vásárlókra tegyünk szert, akik reményeink szerint karácsony előtt még visszatérnek.

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor