Így használjuk ki a képek erejét

Érzékszerveink közül a szemünk a legfontosabb: a külvilágból érkező információk akár 70-80%-át is a látás útján dolgozzuk fel. A vizuális elemek információt közvetítenek, növelik a hitelességet, érzelmeket generálnak és vágyat ébresztenek. Mindebben olyan óriási lehetőségek rejlenek, amelyek mellett nem érdemes cégvezetőként elmenni. A képek a marketing és a márkaépítés központi elemeiként – megfelelő szakértelemmel és profizmussal alkalmazva – erőteljesen növelhetik a cégek sikereit. Megmutatjuk, hogyan.

Reklámügynökségi tapasztalataink mellett a digitális marketing területén végzett felmérések is azt igazolják, hogy az igényesen kivitelezett vizuális elemek nagymértékben növelik a hatékonyságot: a képeket és videókat is tartalmazó weboldalakon például kétszer annyi időt töltenek el a látogatók, és a vizuális elemek használata háromszor több külső hivatkozást eredményez.

Kép:Pixabay

7 tény a digitális marketing világából

  1. A képeket 94%-kal többen nézik meg, mint a szöveges tartalmakat
  2. Az infógrafikák átlagosan 12%-kal növelik a webes forgalmat
  3. A látogatók 100%-kal több időt töltenek azokon az oldalakon, ahol vizuális tartalom is található
  4. Az emberi agy a vizuális információt 60,000x gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveges tartalmat
  5. A fotók, képek és videók 100%-al több elkötelezett látogatót eredményeznek
  6. A Tumblr-en a posztok 50%-a fotó vagy kép
  7. A fotók, képek és videók használata 3x több külső hivatkozást eredményez
Ha magas szinten tudunk bánni a vizualitással, akkor elérhetjük azt, hogy a fogyasztók egy képi elemről - vagy mondjuk egy színről - akár egy pillanat alatt a mi termékeinkre vagy szolgáltatásainkra asszociálnak. Egy igényesen megtervezett vizuális koncepció ráadásul nagyban emeli a cég presztízsét a piacon, ami szintén több vevőt és magasabb eladási árat jelent. Sőt, a képek még a keresőoptimalizálásban is segíthetnek.

Egyre több cég ismeri fel a vizuális elemek jelentőségét, így egyre minőségibb, ötletesebb és kreatívabb képi megoldásokra van szükség. Ugyanakkor már kisebb változtatások is mérhető eredményeket hozhatnak.

A közösségi média megjelenés az egyik olyan terep, ahol könnyen és gyorsan változtathatunk és szinte azonnali eredményeket érhetünk el, ha tudatosabban kezdjük alkalmazni a vizualitásban rejlő lehetőségeket. Lássunk néhány praktikát, amit akár a azonnal elkezdhetünk használni a cégünk vizuális kommunikációjában!

Ne mondjuk el, ha meg is tudjuk mutatni!

A közösségi médiában nem egyszerű kitűnni a kilométeres idővonalak posztjai közül, de a jól használt képekkel van erre lehetőségünk. A felhasználók többsége csak gyorsan "átpörgeti" a posztokat. Mivel a vizuális információ 60.000-szer gyorsabban eljut a tudatig, mint a szöveges; ezért egy-egy találó fotó sokkal jobb átkattintási arányokat hozhat mint egy jól megírt szöveg. A szöveges posztok mellett könnyebben elmehetnek még azok is, akiket egyébként érdekelne az információ, amit át szeretnénk adni.

Hozzunk létre saját tartalmat!

Ma a közösségi médiában keringő információk 80%-a megosztott, és csak 20%-uk eredeti tartalom! Ugye, hogy jobb lenne azok közé tartozni, akik nem csak megosztják mások fotóit és anyagait, hanem akikre mások reagálnak, idézik őket? Ehhez bizony eredeti tartalom kell! Ilyet létrehozni nem is annyira nehéz, mint ahogy első pillantásra tűnik.

A minőségi, egyedi tartalom létrehozásához azonban muszáj erőfeszítéseket tennünk.

- Vegyünk részt tréningeken! A közösségi médiában történő kommunikáció is egy szakma, amit meg kell tanulni – és érdemes is.

- Használjuk az okostelefon applikációkat! Kár lenne kihagyni a mobil appokban rejlő lehetőségeket. Fotó inspirációk, egyszerű képszerkesztők – mind segíthetnek cégünk marketingjében.

Az orrunknál fogva vezetnek minket?
Tudta, hogy az információk 3,5 százalékát szerezzük be szaglás útján? És hogy az érzelmek 75 százaléka illatokra vezethető vissza? Hasson illatokkal! Hogy hogyan, arról itt olvashat.
- Tanuljuk meg használni a képszerkesztő programokat! Ha rendszeresen rászánunk néhány órát arra, hogy megismerjük és elkezdjük használni akár a Photoshop, akár más képszerkesztő programok funkcióit, akkor hamarosan sokkal kreatívabb vizuális tartalmakkal jelenhetünk meg a közösségi médiában, mint versenytársaink többsége.

- Ha nincs időnk vagy energiánk, hogy rendesen elmélyedjünk a tartalom készítés rejtelmeiben, kérjünk fel szakembert! Ha elsősorban a saját szakmánkra szeretnénk koncentrálni, akkor lehetőségünk van arra is, hogy rábízzuk egy ügynökségre a közösségi média kommunikációt. Persze ez nagyobb anyagi ráfordítást igényel, de ha beleszámoljuk az időt, amit nyerünk vele, illetve a professzionális hátteret és a jó esetben megspórolt sikertelen próbálkozásokat, jó befektetés lehet.

Osszunk meg hasznos információkat, készítsünk kutatásokat!

Ez alapvetően mindig beválik és segít abban is, hogy szakértői brandet építsünk ki magunknak, cégünknek. A saját szakmánkhoz tényleg értünk, nem lesz hát olyan nehéz rendszeresen találni olyan témát, amiben tényleg segíteni tudunk a látogatóknak.

Ha saját kutatásokat készítünk, azzal emelhetjük cégünk presztízsét és egyúttal magunk is értékes információkhoz juthatunk. Mások pedig örömmel megosztják majd a tőlünk származó eredeti adatokat.

Mutassuk meg, miben hiszünk, miért dolgozunk!

Növeli az ügyfelek elkötelezettségét és inspirálóan hat, ha megosztjuk velük, hogy miért is vagyunk annyira elkötelezettek az iránt, amivel foglalkozunk. Mondjuk el, mi motivál, mi lelkesít minket! Ha engedünk némi bepillantást az életünkbe, azzal növelhetjük a magunk és a cégünk iránt érzett szimpátiát. Mutassuk meg képekkel, hogy hogyan dolgozunk, mi történik a háttérben! Társítsunk arcokat az üzlethez, ez növeli a vásárlók elkötelezettségét is.

Adjunk teret a szavaknak is!

A képi információk villámgyorsan célba érnek, de azért ne mondnunk le a szöveges tartalmakról sem! A szöveges üzenetekkel élhetünk a felkeltett figyelem adta lehetőségekkel: további információkat juttathatunk el a fogyasztókhoz, és vágyat ébreszthetünk bennük termékeink vagy szolgáltatásaink iránt.

Sallai Gábor brandme.hu

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo