Így láthatja tisztán cége valós helyzetét

Nem elég, hogy egy cégvezetőnek egyedül kell meghoznia számos döntés, saját tevékenységéről is objektíven kellene véleményt mondania, miközben maga is nyakig van az operatív munkában. Kettős játszma! Azonban van egy roppant egyszerű módszer arra, hogy a vezető tükröt tartson maga elé a cég teljesítményével kapcsolatban. Egy egyszerű és mégis konfrontáló diagnosztikai eszköz, az EPOCH céganalízis teszt.

Kép: regus

Az EPOCH teszt valójában 100 kérdésből álló kérdéssor, amely a cég minden területét áttekinti. A kérdések egyszerűek, mégis lényegre törőek, sok esetben egy-egy területet több kérdésen keresztül is vizsgálnak. A teszt eredményeképpen egy grafikon rajzolódik fel, amely a céges funkciók mentén sorra megmutatja százalékos értékre átszámolva az adott terület működésének teljesítményét.

Hogy mely területeket vizsgál? Vegyük sorra! Vezetési hatékonyság, szervezeti rendszerezettség, majd következnek az értékesítés területei, először a rendszeresen visszatérő vevők felé történő értékesítés, majd az új eladások területe. Ezt követik a pénzügyek, a termelés a szolgáltatás hatékonysága, majd a minőségbiztosítás. Az utolsó három érték az mutatja meg, hogy mi a helyzet magával a cégvezetővel; stresszeli-e, és milyen mértékben cége állapota, vannak-e stabil alapelvei, adatai a megoldásokra, s ha ezt nem tartja elegendőnek, hajlandó-e külső nézőpontot figyelembe venni a helyzet megváltoztatására. Mindezek az értékek meghúzzák a cég működési állapotának lázgörbéjét. A százalékok sávosan megadják azt, hogy az adott terület milyen állapotban van. Olyan súlyos állapotban van, hogy szinte nem is létezik, vagy annyira nagy a veszély, hogy ha azonnal nem avatkozunk be, akkor magával ránthatja a céget. Kimutatja a válságos állapotot is, amikor akár jobbra, de akár rosszabbra is fordulhat a dolog, de kimutatja természetesen a jó állapotot is, amikor minden rendben működik, vagy éppen fellendülés tapasztalható az adott területen, és a cég tartalékai itt születnek meg. Valósággal tükröt tart a vezető elé azzal, hogy egy áttekinthető statisztikával, számokkal megjeleníti a cég gyenge és erős pontjait. Azokat, ahol azonnali beavatkozás szükséges, vagy ahol jól mennek a dolgok. Ami pedig talán a legnagyobb előnye, hogy az ítéleteket nem külső bíró mondja ki, hanem maga a vezető, az eszköz segítségével.

3+1 mérőszám, amire érdemes odafigyelni
Üzleti mantráink közül az egyik legerősebb: ismerd a számaidat. Azokra a számokra hívjuk fel most a figyelmet, amelyek a vállalkozást a legjellemzőbben leírják, és érzékenyen mutatják, hol és hogyan kell változtatni a növekedés érdekében. Itt találja a részleteket.
Még tovább finomíthatjuk a cég analitikus képét azzal, hogy több vezető beosztású munkatárssal töltetjük ki a tesztet. Ekkor több szem többet lát alapon a cég teljes vezetői vertikuma állítja össze a cég látleletét. Néha megdöbbentő különbözőséget találunk! Ugyanazt a területet teljesen másként látják ugyanannak a cégnek a saját vezetői. Érdekes az egyes grafikonokat összetenni, és így megnézni! Vannak-e hasonlóképpen értékelt területek, vagy egyáltalán nincsenek?  Hmm. Miért is? Ha ezzel is megvagyunk, következhet az egyes vezetői nézőpontok kivizsgálása s elemzése, majd a közös stratégia kidolgozása, hogy javítsunk az esetleg elhanyagolt területek teljesítményén. Ezt a folyamatot alapozza meg és indítja el ez az egyszerű és gyors eszköz.

Pénzes Zsuzsa Comline Budapest Kft.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo