Így tervezzünk hatékony landing oldalt

A profi online jelenlét első lépése a weboldal. Ha viszont leadeket akarunk generálni és eladni, egy jól működő landing page a megoldás. Segítünk, mitől lesz profi!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A landing page-ek (érkező oldalak, de ez is egy olyan szakkifejezés, ami sajnos angolul honosodott meg nálunk is) úgy néznek ki, mint minden más weboldal, de egy kicsit másképp működnek. A feladatuk az, hogy a látogatókat egy pontosan meghatározott cselekvéshez vezessék el. Ez lehet az, hogy vásároljanak meg valamit, iratkozzanak fel valahova, vagy bármi más, amire éppen szükségünk van.

A többi weboldallal szemben a landing oldalak egyetlen oldalból állnak, és egyetlen dolgot lehet elvégezni rajtuk: azt, amire létrehozták őket. Persze oszthatjuk több részre őket, de ez inkább csak vizuális elválasztás lehet – nincs lehetőség arra, hogy a látogató elnavigáljon az oldalról.

A tartalomnak is egyszerűnek kell lennie, egyetlen egyszerű és érthető üzenetet kell kommunikálnia. Be kell mutatnia, hogy mit akarunk a látogatótól, és azt, hogy ez a bizonyos aktus milyen előnyökkel jár majd számára.

Kép: Wix blog

Határozzuk meg a célt!

Ahhoz, hogy a landing oldal létrehozásának valóban legyen értelme, meg kell határoznunk egyetlen, konkrét és határozott célt. A népszerűségünk növelésére vagy a márkánk erősítésére határozottan nem ez a jó megoldás, de az sem elég pontos, ha annyit mondunk: több vevőt szeretnénk. Az oldal tervezéséhez el kell jutnunk addig, hogy ki tudjuk mondani: a cél, hogy jelentkezzenek a rendezvényemre. Vagy: a cél, hogy megvásárolják a terméket.

Ha döntöttünk a célról, tartsuk is hozzá magunkat! Ne hagyjuk, hogy kósza gondolatok eltérítsenek! Nincs helye a landing oldalon egyetlen más akciónak, de a cégünk hosszadalmas bemutatásának vagy mondjuk a Facebook oldalunk elérhetőségének sem. Ez esetben alap igazság, hogy a kevesebb több! Minden, ami nem feltétlenül szükséges, csak csökkenti az érkező oldalunk hatékonyságát.

A legjobb „Rólunk” oldalak piszkos trükkjei
A céges weboldal elmaradhatatlan „Rólunk” menüpontjában olyan lehetőségek rejlenek, amiket sokan azért hagynak kihasználatlanul, mert túlságosan szó szerint értelmezik a címszót, és nem tudnak ellenállni a személyes hiúságunknak hízelgő csábításnak. Szakértőnk segít, mi a jó megoldás!
Tervezzünk funkcionálisan!

A pontosan meghatározott célt kell erősítenie az oldal megjelenésének is. Bár ez mindig hasznos, de ez esetben alapvető, hogy minél egyszerűbb legyen a dizájn, nehogy elvonja a figyelmet az üzenetről, vagy lehetőséget teremtsen arra, hogy valahol „menet közben” elveszítsük a látogatót.

A dizájnnak végig kell vezetnie a látogatót az oldal tetejétől az aljáig, amíg el nem jut a „call to action” üzenethez, vagyis ahhoz, hogy megtegye, amit várunk tőle. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a letisztultság mellett is vonzó, gyönyörű látványt hozzunk létre.

Minden szó számít!

A letisztultsághoz az is hozzátartozik, hogy nem terheljük meg túl sok szöveggel a látogatót. Ez viszont azt jelenti, hogy annak a kevés mondatnak, aminek helye marad, minden egyes szavának a helyén kell lennie. Tisztán és érthetően el kell mondanunk, hogy milyen előnyöket kínálunk a látogatónak és attól sem kell félni, hogy direktek legyünk az ajánlatot és az üzenetet illetően.

A landing page nem a finomkodás terepe: derüljön ki a látogató számára is, hogy mi a cél – ha megfelelően építettük fel az oldalt, mire eljut a végére, titkolózás nélkül is pont arra vágyik majd, amire szeretnénk, hogy vágyjon.

Értékesítési szövegíráshoz itt találja tippjeinket.

A technika is számít

A szövegnek nem csak a konkrét eladás szempontjából van jelentősége, hanem keresőoptimalizálás szempontjából is. Ezért nagyon fontos, hogy tényleg egyedi tartalmat hozzunk létre, amely tartalmazza a megfelelő kulcsszavakat is. Nagyon fontos a képek relevanciája is – ne csak szépek legyenek, hanem lássuk el azokat a megfelelő meta információkkal is, amelyek segítenek a keresőprogramnak az oldal feltérképezésben.

Honnan lesz látogató?

Ahhoz, hogy a landing oldalunk képes legyen betölteni a célját, oda kell terelnünk a látogatókat. Ehhez jó eséllyel a legjobban keresőoptimalizált oldal sem elég magában, szükség lesz plusz kommunikációra. Az ilyen oldalak általában egy-egy kommunikációs kampány részeként készülnek el, aminek részét kell, hogy képezze a látogatóknak az oldalra irányítása is.

Ez történhet célzott email kampánnyal, közösségi oldalakon futtatott kampányok segítségével, vagy például tartalommarketingre alapozva, amikor az oldal linkje bekerül például a témához kapcsolódó blogposztokba. De természetesen bármilyen fizetett hirdetéssel is segíthetjük, hogy a látogatók nálunk landoljanak.

A dedikált célokra létrehozott érkező oldalak nagy előnye, hogy tulajdonképpen nem nehéz előállítani azokat. Ez azt is jelenti, hogy akár többfélét is létrehozhatunk egy célra és tesztelhetjük a működésüket. Ne gondoljuk, hogy ez bizonytalanságot mutat, a tesztelés az online marketing egyik legfontosabb eszköze.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo