IKEA szatyrot árul a luxusmárka?

A svéd lakberendezési márka áruházainak egyik jól ismert eleme a sárga szatyor, amibe a vásárlás alatt pakolhatunk, és amit, ki tudja, miért, mindenki szeretne hazavinni. De nem lehet, csak kékben. Viszont most már drágán is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aki valaha vásárolt már az IKEA áruházaiban – és a világon meglehetősen sokan vannak ilyenek –, az találkozott már a nagy, sárga szatyorral, amit kosár helyett, a kisebb termékek pénztárhoz hurcolásához készít ki a lakberendezési áruház. Hatalmas, erős, sok minden elfér benne. Talán eredetileg nem is gondoltak rá, de az emberek megszerették a praktikus tárgyat, és akartak belőle maguknak otthonra.

A cég ezért egy ideje elkezdte árusítani is a szatyrokat, de azért, hogy ne legyen keveredés, mi az áruházé és mi a megvehető portéka, utóbbi sárga helyett kék lett. Ugyanaz, de mégis más. A kék szatyrok elkezdték ellepni a világot, de azért nem mindenki elégedett... Főleg, hogy egy kicsit furcsán megfogalmazott a kommunikáció.

Forrás: Facebook

A kék szatyrok összességében mégis népszerűek. Annyira, hogy egy luxus divatmárka is meglátta bennük a lehetőséget. A Teenvogue szúrta ki, hogy a Balenciaga tavaszi szezonra piacra dobott „tote bag”-je, amit egyébként 2145 amerikai dollárért árulnak, egy az egyben ugyanúgy néz ki, mint a lakberendezési áruház filléres darabja. Nyilván a logó kivételével, ami a luxustermék esetében aprócska és aranyszínű.

Kép: Barneys.com

A magazin az IKEA véleményét is kikérte a plágiummal kapcsolatban, a cég pedig hízelgőnek nevezte, hogy a dizájnjuk egy divatmárka figyelmét is felkeltette.

Luxusmárka koppintja a szegények ruháját
Vannak olyan divattermékek, amelyek kifejezetten valamilyen társadalmi probléma megoldását célozzák, mások inkább csak a profitot. De a felelős tervezők ötleteire olykor ők is vevők, talán túlságosan is.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo