Ilyen legyen a hírlevél 2016-ban

Van kiút a spam mappából! De csak egy: ne spammeljünk. A cégek nagy része arra használja a hírlevelet, hogy kéretlenül küld leveleket embereknek, olyan tartalommal, ami nem érdekli őket. Pedig lehetne egészen másképp is. Szakértő segít, milyen legyen a mostani trendek szerint a hírlevél.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hírlevél küldés egy folyamat része, ami előkészítéssel és utánkövetéssel jár együtt és a teljes marketing stratégia fontos része - ezért használjuk is helyette inkább az e-mail marketing fogalmat - kezdte előadását a Marketingfesztiválon Pogátsnik László.

Az első lépés a sziszifuszi, fáradtságos adatbázis építés. Felejtsük el, hogy a lényeg, hogy minél nagyobb adatbázissal rendelkezzünk! Nem a méret, hanem a minőség a lényeg. És, hogy honnan lesznek feliratkozók? A cégek többségéhez rengeteg adat érkezik be, naponta egy kazal névjegykártyát gyűjtünk be, vagy ugyanennyi ügyféllel beszélünk, de a többség nem kezd vele semmit. Pedig csak egy lépésre vagyunk a rendszerezetlen kapcsolatokkal az adatbázistól! (Itt adunk azért néhány tippet, hogyan gyűjthet további feliratkozókat.)

Akivel volt kapcsolat, interakció, az mind érdemes arra, hogy valahogyan a későbbiekben megkeressük – mindenképpen sokkal inkább, mint azok a tömegek, akikkel még semmilyen kapcsolatunk nem volt, csak valamilyen játékkal rávettük, hogy megadja az e-mail címét és azt sem tudja, kik vagyunk. Hiába szerzünk sok e-mail címet azzal, hogy indián nevet generálunk mindenkinek (talán mindenki emlékszik erre az "őrületre" a Facebookon), valójában használhatatlan lesz a megszerzett rengeteg kontakt. Hiszen olyan adatbázisunk lesz, amely nem érdeklődik a tevékenységünk iránt. Legfeljebb annyit érünk el vele, hogy többet kell fizetnünk a szolgáltatónknak a tömeges e-mail kiküldésért.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/digitalart

Mindenképpen a célcsoportot érdeklő „csalit” kell bevetni. Hisz hiába vonzó ajándék egy tablet, ha valójában azt mi nem árulunk, nem fogunk tudni mit kezdeni a vonzó ajándék miatt feliratkozott tömegekkel. Kerüljenek be az adatbázisba ajánlatkérők, korábbi vevők, érdeklődők! (Természetesen úgy, hogy ehhez a hozzájárulásukat kérjük.)

Még egyszer hangsúlyozzuk, nem a méret a lényeg! Tudatosan leveleket küldeni sokkal inkább megéri, sokkal hatékonyabb, mint tömegeknek küldeni spamet. Vegyük tudomásul, hogy nincs olyan termék vagy téma, ami mindenkit érdekel. Érjük el inkább azokat, akiknek releváns, amit kínálunk – akkor is, ha ők esetleg egy szűkebb csoport.

A cél, hogy minél mélyebb adatbázist építsünk! Tudjunk meg mindenkiről mindent, amit csak lehet, hogy a hírlevelünk tényleg vonzó legyen, az olvasókat megfelelően tudjuk kiszolgálni.

A hatékonyság növeléséhez elengedhetetlen az utánkövetés, hiszen innen tudhatjuk meg, hogy az egyes felhasználók mi iránt érdeklődnek. Muszáj elemezni, hogy ki milyen levelet nyitott meg, hogy a továbbiakban ne bombázzuk felesleges üzenetekkel őket (és így a spam mappába kerüljünk). Van, akit csak az akció érdekel, mások a szakmai hírekre vevők stb. Ha a különböző leveleink statisztikáit elemezzük, személyre szabottabb üzeneteket küldhetünk, amelyen nagyobb hatékonysággal hoznak nekünk érdeklődőket. Itt olvashat részletesen arról, hogy milyen mérési lehetőségeink vannak, és ezekkel mit kezdhetünk.

Minél erősebb egy ügyfélprofil, minél részletesebb adataink vannak a felhasználókról, annál személyesebb üzeneteket tudunk majd küldeni, ez pedig megéri a fáradtságot.

Egy valós, mély, szegmentált adatbázis kiépítése nehéz és lassú folyamat. Számít a tartalom, de számít a technológia is. Ha például túl sok üzenetünk visszapattan nem létező címekről, a spamszűrők egy idő után a tényleges feliratkozóknak sem érkezik meg a levél. (Itt talál néhány támpontot, hogy lehet elkerülni a spam szűrőket.) Kell az idő a listaépítésre és meg kell szerezni a hozzájárulást, fontos az adatgyűjtés minősége is!

Hogyan írjunk jó hírlevél tárgysort?
Egy ütős hírlevél is hasztalan, ha nem tudjuk elérni, hogy azt egyáltalán megnyissa a célközönség. Ebben van nélkülözhetetlen szerepe a tárgysornak. Azonban egy jó tárgysor megírása nem olyan könnyű feladat, mint ahogyan elsőre gondolnánk, ezért a MailEngine szakértőinek tapasztalatai alapján összegyűjtöttünk néhány aranyszabályt, hogy a címzettre gyakorolt első benyomásunk, vagyis a tárgymező gyümölcsöző legyen.
Milyen legyen a hírlevél 2016-ban?

Legyen egyszerű és rövid – nem fognak rá több időt szánni, mint amennyit muszáj. Segítsünk az olvasónak!

Legyen automata – így levesz egy terhet a vállunkról, nem pluszt rak ránk.

Legyen perszonalizált – a megszólítás egyedivé tétele 2016-ban már alap. (Cégnév esetén gond lehet a változó névelő (a/az) az automatizmus kialakításánál. Ezt egy egyszerű, "fapados" megoldással áthidalhatjuk: vegyük fel névelővel együtt a nevet, a forma szöveget pedig fogalmazzuk névelő nélkül!)

Legyen feliratkozásra csábító - például adjunk valamit a feliratkozóknak

Legyen megerősített e-mail címre küldve! -  Érdemes használni a kétszintű feliratkozást! Aki annyit nem tesz meg,hogy rákattint a feliratkozás után küldött megerősítést kérő e-mailre, biztos, hogy a hírlevelekre sem fog rákattintani. Csak egy haszontalan címet spórolunk meg vele.

Legyen mobilra optimalizált – ez 2016-ban már nem lehetőség, hanem kötelezettség, ha olvasókat akarunk. A legjobb, ha nem külön mobilra optimalizált oldalakkal dolgozunk, hanem reszponzív megjelenítéssel. (Amely automatikusan felveszi annak az eszköznek a megfelelő formát, amelyen éppen nézi a felhasználó az oldalt.)

Legyen szinkronban a landolóoldallal! -  Ha valaki átkattint és fel sem ismeri, hogy jó helyre érkezett. Na, akkor biztosan nem fog sok időt ott tölteni!

Legyen személyhez köthető! Akkor járunk jó úton, ha elkezdenek válaszolni a hírlevelekre, mert azt hiszi valaki, tényleg személyes üzenetet, személyes ajánlatot kapott! Ha nem csak átkattintások, de válaszok is érkeznek, jó úton járunk!

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo