Ismét Magyar Brands díjas a Piac & Profit!

Ünnepélyes keretek között, az Operett Színházban adták át április 21-én a 2015-ös Magyar Brands díjakat és különdíjakat. A Piac & Profit is a díjazottak között van!

A MagyarBrands Szakértői Bizottsága idén már hatodik alkalommal díjazott olyan magyar márkákat, amelyek méltó képviselői lehetnek országunknak itthon és a határokon túl is. A MagyarBrands ünnepélyes díjkiosztó ünnepségét csütörtök este rendezték meg az Operett Színházban.

A Piac&Profit ismét elnyerte a legkiválóbb magyar márkáknak járó díjat.  A díj nyerteseinek közel háromnegyede 100 százalékos magyar tulajdonban van, és átlagosan 570 embert foglalkoztatnak Magyarországon. Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is két kategóriában - fogyasztói és üzleti – ítélték oda a díjakat. A fogyasztói márkák között a Pick kapta a legmagasabb értékelést, megelőzve az Unicumot és a Gundelt, de többek között az OTP, a Béres és a Zsolnay is szerepeltek a tízes toplistán. Az üzleti brandek rangsorában a Richter Gedeon végzett az első helyen a Zwack és a Tungsram előtt, ebben a kategóriában olyan márkák találhatók még az élmezőnyben, mint a Videoton, a Graphisoft vagy éppen a Rába.

A 2015-ös Magyar Brands díjazottak
Kép: Magyar Brands

Három különdíjat is kiosztottak idén, a MagyarBrands Gyermekekért Különdíjat az Igazgyöngy Alapítvány kapta, a MagyarBrands Kultúráért Különdíjjal a Budapesti Fesztiválzenekar tevékenységét, míg az innováció területén a KPS Diagnosztika (Oncompass) munkáját ismerték el.

A GfK piackutató cég online felmérése alapján a MagyarBrands ismertsége fokozatosan nő és a díjat ismerők közel háromnegyede pozitívan nyilatkozott róla. A díj jelentőségét emeli, hogy a GfK Háztartáspanel kutatása szerint a magyar háztartások 74 százalékának a váásárlásnál fontosak, vagy nagyon fontosak a magyar termék..

A MagyarBrands-díjazottak kiválasztása pályázati rendszerben, illetve a Szakértői Bizottság jelölése alapján történik. A márkák kiválasztása 7 szempont alapján történik: tradíció, foglalkoztatottság, tulajdon(szerkezet), reputáció, identitás, ismertség és kedveltség. A Magyarbrands Bizottság elnöke 2016 májusától Serényi János lesz, aki elmondta, hogy a következő megmérettetéskor a fogyasztói és az üzleti márkák mellett az innovatív márkák kategóriájában is hirdetnek majd díjazottakat.

A MagyarBrands program elindítása óta eltelt 7 év alatt a díjazott márkák nagy része a hazai FMCG piac (27%) képviselője, a hazai kulturális élet valamely területén tevékenykedik (14%), illetve valamilyen szolgáltatást kínál (10%).

„Régóta részt veszek a díjazással kapcsolatos szakmai munkákban és örömmel vállaltam a feladatot. Célom az, hogy a jövőben a díjazás még transzparensebben, egyszerűbben működjön és így a díjazotti kör és a díjazás elismertsége tovább erősödjön. Új elnökként szeretnék tovább menni azon a szakmai úton, amely a következetes márkaépítés elismerése mellett törekszik a kockázatokat rejtő, vagy az ismert és kedvelt, de mégis megosztó márkák kiszűrésére” - mondta el Serényi János.

 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo