Itt rontják el a kezdő vállalkozók!

Mindazoknak, akik tőkebevonási lehetőséget keresnek, legyenek ötletgazdák vagy egy ideje már működő kisvállalkozások, tisztában kell lenniük a sikeres vállalkozás két legalapvetőbb, megkerülhetetlen feltételével.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Két szempontot mindenképpen szem előtt kell tartani - Kép: SXC

Ha egy üzleti ötletre vagy tevékenységre mindenkinél ott lehet a pontos „recept”, vagy ha egy-egy termékből, szolgáltatásból sokan kínálják ugyanazt, ugyanannak a közönségnek, egy új belépőnek ritkán van hely a piacon. A „tucatárut” nagyon nehéz – vagy aránytalanul sokba kerül – a versenytársak kínálatától megkülönböztetni. A piacon legrégebben működők szemszögéből sem sokkal jobb a helyzet: fokozatosan kialakított szaktudásukat, kapacitásaikat, termékskáláikat, módszereiket, üzleti modelljüket, akár arculatuk jellegzetességeit gyakran egyszerű megfejteni, lemásolni és utánozni. Így mind a két tábornak hasonlóan kell gondolkodnia: „miben tudom megelőzni versenytársaimat, mivel tudom őket jobban kiszolgálni, és hogyan őrizhetem meg vevőimet” – olvasható a Széchenyi Tőkealap-Kezelő Zrt. blogján olvasható bejegyzésben.

1. Mit tudok nyújtani?

Aki ma vállalkozni szeretne, természetes, hogy megkérdezi magától: „Mi az, amit csak én tudok nyújtani?”, vagy: „Mi az, amit én tudok a legjobban, és másokhoz képest a legkisebb energia-befektetéssel nyújtani?” A válasz az a terület, ahol másoknál esélyesebbek vagyunk a sikerre. A válasz néha adott – korábbi munkája, tanulmányai, hobbijai, tehetsége és egyéb tevékenységei révén sok vállalkozó tudja, mi lesz terméke vagy szolgáltatása alapja. A legtöbb leendő vállalkozó számára azonban ez nem egyszerű; sokat kell rajta gondolkodni, számos lehetőséget megvizsgálni. Külön útvesztőket jelent ez a kérdés is: „Mit szeretnék csinálni?” Az egyéni lehetőségek számba vétele, és az alapfeltételek megteremtése közben pedig a vállalkozás másik alappillére gyakran teljesen elsikkad.

2. Mi az, amit el tudok adni?

Tudatosan kell készülni a forrásbevonásra
Közel öt éve fojtogatja a válság a vállalkozásokat. Azoknak a cégeknek, amelyek az életben maradás mellett döntenek, lépniük kell: a tartalékok elfogytak, a kivárás taktikája a legtöbb esetben eddig nem hozott eredményt. Kevés az esély arra, hogy ez a jövőben magától változni fog. Ahhoz persze, hogy a cégek tegyenek valamit a helyzet javítása érdekében, a világos elképzelések, tervek mellett forrásra lenne szükség. Milyen lehetőségek állnak a vállalkozások rendelkezésére ezen a területen?
Természetesen, a kínálatunknak kell, hogy legyen egyénisége és egyedisége, de ezzel együtt olyat kell létrehoznunk, amire a piacnak szüksége van, és amire mérhető kereslet is mutatkozik – amiért sokan sokat fizetnek vagy fizetnének. Valós, létező szükségletet kell kiszolgálni vagy egy meglévő problémára új megoldást kínálni ott, ahol a vásárló hajlandó és képes is fizetni érte, méghozzá olyan áron és mennyiségben, hogy a terméket kifizetődő legyen gyártani. Ezt a piac lehető legrészletesebb vizsgálata nélkül nem lehet felmérni.

Egy-egy vállalkozás elindításának nehézségei között gyakran eltörpül ez a kérdés, pedig a legtöbb kezdő cég már itt megbukik, vagy hosszas, hiábavaló küszködésre ítéli magát. Általában hamarabb készen van az ötlet vagy a termék, mint hogy a vállalkozás megtalálta volna hozzá a valódi keresletet. Ebből a helyzetből csak kemény küzdelem árán és sokszor költségesen lehet eljutni a vevőkhöz, akik valódi értékmérői a teljesítményünknek.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo