Keresd az űrt: pénzt fogsz találni

Egy vállalkozás életében a pozícionálás marketing stratégiája az egyik döntő eleme a tudatos és pontos üzleti stratégiának, akár kicsi akár nagy a cég. A pozícionálás amilyen egyszerű, ha megérted ugyanolyan könnyű is elrontani – ahogyan azt sokan teszik. De kezdjük az alapoktól. Mi az a pozícionálás?

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A pozicionálás nem a termékkel végzett valamiféle művelet, hanem vevőjelölted koponyájának „megdolgozása”. Az a cél, hogy a termékedet „elhelyezd” - pozicionáld – a fejében.

Al Ries- Jack Trout

Ilyen egyszerű. Más szóval amikor a Coca -cola elültette a fejedben, hogy az üdítő egyenlő a Coca colával, akkor pozicionált. amikor a Túró Rudi elindította a „pöttyös az igazi” reklámját akkor is pozícionált. Lehet, hogy nem szereted a pöttyös rudit, de ő lett a kategória első számú terméke, azaz ő lett a túró rudi prototípusa. Ahogyan az Iphone az okostelefonok piacán stb.

Kép:sxc

Ha pozícionálsz két alapvető hibát tudsz elkövetni.

  1. Nem pozícionálsz, hanem brand-et építesz pl. A brandépítés fontos ha nagy vagy és hatalmas a tőkéd, de a pozícionálás fontosabb. Miért? Mert egy túlkommunikált társadalomban élünk, ahol folyamatosan több információ ér minket, mint amire szükségünk van. Ezért csak a legfontosabbakat engedjük be. A pozícionálás célja, hogy a vásárlód agya számára a te terméked a legfontosabbak közé tartozzon.
  2. A termékedet próbálod pozícionálni. A másik alap hiba, amikor a termékedet próbálod pozícionálni. Nem kell. És nem is tudod. A terméked nem attól lesz vonzó, hogy szépen becsomagolod, vagy minden szépet és jót elmondasz róla – még csak nem is azért mert tényleg jó. Attól lesz vonzó a terméked, amilyen érzetet kelt a vevőd koponyájában. Tehát ahelyett, hogy a termékedet próbálod vonzóvá tenni, fordíts meg a folyamatot, és próbálj meg egy olyan helyet keresni a vevőid fejében, ahol még van hely a termékednek.
A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
Hogyan találj helyet a termékednek a vevőid fejében?

Az első hely

Ha azt akarod, hogy a terméked / szolgáltatásod fix helyre kerüljön a következőket keresd.

Van e olyan hely ahol még az első lehetsz? – ha te gyártod az első beszélő drón robotot akkor egyszerű a dolgod, mert még senki sem birtokolja a beszélő drónok helyét, de ha poharakat gyártasz akkor erről már lecsúsztál.

Teremts kategóriát – Ha már nem tudsz kategória első lenni, akkor csinálj magadnak új kategóriát. A Tesla egy lett volna a luxus autómárkák közül, a Porsche, ferrari stb. között, ha benzines autókat gyártott volna. De helyette elektromos autókat gyártott és ő lett az első, aki ezt megfelelően is tudta kommunikálni, azaz pozícionálta magát, mint az elektromos autók kategória elsője. Ilyen egyszerű.

Keress űrt! – Franciául van egy kifejezés: Cherchez la Creneau! – azaz „Keresd az űrt”. Ha nem tudsz vagy akarsz új kategóriát keresni, akkor keresd meg a réseket a piacon. sokféle „űrt” találhatsz. Létezik például „magas-ár űr” vagy „alacsony ár- űr”. Lehetsz te az akinek a legdrágább a terméke vagy a legolcsóbb a terméke ( iphone kontra alcatel), lehetsz te az első akinek környezetbarát törhetetlen pohara van a pohár piacon, vagy lehetsz az aki elsőként csomagolja a margarint környezetbarát dobozba stb. A lényeg, hogy keress űrt, ami megkülönböztet.

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklám- és gazdaságpszichológus, üzleti tréner,

foldimiklosdaniel.hu

Földi Miklós Dániel, reklámpszichológus, üzleti tréner, író
Több mint tízéves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklámértékesítés és vállalkozásfejlesztés területén. Kutatói területe a neuromarketing, neurotudományok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és önismeret, befolyásolás a munkában. Saját média- és tréningcégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo