Kiabáljunk, amikor a többség hallgat!

Vannak időszakok, amikor alig tudják egymást túlharsogni a különböző márkák, míg máskor szinte mindenki hallgat. Sokan úgy vélik az a helyes, ha a többség után mennek. Amikor mindenki hirdet, akkor szinte kötelességnek érzik a megjelenést, amikor pedig csökken a reklámzaj, a legokosabb dolognak a visszavonulást tartják. Valóban a „tömeg” után kell menni? Szakértőnk szerint nem!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP/FényesGábor

Év vége felé különösen akkor, ha valakinek így az utolsó pillanatban jut eszébe hirdetni, jóval nehezebb jobb helyeket keríteni legyen az online vagy offline megjelenés, ráadásul szó szerint felértékelődnek a felületek. Ilyenkor két szélsőséges hozzáállás válik gyakorivá. Van, aki úgy érzi, ha már mindenki hirdet, akkor illik megjelenni, míg van olyan, aki úgy gondolja, hogy pont ezért teljesen felesleges belépni a reklámzajba. Egyik hozzáállás sem szerencsés. Csak azért felesleges egy sablonos, semmitmondó megjelenésre elszórni a pénzt, mert sokan hirdetnek vagy, mert kiderült, hogy a konkurenciának például szpotjai mennek a rádióban. Szakértelem híján még az is megeshet, hogy a sablonos megjelenés vagy pont a konkurenciát utánzó kommunikáció nem is a hirdető, hanem a konkurense javára hajtja az érdeklődőket.

Itt talál néhány tanácsost, hogy jobban menjen a karácsonyi szezon!

Különösen a reklámzajban jócskán felértékelődik a kreativitás. Az ötletes, tudatos megjelenésnek van értelme és itt nagy szerepe van annak, hogy hol, mikor milyen formában milyen mennyiségben (például szpotszám, átkattintás) jelenik meg egy márka. Bizonyos megjelenésszám alatt nem is szabad belevágni az adott csatornán a kommunikációba, mert szinte semmi hatása és értelme sem lesz. Tehát az évvégi felerősödött hirdetésáradatban is természetesen van értelme a megjelenésnek, de okosan, tudatosan kell felépíteni.

Aztán jön az év eleje, amikor hirtelen minden elcsendesedik. Jóval kevesebb hirdetéssel találkoznunk jártunkban-keltünkben, a rádiót hallgatva, a TV műsorok között és persze az interneten is. Tévedés azt gondolni, hogy ilyenkor nem szabad hirdetni, azért más sem hirdet és ennek biztosan oka van, illetve úgysem figyel rá senki, mert mindenki kiköltekezett az évvégén. Ez ugyanolyan téves felfogás, akárcsak a nyári hirdetésekhez való hozzáállás. Akkor, amikor mindenki hallgat egy ütős, érzelmeket kiváltó megjelenés különösen nagyot szólhat. Már akár január elsején érdemes megjelenni, akár az újévi fogadalmak apropója kapcsán. Az életminőséget javító, egészséges életmóddal és – táplálkozással, sporttal, holisztikával kapcsolatos termékekre és szolgáltatásokra különösen nagy a nyitottság. Sok tréning és tanfolyam is jól elkelhet ebben az időszakban különösen akkor, ha kedvező fizetési konstrukciót rendelünk hozzá.

Önmagában a leárazás és az akció tévedés, hogy sikerre visz. Kevés az, ha egy hirdetés arról szól, hogy x helyen szezonvégi kiárusítás van, ugyanis szinte minden kirakaton ezt lehet olvasni. Ilyen szövegezéssel pénzkidobás hirdetni, ennél többre van szükség. (Itt olvashatja szakértőnk tippjeit, hogy hogyan lesz "bestseller" a marketingje!)

Többekben ilyenkor az év elején nagy a vágy arra, hogy megváltoztassák az életminőségüket, megújuljanak, változtassanak a szokásaikon, életvitelükön. Ezt a nyitottságot, nagyobb befogadóképességet érdemes kihasználni. Ilyenkor is nagyon fontos a kommunikáció tudatos és szakszerű tervezése; így a különböző csatornákon nagyon összehangoltan érdemes csak megjelenni. Tisztázni kell, hogy mi a hirdetések, megjelenések célja, ügyelni kell a megfogalmazásra. Nagy szerepe van a valóban jól megfogalmazott hirdetési szövegnek, a gondosan megtervezett bannernek, pr anyagnak az igényesen elkészített szpotnak. Ha már egy cég belevág a hirdetésbe nem szabad elcsúszni a megvalósításon, mert akkor sikertelen lesz a megjelenés.

Balogh Gabriella marketing szakértő, szakközgazdász ZSERON Kft.

Négy tipp a válságmarketingre
Sajnos a problémák láttán sokan őrült költségcsökkentésbe kezdenek és a rövid távú megoldásokra koncentrálnak csak, elfeledkezve a hosszú távú létfenntartásról. A menedzserek egyik kedvenc területe, ahol spórolni szeretnek, a marketing. Pedig a marketing létfontosságú a cégek szempontjából, ezért nagyon nem mindegy, hogyan is áll neki a vezetőség a büdzsé megnyirbálásának. Természetesen lehet faragni a költségekből, ám csak azon az áron, ha más módszerrel váltják ki a korábbi költekezést,

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo