Külföldön is elfogynak a buszvezetők

2018. január 08. hétfő - 18:03 / piacesprofit.hu
  •    

Németországban gyorsan szélesedik az olcsó – a drágább vonattal versenyző – távolsági buszok hálózata, de a további fejlődés gátja, hogy nincs elég buszvezető.

A társaságok kétségbeesetten keresik az utánpótlást, de nem találják. A jelek szerint a német fiatalokat egyáltalán nem érdekli az a pálya, addig meg, hogy egy befogadott menekültet a volán mögé ültessenek, még hosszú az út.

Karl Hülsmann, a Buszvállalkozók Országos Szövetségének elnöke szerint annál nehezebb a helyzet, mivel a kereken 103 ezer buszvezető közül  sokan járnak már idősebb korban, és őket is pótolni kell, miközben kellenek a sofőrök az új távolsági járatokra. Az érdeklődés viszont hiányzik, mivel a fiatalok túl megerőltetőnek tartják a munkát, nem is beszélve arról, hogy eleve 10 ezer euróba kerül, amíg valaki megszerzi az e munkához szükséges jogosítványt.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A kényszerhelyzetben több vállalkozás már hozzájárul jövendő sofőrjeinek kiképzéséhez.

A hiányzó munkaerőt külföldről sem tudják pótolni (mint a teherautó-vezetők esetében), hiszen a buszvezetőnek jó nyelvismeretre van szüksége. Hülsmann szerint a nehéz helyzetből végül az jelenthet kiutat, ha majd üzembe helyezik az önjáró, vezető nélküli buszokat… (Forrás: Der Spiegel)

Az irodista buszt vezessen, a nővérke pedig operáljon?
Egy vezetőnek feladata, sőt kötelessége, hogy a cég életében felmerülő problémákra megoldást találjon. Az igazán jó vezető alkalmassága leginkább a válságos időkben mutatkozik meg, mivel az ilyen helyzetek nem hogy blokkolják vagy bénítják döntéseiben, hanem éppen ellenkezőleg, inspirálják, kreatívabbá teszik gondolkodását.
Cégvezetés & irányítás
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor