Láncreakció – hogyan nyomjuk a víz alá a konkurenciát?

2018. január 23. kedd - 17:09 / piacesprofit.hu
  •    

A német drogériák piacán eddig íratlan szabály volt, hogy a dm diktálja az árakat. A testápoló szereknél azonban magasak a nyereségek – így az Aldi megszegte a tabut és támadásba indult.

A diszkont-hálózat németországi boltjai akciót indítottak, amelynek keretében a Nivea termékeit 25 százalékkal olcsóbban kínálják – holott azok addig is viszonylag alacsonyan, “dm-szinten” árazták be.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A “szépség-hetek” akcióban a vevőnek a kínált 18 közül legalább három Nivea-cikket kell vásárolnia és legalább 9 eurót fizetnie, hogy megkapja a kedvezményt.

Az Aldi eddig arra korlátozta a versenyt, hogy saját márkájú kozmetikai cikkeit forgalmazta alacsony áron, ugyanakkor leárazta a vajat és a tejet.

A többi boltjától is megszabadul a CBA-alapító
Megállapodás született a múlt pénteken a CBA Baldauf Kft. és a német Lidl diszkonthálózat között, eszerint a CBA egyik franchise cégének hét boltja jövőre Lidl-üzletként nyitja újra kapuit. Baldauf László, a magyar vállalat egyik alapítója azonban a többi boltjától is szabadulni készül.

Sajtóértesülések szerint a diszkont-hálózat hamarosan versenybe száll a mosószerek területén is, olcsóbban kínálja majd az Ariel és a Lenor termékeit.

A drogéria-cikkeknél egyébként is egyre élesebb a verseny a német piacon. Előfordult, hogy a dm munkatársai felvásárolták a Rossmann akciós termékeit, majd azokat olcsón kínálták boltjaikban – miközben a Rossmann vevőit üres pultok várták… (Forrás: Süddeutsche Zeitung).

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor