Márkaépítési tippek induló vállalkozásoknak

A kisvállalkozások hajlamosak azt hinni, hogy a márkaépítés a nagyok terepe, amivel ráérnek még foglalkozni. Valójában viszont az indulástól sokat segíthet, ha tudatosan foglalkoznak vele.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A márkaépítés minden marketing stratégia alapja – vagy legalábbis az kéne, hogy legyen a szakértők szerint. A márka összefoglalja és fogyaszthatóvá teszi a cégünk identitását, ez teszi az első benyomást a fogyasztóra, növeli a reputációt, segít abban, hogy ismerőssé váljunk a vásárlóknak, végül, de nem utolsó sorban pedig ez az alapja a vásárlók hűségének. E nélkül a cégünk nehezen megkülönböztethető a versenytársaktól és bármilyen kiváló üzleti modellt is dolgoztunk ki, nagyságrendekkel csökken az esélyünk a sikerre.

A márkaépítést sok induló vállalkozás elhanyagolja, gondolván, ráérnek majd, ha befutottak. Óriási tévedés! A márkának az induló cégek esetében kiemelten fontos szerepe van, ez lehet a különbség a túlélés vagy a bukás között.

Lássuk, mire kell figyelni az alapoknál!

Kép:PP/BartosGyula

Legyen stratégia!

Rengeteg induló vállalkozás egyáltalán nem foglalkozik a márkája megalapozásával, de talán még ennél is rosszabb, csak úgy „összedobni” valamit. A márkaépítés nem olyasmi, amit pár órás gondolkodással letudhatunk, vagy épp improvizálhatunk. A sikeres márkához megalapozott tudás kell, versenytárselemzéssel, piackutatással és brainstorminggal. Időt és pénzt kell rá áldozni, ez tény. De megéri.

Legyünk következetesek!

Az egyik leggyakoribb hiba a márkaépítés során szakértők szerint a következetlenség. A márka nem egy logó vagy egy szlogen, hanem olyasmi, aminek értékei a cég egész működését és minden megjelenését áthatják. A következetesség a legfontosabb dolgok egyike a brand szempontjából, hiszen csak ez teszi lehetővé, hogy a fogyasztók felismerjék a márkát és kialakulhasson a kötődés.

Legyen egyedi!

Amikor elkezdünk dolgozni a saját márkánkon, érdemes inspirációként versenytársakat vagy nagy ismert márkákat elemezi. Ilyenkor aztán nagy a kísértés, hogy átvegyünk ezt-azt azokból az elemekből, amelyek másoknál beváltak. Rossz ötlet! A márkaépítés lényege épp az, hogy elkülönítsük magunkat a piacon lévő többi versenytárstól. (Ráadásul, ha túl nagy a hasonlóság, még komoly jogi kockázatot is vállalunk, feleslegesen.)

A személyesmárka-építés 8 törvénye
A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk.
Épüljön értékekre!

A jó márkák mindegyike értékeket közvetít. A dizájnos logó vagy hangzatos szlogen semmit nem ér, ha nem mond el valamit azokról az értékekről, amit a cégünk követ. Ha viszont megvannak az alapértékek fontos, hogy a működés is ennek megfelelő legyen. A márka nem csak külsőségeket jelent. Nem kell minden márkának a barátságos modort a zászlajára tűzni (van ahol őszintébb, ha mondjuk a hatékonyság van a középpontban), de ha így teszünk, fordítsuk kiemelt figyelmet arra, hogy például az ügyfélszolgálat is ennek megfelelően működjön.

Ne feledjük a személyes márkát!

A személyes márka építés nem elengedhetetlen része a márkaépítésnek, de egy olyan eleme, amit igazán kár lenne kihagyni. A vásárlók sokkal könnyebben bíznak meg emberekben, mint arctalan cégekben. A márkaépítés épp arra jó, hogy segítsen felépíteni ezt a bizalmat. De amíg csak az elején tartunk a folyamatnak, a személyünk sokat segíthet a márkánknak az erősödésben.

Az emberek szeretik, ha ismerik a nevét és az arcát valakinek, még inkább azt, ha úgy érezhetik, egy igazi szakértőtől vásárolhatnak. Építsünk fel magunknak – vagy a legjobb szakértőnknek – egy saját brandet, amit hozzákapcsolunk a céghez. Ha ez a szakértő blogposztokban, előadásokon, vagy akár a Facebookon segít jó tanácsokkal, az komolyan segíthet a márkánkkal szembeni alapvető bizalom kiépítésében. Éppígy működik az is, ha engedjük a fogyasztóknak, hogy megismerjék azt, aki termeli, gyártja a terméket, amit aztán megvásárolhatnak.

Forrás: Entrepreneur.com

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo