Még spórolnak a marketingen a hazai kkv-k

Továbbra sem számítanak a marketingbüdzséjük emelésére a hazai kkv-k – derül ki egy friss felmérésből. Az idei évben elsősorban új vevők, új piacok meghódítására, és a tanulásra, kompetenciafejlesztésre koncentrálnak majd.

Kép: Pixabay

Egyre több cégnél gondolják úgy, hogy a marketing nem a cégvezetők feladata - derül ki a Marketing112 legfrissebb, immár 6. alkalommal elkészült KKV Marketing Felmérés 2015 c. kutatásából. A megkérdezett vállalkozások 60 százalékánál foglalkozik a cégvezető az operatív marketinggel – ez az érték változott a legtöbbet az elmúlt 6 évben. 2009-ben, az első felmérésünknél a válaszadók 76 százaléka nyilatkozott úgy, hogy cég első embere felelős a marketingért teljes mértékben. A kutatás alapján a cégek 22 százaléka gondoskodik ma már kiszervezett marketingesről vagy delegál cégen belül marketinges munkatársat.

Kompetencia és tanulás

Arra a kérdésre, hogy mi jellemezte a 2015-ös stratégiájukat, a cégek közel fele (a legnagyobb arányban) azt válaszolták, hogy meglévő ügyfeleikkel foglalkoztak többet. A jövőbe mutató kérdésre viszont az új piacok meghódítását (49%) és tanulást, kompetencia-fejlesztést jelölték meg (58%). 2016 tehát a tanulás éve lesz a hazai kkv-knál.

Kevés pénz jut …

Nem ilyen fényes viszont a helyzet a marketingre elkülönített büdzsé területén. Az elmúlt 6 évet tekintve tendenciaszerűen kevesebbet, a válaszadók 62%-a csupán a bevétel maximum 5%-át költi marketingre. Az úgynevezett „nagy összeget költők” száma évek óta szinte változatlan (8%).

„’A marketing költség’ - talán ez az egyik legnagyobb tévhit, ami a cégvezetők fejében él. A konferencián sokat beszélünk majd ennek cáfolatáról. Hiszen ma már olyan fejlett analitikai lehetőségek állnak rendelkezésünkre, hogy a marketing kiadásokat könnyen befektetéssé tudjuk konvertálni. A marketingre annyit kell költeni, amennyit csak tudunk, és ha valamilyen kampány nem hozza meg a várva várt sikert, akkor önvizsgálatot kell tartanunk, mert vagy a termékben, vagy a kapcsolódó szolgáltatásban, esetleg a célközönség megválasztásában, a feléjük folytatott kommunikációban rejlik a hiba” – egészítette ki a kutatás eredményét Miklovicz Norbert, a Marketing112 kisvállalati marketingszakértője.

A Facebook-csoportokra mennek rá a cégek
Még mindig a marketingen spórolnak a magyar vállalkozások, viszont egyre többet foglalkoznak az ügyfeleikkel. Az eszközök területén viszont egyértelműen a Facebook dominál, ahol már a csoportokat is felfedezték a marketingesek.
Imádják a Facebookot – menő a kapcsolatépítés

Továbbra is vezető helyen áll a kis- és középvállalkozások online marketing eszköztárában a Facebook (63%), az e-mail marketing (51%), a céges weboldalon keresztül történő kommunikáció (59%), és egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés (networking) szerepe (54%).

Az épülő márkák hódítanak

Szintén a jövőt feszegető kérdések között a megkérdezettek nyilatkoztak arról is, hogy mely szakmai tudást, marketing eszköz ismeretét szeretnék a jövőben fejleszteni, erősíteni? Ennek alapján a hazai kkv-k legnagyobb arányban a közösségi médián való hatékonyságukat (51%), a márkaépítési aktivitásukat (48%), az e-mail marketingük stratégiáját (37%) és Google Adwords hirdetéseik konverzióját kívánják fejleszteni (35%) és ezt – szintén a kutatás egy kérdése alapján – hazai guruk anyagaiból és/vagy konferenciákon kívánják megszerezni.

„Ahogy minden évben, 2016-ban is fejlődniük kell a vállalkozásoknak. Nem csak a fogyasztók viselkedése, de a rendelkezésre álló marketing eszközök, a már meglévő kommunikációs lehetőségek használati módja is megváltozott. Éppen ezért időzítjük minden évben, januárra a kis- és középvállalkozások üzleti- és marketing trendjeit bemutató konferenciánkat: aMagyar Marketing Fesztivált, amit harmadik alkalommal, 2016.01.28-án rendezünk meg a Lurdy Konferencia-központban.” – mondja Miklovicz, aki egyben a rendezvény ötletgazdája és főszervezője is.

Meglepő, mi dönt a netes vásárlásnál
Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo