Megint újított a Facebook!

2016. január 19. kedd - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

A Facebook időről-időre újdonságokkal áll elő, amiket érdemes ismerni, ha tényleg ki akarjuk használni a legnagyobb közösségi oldalban rejlő marketing lehetőségeket. Szakértő segít, mik a legfontosabbak!

facebook_like

Kép:Pixabay

Számos újdonság van szinte nap mint nap a Facebookon, amelyeket ismerve a vállalkozások egyre hatékonyabban érhetik el reménybeli vagy meglévő vásárlóikat a közösségi oldalon keresztül. Újdonság például, hogy egyetlen hirdetési posztban akár öt kép és azokhoz rendelve öt link is kattintható a közösségi oldalon most bevezetett egyik újításként, ami azért fontos az ott hirdetőknek, mert célzottan irányíthatják a potenciális vásárlóikat – mondta el Molnár Ferenc, a Webkukkoló ügyvezetője január 15-i marketing konferenciáján. Ferenc szerint azonban a két kép az optimális, mert ezzel a választási lehetőség már adott viszont nem a túl nagy kínálat sem bizonytalanít el senkit.

További remek dolog, hogy a Facebook együttműködési megállapodást kötött az Instragrammal, így a facebookos hirdetések megjelenhetnek az okostelefonokon ezen a fórumon is. Más kérdés azonban, hogy megéri-e ezt a szolgáltatást bekapcsolni, hiszen a szakember szerint különböző tartalmat kell közzétenni a két rendszerben. A Facebookkal ellentétben az Instragramon ugyanis a szöveges üzenetek nem „mennek át”, csak a képek, és azokból is a minél jobb minőségű, minél élvezetesebb tartalmúak.

Pusztító hibák a közösségi médiában
Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.

A like gomb árnyalása, hogy többféle érzelmet is kifejezhessünk vele a Facebook felhasználók régi nagy vágya. Most megvalósulni látszik. A spanyoloknál mindenesetre már bevezették a love, a haha, a Yay (cuki), a wow (hú) és az angry (dühös) lájkolási lehetőséget.

S hogy miért is fontos a célpiacunkról a minél részletesebb információ, ami a Facebook hirdetési kezelőben az eszközök között „célközönségek elemzése” címszó alatt érhető el? Egy célzott piackutatással ugyan nem egyenértékű, de az oldalunk lájkolóiról és a követőinkről sok olyan dolgot megtudhatunk, aminek köszönhetően személyre szabottabban ajánlhatjuk neki a termékeinket, vagy alakíthatjuk a szolgáltatásainkat – mondja a szakember, akinek most jelent meg Lájkból vagyont című könyve.

Recept a tuti Facebook poszthoz

Vannak, akik esküsznek a Facebook hirdetésekre, ám még ki sem próbálták. Mások igen, de az első kudarcok („semmi hozama”) után máris feladják.Pedig a Facebook hirdetéseknek még egy igen kellemes mellékhatása is van.

A siker alapja a jó poszt – ehhez adott tanácsokat Molnár Ferenc. A szakember szerint legyen benne valami retró, azaz „emlékszel még?” érzés. Jól adagolható a „gonosz legyőzése”, vagyis hogy a hirdetett termék és szolgáltatás által milyen fenyegetésektől, bajoktól menekülhet meg a fogyasztó. Elcsépelt, de működik, ha egy aktuális sikerfilmre „csavarjuk fel” a saját üzenetünket. Mindig bejön a játék, a motiváció, a tanmese, továbbá a humor és az önirónia. Persze még jobb, ha sikerül meghökkentő, de igaz dolgot állítani a saját ajánlatunk mellé, ha beszédes kifejezéseket használunk (például „nyomtató gyilkosság”), és a bulváros hangvételtől sem szabad visszariadni, mert hatásos. Végül, de nem utolsó sorban Ferenc tanítása, hogy „tanítsunk valamire” a poszton a szakmánkkal, vagy a termékkel kapcsolatban, mert a jó tanácsok visszatérő látogatókat hozhatnak.

Nem a mennyiség, a minőség számít
A konferencián beszélgetést hallgathatott meg a közönség többek között Hozleiter Fannyval, akit az ország fele már Mosolykaként ismer. A kerekesszékes fiatal nő az elmúlt egy-két évben „robbantott” az interneten a blogjával majd a facebook oldalával az őszinte és nem csak, sőt nem is elsősorban megható, hanem rendkívül erőteljes üzeneteivel. Elmondta, mennyire örült az első ötszáz majd ezer követőjének, és miként vált mára másodlagossá, már 93 ezren kíváncsiak a posztjaira. Vagyis a mennyiségi eredményeket miként váltotta fel követelményként a minőség.
Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor