Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten

2017. szeptember 20. szerda - 12:00 / Kriston László
  •    

Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.

“Régebben hónapokat lehetett kihúzni egy fotózás vagy forgatás kész anyagaival, de ma már ez nem megy”, mondta Bedy Krisztina, az Avantgarde PR ügyvezető igazgatója a Piac & Profit Social media 2017 című konferenciáján.

Kép:Fotolia

Kép: Fotolia

Folyton új kreatív tartalmakat kell produkálni, hogy ébren tartsuk a felhasználók és rajongók érdeklődését márkánk, termékünk, sőt a személyünk iránt.

Kényeztetni a szemeket

Ez az állandó tartalomigény azt is jelenti, hogy “nonstop jól kell kinézni”. Bedy Krisztina tapasztalt marketingguru, de nemrég még őt is sikerült jócskán meglepni egy sporteseményen, ahol egy fiatal hölgy remekül beállított hajjal (egy-két tincs stílusosan előrelógott a homlokánál, nyilván nem véletlenül), remekül felöltözve szelfizett a netes követői számára. Bizony ma már kényeztetni kell a szemeket.

Ebben a marketingkörnyezetben az sem meglepő, hogy van olyan cég, mely arra szakosodott, hogy kiüríti az eladásra váró lakást, seperc alatt berendezi terndi módon, hogy elkészülhessenek az ingatlanhirdetés szemet gyönyörködtető fotói, aztán sutty kirámolja a lakást és továbbáll a bútorokkal. Mert felmérések kimutatták, hogy háromszor gyorsabban kel el egy ilyen lakás, mint ami nincs takarosan berendezve.

Messenger-hadművelet

Bedy szerint a Facebook tulajdonképpen nem mást csinált a Messenger app létrehozásával, minthogy kiszedte a csevegést az oldalról, hogy az sokkal hatékonyabban lehessen a céges hirdetések platformja. Magyarán “felszabadította a kapacitásokat, mert kellett a hely az algoritmusoknak.”

A vizualitás, mint marketingeszköz kihagyhatatlan.

Kutatások bizonyítják, hogy az embereknek csak 10 százaléka képes felidézni szöveges infót három nappal azután, hogy olvasta az adott szöveget. Ugyanakkor 65 százaléknak jobb a felidézőkészsége, ha releváns képet társít az információhoz. Egy fél órás tévéhíradóból is csak egy-két momentumra emlékszünk. (Lehet ez a műsorvezető nyakkendője is, nem feltétlenül éppen a világrengető hír.)

Néhány adat arról, mennyire képcentrikussá vált az információs szupersztráda:

  • 2017-ben az online adatforgalom 74 százalékát mozgóképes tartalmak megtekintése tette ki.
  • A vizuális tartalmat negyvenszer többször osztják meg az emberek a közösségi médián, mint a színtisztán betűkből álló posztot.
  • A Facebook-felhasználók háromszor több időt töltenek live videók nézésével, mint hagyományos videókkal.
  • A 18 év feletti demográfiai szegmensben sokkal többen nézik a YouTube-ot, mit bármely más hagyományos tévécsatornát.
Legtitkosabb vágyainkat is megtudja a chatbot
A social media térhódításával egyetlen kattintással nyomot hagyunk, azonnal beazonosíthatók vagyunk és a gép lassan előbb tudja, mire vágyunk, mint mi magunk. A Piac és Profit szakmai konferenciáján a Netlight Consulting Kft. ügyvezetője részletesen bemutatta, mit tud és mire használható a Messenger és a chatbot a céges világban. Bártfai Balázs arra hívta fel a figyelmet, hogy ezek immár önálló üzleti felületként alkalmasak az ügyfélélmény emelésére.

Hass, alkoss, gyarapíts, infógrafikázz

Az infógrafikákban szereplő szöveget háromszor többen lájkolják, mint a sima szöveges közléseket. És harmincszor gyorsabban olvassuk ezeket. Úgy tűnik, mintha szemünket és elménket már fárasztanák az összefüggő betűtömegek.

Az infógrafikák előállítására nem kell sokat költeni, grafikus stúdióhoz menni. Ma már vannak oldalak, amik segítenek az előállításukban, ilyen a vizualize.me, a canva.com vagy a piktochart.com. A néhány mozgásfázist felvillantó gif képek is népszerűek, ezekhez is lehet találni segítséget a neten (giphy.com, ezgif.com/maker).

Aki cégvezető, jól teszi, ha rajta tartja az ujját a társadalom pulzusán. Az újdonságok, a változó szokások letéteményesei a fiatal generáció. “Érdemes kifaggatni a fiatalokat” arról, hogy miket művelnek a neten, ami nem is annyira nehéz, hiszen mindenkinek a családjában vannak gyerek, kamasz vagy felnőtt élete elején járó családtagok, unokatestvérek vagy éppen az ember saját gyerekei.

Shakespeare mondatát egy kis átfazonírozva kimondhatjuk, hogy a világ egy nagy mémgyár és potenciális mém benne minden férfi és nő. Ebben is segítségre lelhetünk az interneten (imgflip.com/memegenerator, memegenerator.net).

A mémek e vizuális korszak és korszellem apoteózisát jelentik. A mém vizuális sziporkán, poénon, ötleten alapul. Régen a viccek jártak szájról-szájra, ma a mémek terjednek óriási sebességgel, megosztásról megosztásra. A vizualitás, mint marketingeszköz tehát kihagyhatatlan.

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor