Miért nem lett mindenki multimilliomos?

A válságban egyetlen kiskereskedelmi csatorna van, amely töretlenül növekszik, mégpedig az online kereskedelem – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. A magyar kkv-k akár üzleti ügyfeleiknek, akár a fogyasztóknak értékesítenének, nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen az online értékesítés világában.

Az online kereskedelem igazi értelme, hogy óriási fogyasztói bázist szólíthatunk meg. „Ha valaki nyit egy butikot, az a mintegy két kilométeres körzetben lakókat tekintheti piacnak. Aki online kereskedik, annak a piaca az egész ország, sőt a határon túli magyarok, és ha angolra fordítottuk az oldalunkat, akkor az egész világ” – mondta Váradi János, a PayU Hungary country managere a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. Mint mondta, 2012-ben 177 milliárd forint volt a hazai e-kereskedelem forgalma, 2013-ban ez meghaladja a 200 milliárdot.

A szakértő szerint csak azért nem lett mindenki multimilliomos, aki belevágott az online kereskedelembe, mert a legtöbben fontos lépéseket hagynak ki. „Egy webshop felépítésénél minden lépés kritikus, és kihagyhatatlan. Legyen egy jó rendszerünk, amit nem a fiunk haverja kattintgatott össze, legyen jó a designunk és a tartalmunk, találjanak rá az oldalunkra  (itt találja szakértőnk tanácsait a keresőoptimalizáláshoz), és ha már rátaláltak, akkor vásároljanak is és fizessenek. Azonnal és online, nem utánvéttel, futárral” – hangsúlyozta a szakértő.

„Már nem az a kérdés, hogy mit nyerhet egy kereskedő azzal, hogy kártyás fizetést tesz lehetővé, hanem az, hogy mit veszít” –hangsúlyozta Váradi. A fogyasztók közül ugyanis a legfontosabb vásárlóerő a bankkártyás vásárló, ráadásul a vásárlóban bizalmat ébreszt, ha a nagy kártyakibocsátó cégek (Mastercard, VISA) logóit láthatják az oldalunkon.

Az online reklám esete a joggal
Még mindig kevés online szolgáltató ügyel az adatvédelmi szabályokra a magyar piacon, pedig a hírközlési törvény változása óta komoly bírságot kockáztatnak. Mind az Adwords hirdetések, mind a hírlevelek és a cookie-k esetében is hatalmas bírságokkal járhat a hírközlési törvény és a reklámjog megsértése.
Az online kereskedelemben meg kell különböztetnünk a b2b (business to business) és a b2c (business to customer)csatornákat. Az előbbit nagyobb kereskedelmi volumen jellemzi, hosszabb a salescycle, a szolgáltatók pedig mindinkább felhőbe vonulnak, külön cloud árazással. Ehhez kapcsolódnak a marketingaktivitások is, elsősorban konferenciákon, vásárokon jelennek meg, nagy adatbázisokat építenek. Fizetési módokban arra érdemes figyelni, hogy ne csak a Magyarországon elérhető fizetési módokat használjuk, ezzel jelentősen növelhetjük a konverziós rátánkat.
5 tévhit a webáruházakról
Hogy miért nem kezd mindenki a neten értékesíteni? Mert, sajnos, számos tévhit él még ezzel a formával kapcsolatban. Most eloszlatunk néhányat közülük.
A b2c szegmensben ezzel szemben sok kicsi tranzakciót bonyolítanak le, így jó fizetési felület, profi logisztikai háttér kell. Fontos az utánvétes értékesítés Magyarországon, a vásárlások 60-65 százaléka utánvétes. Aki ezt kihagyja, az le is húzhatja a rolót” – vélte Dunder Krisztián digitális üzletfejlesztési szakértő. A független tanácsadó ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a kártyás vásárlások is egyre növekednek. A szegmensben erős az árverseny, gyakoriak a csomagajánlatok. Iparágtól függően nagyon kell koncentrálni a keresőoptimalizálásra, a keresőmarketing a legerősebb b2c eszköz. „A Google-ben pontosan arra keresnek rá, amit meg akarnak venni, így ha már akkor be tudjuk vinni a fogyasztót az oldalra, már jó esélyünk van arra, hogy érdeklődését vásárlásra konvertálhatjuk” – hangsúlyozta a szakértő. Dunder Krisztián szerint a fogyasztók elérésében nélkülözhetetlen a közösségi oldalak használata, az ottani ajánlások remek marketingeszközt nyújthatnak egy webes értékesítésben érdekelt kkv számára.

A forgalom növekedéséhez nem lehet elkerülni az online marketingeszközök használatát. „Az online marketing direkt, mérhető és célozható, így sok esetben hatékonyabb, mint a hagyományos kampányok” – hangsúlyozta Hinora Bálint, a Hinora Marketing Group ügyvezető igazgatója.

5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás
Azon vállalkozásoknak, amelyek a Facebookot tudatosan üzleti célra használják, és ennek megfelelő oldalként regisztráltak és kommunikálnak, lehetőségük van a közösségi háló által kínált beépített alkalmazások, valamint külső szerveren futó, úgynevezett külső alkalmazások használatára, melyek meglehetősen hatékonyak. Szakértőnk bemutat néhányat, amellyel érdemes foglalkozni.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo