Minden cégnek kell egy saját hacker

2017. február 23. csütörtök - 08:04 / piacesprofit.hu
  •    

Ma az üzleti életben a vállalkozások fő fegyvere az információ, amely eddig sosem látott formában és méretben özönlik a cégekhez. A szinte végtelen mennyiségű adat megértése és elemzése, szakszerű rendszerezése és biztonsága olyan speciális szakemberekre hárul, akikről pár évvel ezelőtt még nem gondoltuk volna, hogy szükségünk lesz rájuk.

A hírekből ömlenek az informatikai támadásokról szóló beszámolók, és egyre több cég a saját bőrén is megtapasztalta már, hogy milyen komoly gondokat okozhat egy támadás.

Kell egy hakcer

„Ahhoz, hogy vállalkozásunk hálózati rendszere és weboldala ellenálló legyen a külső támadásoknak, érdemes kikérni egy etikus hackinggel foglalkozó IT biztonsági szakértő tanácsát” – javasolja Koleszár Péter, a Modern Vállalkozások Programjának vezető IKT-tanácsadója.

Olcsóbb megvédeni, mint elveszíteni az adatokat
A cégek többsége nincs tisztában azzal, mekkora érték a nála keletkező adatmennyiség, és nem használja ki az abban rejlő üzleti lehetőségeket. Ez viszont nemcsak a versenyelőny elszalasztását jelenti, hanem komoly anyagi kockázatot is.

A más néven „fehér sapkás” hackernek nevezett szakemberek között többen nemzetbiztonsági ellenőrzésen esnek át, ami biztosíték arra, hogy a vállalat adatai nem kerülnek harmadik fél birtokába a rendszerdiagnosztika során. Az etikus hacker – az ügyfél megbízásától függően – sérülékenységi vizsgálatot végez, valamint felméri az informatikai infrastruktúra, illetve alkalmazás esetleges problémáit és sebezhető pontjait, amelyekről tájékoztatja a megbízó felet, és lehetséges megoldási javaslatokat kínál a problémák elhárításának menetéről.

Közösségimédia-guru nélkül nem élhetünk

„Egy cég sikerességének szempontjából rendkívül fontos, hogy biztosítva legyen a folyamatos interaktív online jelenlét, amely napjainkban (cégprofilunktól függően) szinte elengedhetetlen a sikeres működéshez. A közösségi médiaszakértők ebben segítenek: egyénileg testre szabott social media-kampányokat állítanak össze, amelyek segítségével a vállalkozások gyorsan és jól pozicionáltan érhetik el potenciális vásárlóikat” – mondta Koleszár Péter.

adatok monitoron

Kép: Pexels

Szakértők szerint Barack Obama 2008-as elnökké választásában jelentős szerepet játszott közösségi médiakampánya, amelynek hatalmas előnye volt, hogy gyorsan, egyszerűen és precízen kiválasztott csoportokhoz juttathatta el üzenetét, de persze az üzleti világból is könnyedén lehet példákat találni arra, mennyire sokat számít a jól célzott közösségi médiaaktivitás.

Az adattudós az új stratéga

„De említhetem korunk egyik trendi szakmáját, az adattudóst is, amely komplex ismereteket igénylő munkakör. Gondolta volna, hogy csupán 2008 óta van jelen a munkaerőpiacon?” – vetette fel a szakember.

Ennek ellenére ez lehet a következő komoly hiányszakma. A Gartner azt jósolja, hogy néhány éven belül mintegy 4,4 millió új munkahelyet hoz létre a big data elemzéseik iránti igény, ám csupán az állások harmadára lesz szakember. Az adattudós (angolul data scientist) magas beosztású foglalkozást tölt be:  az a feladata, hogy az óriási adathalmazokban rejlő információkat értelmezze és prezentálja a döntéshozók számára. Adattudósokat rendkívül nehéz képezni, hiszen mindamellett, hogy érteniük kell a gépi tanulási, statisztikai és adatelemzési módszerekhez, az adott iparág, tudományág specifikus tudásával is rendelkezniük kell, vagyis adott esetben érteni a pénzügyekhez, a marketinghez vagy épp a közlekedési vagy egészségügyi iparághoz. Ez az alapja ugyanis annak, hogy az üzleti életben használható meglátásaik lehessenek. Az adattudósnak olyan hatalmas mennyiségű adathalmazt kell átlátnia és értelmeznie, amellyel a hagyományos adatbázis-kezelők már nem tudnak megbirkózni.

Azt kijelenthetjük, hogy egy cég hosszú távú versenyképessége és hatékony működése érdekében muszáj lépést tartani az információs technológia fejlődésével, amelyet szakképzett, egy adott területen jártas IT-specialista bevonásával érhetünk el. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által életre hívott Modern Vállalkozások Programjának IKT (infokommunikációs technológia)-tanácsadói a projekt keretében ingyenesen felmérik a vállalkozások digitális helyzetét, informatikai felkészültségét, fejlesztési stratégiát állítanak össze, továbbá uniós forrásokat is ajánlanak, melyekből digitális eszközök vagy szolgáltatás beszerzése finanszírozható.

Cégvezetés & irányítás
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor