Mire jó a hallgatózás a marketingben?

2017. március 30. csütörtök - 11:08 / piacesprofit.hu
  •    

A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek.

Mi köze a marketingnek a weben terjedő szövegekhez? Első asszociációnk a potenciális összefüggésre a sztereotípiáknak megfelelően valószínűleg az, hogy a különböző írott anyagok a marketingesek áldásos tevékenysége nyomán keletkeznek és terjednek. A képlet azonban közel sem ilyen egyszerű, az online térben terjedő szövegek ugyanis nemcsak a marketingtevékenység eredményét jelenthetik, hanem éppen a kiindulópontját is. Már persze akkor, ha odafigyelünk rájuk és megértjük a mondanivalójukat. Ebben segít a social listening – írják a Neticle Technologies szakértői a Magyar Marketing Szövetség oldalán.

Az online véleménynyilvánítás mára életünk természetes és mindennapos elemévé vált. A publikus weben nap mint nap hatalmas mennyiségű fogyasztók, ügyfelek által vagy számukra írt, az ő gondolataikat kifejező szöveges tartalom keletkezik – cikkek, blogbejegyzések, fórumhozzászólások, social media postok vagy éppen hozzájuk fűzött kommentek formájában egyaránt. (Jelentőségüket jól mutatja, hogy egy nap leforgása alatt csak a magyar weben megközelítőleg félmillió Facebook poszt, húszezer Tweet, közel hatezer cikk és háromezer blogbejegyzés lát napvilágot.)

Fülét befogó nő, csukott szemmel

Kép:FreeDigitalPhotos.net/photostock

Panaszok és dicséretek, ajánlások és szidalmak, részletekbe merülő taglalások és párszavas kritikák, jogos észrevételek és túlzó hőbörgések egyaránt szerepelnek a palettán. Az azonban kétségtelen, hogy ezek a tartalmak mindenképp és minden formában nagyon értékes információt, nagyon hasznos visszacsatolást képesek jelenteni. Viszont amíg a volumen egyik oldalon érték, a másik oldalon kihívást jelent, hiszen ezek a tartalmak elsőre meglehetősen nehezen átláthatók, megérthetők és feldolgozhatók. Ebben jelenthetnek segítséget a social listening megoldások – hívják fel a figyelmet a Neticle Technologies szakértői.

Ha kihagyunk egy napot, lehet, hogy már bukta van
A fogyasztó napjainkban szkeptikus, igényes és jól informált. Átláthatóságot és láthatóságot vár el a márkáktól. Az internetes közbeszéd decentralizált és villámgyorsan nagy károkat tud okozni egy márka renoméjának.

A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek. A valós idejű ügyfél- és konkurenciafigyeléssel pedig nemcsak pontos piaci helyzetképet kapunk, de a versenytársak aktivitásaira is időben és hatékonyan reagálhatunk. A visszajelzések elemzése számos további területen jelent még segítséget: többek közt az ügyfélelégedetlenségi okok feltárásában és ezáltal az ügyfélmegtartás erősítésében, az értékesítés előmozdításában, a megfelelő fejlesztési irányok felismerésében és az eredményes marketingkampányok kialakításában is. Az adott témakörben legtöbbet cikkező hírportálok és blogok, legforróbb fórumszálak, valamint a véleményvezérek azonosítása pedig a célközönség megnyerésében jelent hatalmas előnyt.

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor